Conform de verwachting sloeg de afgelopen beursdag de afkoeling toe.
De DAX nadert intussen een instapmoment, al ziet tenminste de openingsfase er nog matig tot zwak uit. Dit geldt overigens ook voor Wall Street. Dus of zich vandaag enig blijvend herstel zal voordoen is dubieus.
Meer analyses en automatisch beleggen? Ga naar Daxtrader.nl

Over de grafiek
De koersgrafiek (wit) toont het koersverloop van de DAX van de afgelopen 4 handelsdagen. Van de vier cycli zie je zowel het historische als het toekomstige verloop (1 dag vooruit).
De mintgroene lijn onderscheidt strategische koopwaardige fases (grafiek onder mintgroen) van verkoopwaardige periodes (grafiek boven mintgroen). De paarse lijn levert een extra tactische tradingindicatie: de grafiek onder paars is koopwaardig, boven paars is verkoopwaardig.
De sentimentcycli zijn berekend op basis van een sentimentindicator. De cycli tonen de trend van het sentiment, berekend over de afgelopen 135 handelsdagen (dus ongeveer 6 maanden).
Door hun diepe wortels in de koershistorie staat het verloop in de komende 4 handelsdagen – met een waarschijnlijkheid van 97% – zo goed als vast.
Anders dan de traditionele technische analyse volgt het koersverloop de indicatoren (de cycli), in plaats van andersom.
Pieter Bos (MatchPoint Financial Cycles)
Meer analyses en automatisch beleggen? Ga naar Daxtrader.nl
Start met automatisch beleggen
Na weken van onzorgvuldigheid heeft de coronavirusepidemie nu de markten besmet. De Duitse beursgraadmeter DAX is op weg naar het grootste dagelijkse verlies in maanden. Waarom nu?
Na de schitterende koersstijgingen aan het begin van de week is de Duitse beursgraadmeter in rustiger vaarwater gekomen.
Vergeleken met de vorige dag boekte de DAX gisteren een aanzienlijke koersstijging. Daarmee is de aandelenbarometer de nullijn van het jaar gepasseerd en staat hij weer in het "groen".
2020 is een bijzonder beursjaar, zoveel staat buiten kijf. In maart van dit jaar tuimelde de Nasdaq 31% om zes maanden later maar liefst 70% koerswinst geboekt te hebben.