Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Als website hebben wij verschillende keren aandacht besteed aan producten van luxe goederen. “De liefde van de vrouw voor een merk gaat niet alleen volgens onderzoeksbureau Bain & Co maar ook volgens Michael Kors via kleding en accessoires als tassen, zonnebrillen, juwelen, horloges, parfum en natuurlijk schoenen. Michael wie? Michael Kors!” , aldus Martine Hafkamp.

De luxe online mode markt zal naar verwachting tegen 2012 meer den verdrievoudigen. Dat stelt consultancyfirma McKinsey & Co in een onlangs verschenen rapport “Luxury in the age of digital Darwinism”.

Terwijl luxe modemerken doorgaans te traag waren om e-commerce te omarmen , hebben kopers duidelijk gemaakt dat ze steeds meer en meer comfortabel online zelfs hun high-end spullen kopen.

Er zijn een aantal e-commerce modellen ontstaan ​​om die klanten hun luxegoederen te verkopen, en McKinsey nam een ​​kijkje naar hoe het met hen allemaal gaat. In een recent rapport getiteld “The age of digital Darwinism” heeft het managementadviesbureau enkele benaderingen geïdentificeerd die blijvend succes hebben.

Terwijl monobrand e-commerce-sites zoals Gucci.com of Armani.com, opgericht om een ​​enkel merk te verkopen, nog altijd het grootste verkoopvolume hebben, zijn de marktplaatsen niet ver achter, en groeien ze veel sneller. Deze omvatten sites zoals Farfetch, Drexcode, Etsy, The RealReal, Vestiaire en Asos.

E-commerce model 2016 verkoop Samengestelde jaarlijkse groei, 2014-2016
Monobrand-sites $ 4,9 miljard 20%
marktplaatsen 4.0 40
Warenhuizen 3.8 15
Multibrand-e-tailers 3.8 15
Flash-verkoopsites 3.7 15
Techplaces 1.2 40

Wat McKinsey “techplaces” noemt, groeit ook snel, hoewel ze achterblijven in het verkoopvolume. Onder de sites die in dat model vallen, zijn Lyst, Rent the Runway, Inturn, Le Tote, Stitch Fix, Slyce en Wheretoget.

Volgens McKinsey zullen de schaalbare modellen die een technologisch voorsprong hebben het meest kansrijk zijn. “De meest vooruitstrevende merken richten zich op drie dingen: ze digitaliseren hun bedrijf en bouwen een ‘Luxury 4.0’ bedieningsmodel dat hun snelheid en wendbaarheid verhoogt. Ze gebruiken gegevens om klantkennis en relaties naar een nieuw niveau te brengen. En snel bewegende leiders vormen partnerschappen in het luxe ecosysteem om te bereiken wat ze niet alleen kunnen bereiken.

McKinsey verwacht dat de online verkoop van persoonlijke luxegoederen, die momenteel ongeveer € 20 miljard ($ 25 miljard) bedragen, of 8% van de totale luxemarkt, tegen 2025 meer dan verdrievoudigt en ongeveer € 74 miljard bereikt. Er zullen duidelijke winnaars zijn, maar ook duidelijke verliezers, voorspelt het rapport.

Dit bericht delen
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *