Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Amerikanen hamsteren niet alleen wc-papier, maar ook jus d’orange. Dat versterk het immuunsysteem, hopen ze. De vraag stijgt met de dag. Tegelijkertijd groeit de ongerustheid bij de handel of de suppy chain wel functioneren a.g.v. het coronavirus.

Het gevolg is dat bevroren concentraat de best renderende commodity van het jaar 2020 is. Dat is een enorme meevaller. De oogsten in Brazilië en Florida waren overvloedig en dat drukte de prijs. Ook de vraag naar jus d’orange was de afgelopen jaren gedaald. De gezondheidsbewuste consument drinkt liever water dan suikerrijke jus d’orange.

Ook de koffieprijzen zitten in de lift na een aanvankelijke daling, omdat de horeca op slot ging. Maar net als bij de jus d’orange is er ongerustheid of de supply chain wel blijft functioneren. Stel dat de Braziliaanse havens op slot gaan! Voorraden zijn toch al niet zo groot, omdat de prijzen voor koffie al jaren ondermaats zijn. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt is nu het motto van de handel.

Dit bericht delen
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *