De Kritische Belegger is de eerste Nederlandse financiële website die vandaag gebruikt maakt van een chatbot om bezoekers gerichter te helpen. Daarnaast is de vormgeving van de website ingrijpend veranderd en meer toegespitst op de doelgroep.
Het bedrijfsleven neemt chatbots steeds serieuzer. Volgens Expert Valon Rexhepi (bron: Bloovi Studio) , Head of Business Development bij Fourcast, een Premier Google Cloud partner, is de vraag naar chatbots in de laatste zes maanden exponentieel gestegen.
“Elk bedrijf heeft heel hard geïnvesteerd in websites, e-commerce en digitale kanalen om hun klanten te bereiken. Maar achteraf blijkt dat veel van die oplossingen niet haalbaar zijn. Er is niet genoeg personeel, de openingsuren zijn te restrictief,… Een chatbot zorgt ervoor dat je heel veel klanten kunt bedienen en dat je talloze zaken kunt automatiseren, op het ogenblik dat je klanten dat echt nodig hebben. Zodat ze niet hoeven te wachten tot een operator beschikbaar is in het customer center of tot de winkel opengaat. Chatbots kunnen meer dan 80% van de vragen beantwoorden.”
Behalve besparing op arbeid is volgens Satilmis Ersintepe, oprichter van De Kritische Belegger, dit een effectieve manier om bezoekers te leiden door een oerwoud aan informatie.
“Wij zagen dat circa 70% van de bezoekers aan onze site afhaakten omdat ze niet wisten waar de relevante informatie stond. Al gauw werd de site verlaten. Op deze manier bieden wij beleggers relevantie informatie aan die hun kan helpen bij beslissingen. Op die manier is deze toepassing uniek op het gebied van beleggen.”
Rexhepi: “Chatbots garanderen gebruiksgemak en een snelle bediening. En dat is net wat consumenten vandaag verlangen. Tijdens een Google conferentie in San Francisco leerde ik dat volgens onderzoeksbureau Gartner 50% van de bedrijven tegen 2021 meer zullen investeren in chatbots dan in traditionele mobile application development.
Naast de chatbot is de site ingrijpend vernieuwd met aandacht op gebruikersgemak en leesbaarheid. Zo kunnen lezers de lettergrootte zelf instellen en is het overzichtelijker gemaakt.
De chatbot kunt u benaderen door op linksonder “laat me u helpen” te klikken.
Wij zijn benieuwd wat u van onze nieuwe layout vindt. Suggesties en opmerkingen zijn altijd welkom. U kunt hieronder reageren of ons een e-mail sturen,