skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Gann Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Gann Gann-forum

Tags: ,

Dit onderwerp bevat 152 reacties, heeft 16 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 13 jaren, 6 maanden geleden.

13 berichten aan het bekijken - 141 tot 153 (van in totaal 153)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Bezoekers kunnen ons bereiken via onze contacpagina: http://forum.dekritischebelegger.nl/contact/

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    MurreyMath

    Luc heeft zoals eerder door hem medegedeeld een groot aantal pagina’s vanaf het internet vertaald en in een werkstukje geplaatst betreffende de uitleg en handelswijze met MurreyMath.
    Omdat het geheel te groot geworden is voor het plaatsen in een ‘antwoord’ op dit forum heeft Luc mij gevraagd om een beetje ruimte daarvoor op mijn website.
    Ik heb daarom het stukje voor Luc geplaatst op mijn site onder de link:

    Klik hier voor Link naar werkstuk van Luc

    MM4.PNG

    Bedankt voor het vele werk Luc.
    *

    #link naar dit bericht
    Avatar
    tinus
    Bijdrager

    Murrey op een andere manier bekeken.
    De 240 minuten grafiek van de AEX met de Murrey backtest indicator!!
    Met dank aan Noach.

    Attachments:
    AEX-INDEX.png

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Ook weer even een paar grafieken neergezet als nabeschouwing van de afgelopen week.
    U vindt deze grafieken zoals gebruikelijk onder de link:
    Klik hier voor de grafieken

    Effe een plaatje erbij 😉

    2010-04-16%20AEX%20pf2.PNG

    Succes voor de dagen die komen.
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    De AEX vindt volgens MM weerstand bij een 7/8 lijn en steun bij een 6/8. Doordat de koers blijft treuzelen bij de 6/8 kan het vermoeden ontstaan dat de koers verder zal dalen. Op basis van de conflictcirkels, is de kans groot dat de koers de komende dagen een keuze zal maken om te stijgen of te dalen, zonder dat dit de kans uitsluit dat de koers doorheen de cirkel horizontaal evolueert.

    De Dow Jones vindt weerstand bij de 8/8 MM lijn op 11250 en krijgt steun bij 7/8 lijn. De DJ "moet" ook kiezen tussen dalen of stijgen door de naderende conflictcirkel.

    Vanuit Cloud geredeneerd is de korte termijn trend dalend omdat de koers onder de standardlijn is gedaald, maar de lange termijn trend blijft in stand voor zowel de AEX als de DJ

    Voor de AEX is de korte termijn trend duidelijk dalend, dit is te zien op de dag Gannroadmap van de AEX. De weektrendrichting toont aan dat de middellange trend nog altijd stijgend is en de week Gannroadmap laat duidelijk zien dat de lange termijn nog altijd stijgend is.








    Attachments:
    dj_cloud.jpg
    DJ_cloud_rapport.jpg
    AEX_cloud.jpg
    aex_cloud_rapport.jpg
    AEX_gann_dag.jpg
    AEX_gann_dag_02.jpg
    AEX_wt.jpg
    aex_gann_week.jpg

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Mooi werk hier mensen …
    Ik wil er een kleinigheid aan toevoegen …die oersaaie Gann lijnen …
    ..
    Ik zal u niet elke dag hier vermoeien met ‘weer’ een ‘mooie grafiek’ ; diegene die ze zelf bijhoudt kan er immers elke dag van genieten.
    .
    Af en toe plaats ik ook wat op mijn site onder de link van de dagelijkse grafieken om de vervuiling hier tegen te gaan.
    Link:
    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm

    Vandaag even, zo na een flesje wijn, toch even een update via een indicator welke in deze topic is aangegeven, en wel de SQ9 fann lines.

    ..
    .
    10-05-2010:
    Tjongejonge wat een reactie weer vandaag, het lijken wel jonge Veulens die in het voorjaar losgelaten worden in de wei, of zijn het euh … 🙁
    Wat het ook is, ons maakt dat als TA-ers niet uit, de analisten verzinnen er wel een verhaaltje bij 😉 en dat lezen we later wel weer.
    De meeste indicatoren die ik gebruik zult u zelf wel in de grafiek hebben staan voorzover ze u aanspreken, de codes staan op http://www.ta-script.com maar ik wilde er vanavond snel even eentje uit lichten.
    Grafiek 1:

