Big tech is een onmiskenbare winnaar in deze tijden van pandemie. Microsoft, Apple, Amazon, Alphabeth en Facebook hebben hun gezamenlijke marktkapitalisatie sinds het dieptepunt van maart met $ 1,7 biljoen zien groeien.
Daar kan niks of niemand aan tippen. Wall Street is er blijkbaar van overtuigd dat bedrijven met de sterkste balans het meest zullen profiteren van het komende herstel.
Wall Street lijkt ook overtuigd van de blijvende groei van e-commerce. Amazon en Facebook zijn weer de grootste winnaars van de genoemde bedrijven.
Dat is weer goed nieuws voor al die techbedrijven die digitale tools leveren om bedrijven een online aanwezigheid te bezorgen en om de digitale klant te bereiken. Denk aan namen als Twilio, Wix, Shopify en Pay Pal.
De grootste aantallen nieuwe klanten komen waarschijnlijk toch terecht bij de grote jongens.
Dat moeten ze bij Facebook ook gedacht hebben. Facebook ziet zijn inkomsten uit advertenties teruglopen en heeft nog geen alternatief bedacht. Afgelopen week introduceerde Facebook de eigen e-commerce poot Facebook Shop. Hiermee hoopt Facebook Amazon concurrentie te kunnen aandoen!
Politici en beleidsmakers moeten zich over die samenklontering van geld en marktaandeel zo zoetjesaan zorgen gaan maken. Regelgeving lijkt nu meer dan ooit relevant.
Start met automatisch beleggen
Tesla staat onder druk. Het aandeel van de autofabrikant is fors gedaald. Vrijdag handelde het aandeel op $ 418,32, een daling van 16 procent.
Beleggen biedt je tegenwoordig meer kansen om iets goeds met je vermogen te doen, dan sparen. Daardoor zijn meer en meer mensen op zoek naar allerlei goede beleggingen.
Tesla-aandelen hebben de afgelopen twaalf maanden een opmars gekend die weinigen hadden verwacht. De aandelen stegen met meer dan 560%.
De 16 namen in de Europese Stoxx 600 hebben dit jaar een bedrag van Euro 364 miljard aan waarde in rook zien opgaan.