    U ziet in de grafiek lijnen welke zijn berekend met een groeifactor volgens het Square of Nine van Gann.
    Deze lijnen worden per koersbar berekend, volgens de kalender dagen, dus er vindt compensatie plaats voor weekenden, feestdagen en overige dagen waarop er geen handel zou kunnen zijn.
    Voordeel van deze wijze van berekenen is dat het ook niet uitmaakt of u de grafiek lineair of logaritmisch wilt weergeven, de lijnen liggen altijd ‘juist’; dit in tegenstelling tot de ‘normale’ Gann lijnen.
    De onderlinge verhoudingen zijn ‘normaal’.
    Zoals ik destijds bij de indicator aangaf plaats u de rode 1X1 lijn via twee punten, de bodem in dit geval en de eerst volgende reactie op de stijging in dit geval.
    Dus in ruwweg Maart-2009 wordt de rode 1X1 lijn op zijn plek gelegd.
    Kijk daarna eens wat er gebeurde bij de paarse en bij de blauwe pijltjes.
    Zodra de koers de rode 1X1 lijn raakte, was het alsof de bliksem insloeg en de koers schoot als een duiveltje uit het doosje de andere kant op ( de fles wijn raakt al aardig leeg …:)
    Bij het blauwe pijltje bij de rode 1X1 lijn was die reactie er niet meer, en het duurde niet lang voordat de koers door deze rode 1X1 lijn heen zakte.
    Geheel volgens de Gann theorie volgde daarna daling tot de eronder gelegen Gann lijn …. de gele 1X2 in dit geval.
    Weer ziet u de reactie bij de paarse pijltjes totdat de hapering ontstaat bij het blauwe pijltje .. en u ziet dat de koers daar weer door de gele lijn daalt.
    Het duurde effekes, maar geheel volgens de theorie daalde de koers weer naar de eronder gelegen Gann lijn, de 1X3 in dit geval.
    De koers raakte de lijn, en als een duiveltje uit het doosje schoot de koers weer omhoog … en dat was dan vrijdag/vandaag het geval …
    Ik weet het … saai die theorie … maar ergens ook weer leuk om te zien hoe die telkens weer opgaat ..
    Wat me ook verbaast … maar de fles raakt aardig leeg dus … 🙂
    De lijnen zien het koersverloop niet, ze zijn daar niet vanaf geleidt.
    De koers ziet de lijnen niet, voor het koersverloop bestaan die lijnen niet.
    De enig gezamenlijke punten zijn de bodem in Maart 2009 en de eerste reactie op de stijging daarna …
    En toch, wanneer ze elkaar daarna in de grafiek ‘ontmoeten’ … is het vaak vuurwerk 🙂
    Het koersverloop ontstaat door menselijk handelen….
    Het lijnverloop ontstaat vanuit het Square of Nine….
    Conclusie na een flesje wijn …. ergens heeft het Square of Nine een link met het menselijk handelen… of is de wijsheid nu in de kan … 🙂
    Hoe het ook is … ik hou er rekening mee totdat het tegendeel aan mij bewezen is …
    .
    Succes voor morgen, volg de grafiek, en niet wat u of een ander denkt …
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Ronny
    Bijdrager

    Afgelopen dagen waren mooi om te zien, leek wel een déjà-vu. Kijk maar eens wat er gebeurde op 18-19 september 2008 na de val van Lehman, maar vergeet ook 9-14 oktober 2008 niet. Ik ga er dan ook van uit dat na hooguit 2 positieve dagen de daling hervat wordt.

    Nieuws heeft maar zeer beperkte invloed zoals hier al vaker gezegd wordt. Deze “rimpel” in de grafiek heeft weinig waarde volgens mij. Als we kijken naar de EUR/$ vandaag op 1.27, dan is het duidelijk dat we terug bij af zijn. De Dow sluit zo dadelijk wellicht in de min, waar die nog probeerde iedereen te misleiden door hoger te gaan en de Europese beurzen zo mee te trekken in deze “trap”.

    Het eerste gedeelte van deze correctie is nog niet afgewerkt en heb als eerste doel 313, maar verwacht zelfs lager tot 297 tegen het einde van de maand. Daarna terug opveren tot hooguit 328 (indien we dalen tot 297) om daarna de downtrend verder te zetten tot ver onder 297.

    Succes ermee!

    Attachments:
    AEX_11_mei.jpg

    #link naar dit bericht
    Benji
    Benji
    Bijdrager

    Hallo allemaal,

    Ik ben op zoek naar (gratis) eBooks over Gann Trading. Wie heeft er tips? Bedankt!

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Benji, wij organiseren een Gann-seminar op 6 of 13 oktober. Wellicht heb je interesse.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    is dat seminar al geweest ?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Jammer, je hebt het gemist. Misschien volgende keer, maar hier zitten ook veel mensen die kennis van Gann hebben 🙂

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    idd jammer had het graag gehoord hoe andere Gann interpreteren maybe next time

13 berichten aan het bekijken - 141 tot 153 (van in totaal 153)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN