skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Gann Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Gann Gann-forum

Tags: ,

Dit onderwerp bevat 152 reacties, heeft 16 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 13 jaren, 6 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 153)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    De AEX heeft vandaag steun gevonden op het midden van de trend. Vanuit daar zouden we natuurlijk weer kunnen opveren. 29-januari is een belangrijk punt, maar of dat nu een top of bodem wordt weet ik nog niet. Volgens het patroon is het nog onzeker. Kijkend naar de planeten dat zou er denk ik nog opwaartse kracht zijn tot dan en daarna omlaag.

    Ik wacht nog even af en kijk volgende week verder. Ik zit nog wel short op S&P, maar ik denk dat ik die dadelijk sluit. Onder de 1109 blijf ik nog wel zitten, maar dan moet dat wel voor 19:15 gebeuren.

    Attachments:
    AEX_22jan.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Dat ging even erg snel omlaag. Net short gesloten. Zo te zien is er mogelijk maandag kans op herstel. Meestal na zulke grote down dagen komen er koopjesjagers. Daarnaast is de maandag meestal goed. Zelf doe ik nu niks, maar wacht het nog even af tot na het weekend. Of we gaan de onderkant opzoeken, of de middenlijn, maar dat weet ik nu niet zeker. Maar dit lijkt toch een serieus signaal van een onzekere markt die neerwaarts kan uitbreken. Maandag herstel denk ik en dan opzoek naar een nieuwe short kans.

    Attachments:
    S&P22jan.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    De onderkant is bereikt en keurig gedicht. Indien we die maandag breken, dan is er een grote kans dat de daling doorzet. Wat mij opviel is dat de maandag vaak goed is en na 2/3 grote dagen van daling veren we minimaal op. Dus er is een kans dat we maandag hoger gaan. Koopjesjagers en we hebben steun gevonden. Meestal gaat een daling niet ineens. Of verwachten jullie een Black Monday!


    Attachments:
    DOW23jan.jpg
    S&P23jan.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Frederic Krammer
    Bijdrager

    Op log basis zijn we door de steun gezakt volgende draai is volgens Gann pas op 8 maart. Had eerlijk gezegd een stijging verwacht maar kan me nu niet voorstellen dan een stijgende periode gevolgd wordt door een stijgende periode. Maar eens kijken of maandag de cardinal de boel kan stutten op 324 vandaar weer omhoog richting 345. Was wel een flinke daling en dat geeft weer hoop als je zo’n langzame zeureden daling krijgt dan is meestal goed mis. Dit was staaltje van powerplay in de USA even laten zien wie de baas is.
    Heb toch een voorkeur voor een stijgen lijn tot maart en dan een plotselinge daling.

    Attachments:
    a1.jpg

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Dit is mijn eerste reactie op dit forum. Ik ben nog helemaal niet vertrouwd met de gebruiken. Als het niet goed is, schiet mij niet omver, maar zeg het mij gerust.

    Gann en Hurst hebben beiden een handelssysteem uitgewerkt dat hen geen windeieren heeft gelegd. Beiden hebben nooit hun systeem volledig openbaar gemaakt. Daarom nemen wij van beiden een stukje van hun techniek en stellen de resultaten die zij genereren tegenover elkaar. Wij gaan niet zo ver in onze technieken rond Gann, dan de meeste anderen hier.

    De AEX is uit het stijgende Gann-trendkanaal getreden. Wij denken dat dit vanaf vrijdag duidelijk is geworden. “Iedereen” voorspelt een dalingsgolf. Iedereen, behalve Hurst. De Hurst-Cycle-analyse geeft aan dat wij nu al in de prijszone zitten waarin de koers terug kan draaien en opnieuw kan stijgen. De tijdsvoorwaarde is daarbij nog niet vervuld. Het rode kortlopende voortschrijdende gemiddelde is handmatig door ons verlengd, waardoor er onnauwkeurigheid ontstaat. Bovendien geeft Hurst enkel een zone en geen richtprijs.

    disclaimer : Het is mogelijk dat deze gegevens niet kloppen met de werkelijkheid. Handelen met deze gegevens op de beurs is voor eigen risico en wordt afgeraden. U kunt daarbij al uw geld verliezen, en meer dan dat !!



    Attachments:
    AEX_SO9_roadmap.jpg
    AEX_SO9_roadmap_02.jpg
    AEX_hurst.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Frederic Krammer
    Bijdrager

    “Nou ja iedereen voorspelt een daling” volgens staan de strepen goed de datums staan goed de koersdoelen staan precies aangegeven en staat op welke dagen de AEX draait.
    Ligt er maar aan wat je leest of hoe je leest.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Luc welkom! Leuk je op de site tegen te komen. Je analyse ziet er goed uit. Tijd is wel belangrijker dan prijs, dus mogelijk moeten we eerst de tijd uitzitten. Welke tijd heb jij berekent?

    Zelf denk ik dat maandag nog positief kan zijn en we uiteindelijk een lagere prijs kunnen bereiken. Ik denk dat er nog steeds neerwaartse krachten zijn, alhoewel ik ook wel een stijging kan onderbouwen. Voor de DOW en S&P is ook duidelijk te zien dat we aan de onderkant van de trend zitten, dus misschien wat ruimte voor een klein herstel en dan verder omlaag. In zo’n geval wacht ik eerst even af of de steun houdt, of dat die breekt en onderneem daarna pas aktie. Dus eerst zien welke plannen Amerika heeft.

    DOW onder 10.000 en S&P onder 1085 zal denk ik lagere koersen inhouden. Blijven we daarboven, dan is er nog ruimte voor herstel.

    @Frederic
    Ik denk dat we er vrijwel zeker van kunnen zijn dat 8-mrt in ieder geval de maximale tijd is voor een stijging. Een mooi scenario zou dan zijn tot 8-febr. omlaag, daarna omhoog en vanaf uiterlijk 8-mrt omlaag.

    Inderdaad indien de index steun houdt, dan is er zeker nog ruimte omhoog. Ik denk dat we daar volgende week snel achter zullen komen. Ik wacht eerst even af wat de markt doet. AEX zie ik maandag nog bij opening lager gaan, maar Amerika weet ik het nog niet zeker. Dat is altijd maar weer een verassing.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Als de hurst cycle gelijk krijgt, dan moeten de AEX futures vlug herstellen vrees ik, die staan nu op iets van een 323 – 322. (s&p futures 1091 en de Nasdaq 1797)

    De tijd bereken ik niet, ik kijk waar de gele vlek van de Hurst cycles komt. Als ik wat nauwkeuriger schat, kom ik tot een 20 tot 40 handelsdagen, maar het blijft een schatting.

    Het lijkt mij realistisch om 8 maart voorop te stellen, zoals hier in dit topic wordt geopperd.

    Anderzijds is er het gerucht dat de banken de beurs de dieperik in sturen omdat zij boos zijn op Obama. Ofwel is het een opgezette show en zodra iedereen short zit, stijgt het zaakje weer, ofwel is het ernst en gaan de banken een krachtmeting aan met de president. Ik geloof niet dat Obama zijn politieke geloofwaardigheid of wat er van overblijft op het spel zal zetten door grote uitspraken te doen over regels en belastingen voor banken om zodra het beurstechnisch de juiste tijd is, zijn staart in te trekken.

    We zien het maandag wel. Mijn idee, maar schiet mij niet dood als ik mis ben, is dat het een zwarte maandag of zelfs zwarte week wordt.

    Voor de Nederlanders: “Schiet mij niet dood” is een Vlaamse uitdrukking die minder geladen is dan het klinkt, een beetje hetzelfde als “schiet niet op de pianist”.

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Geert, als prijs en tijd in evenwicht zijn van de stijging vanaf maart 2009, bedenk dan dat je weinig nut meer hebt aan het subjectieve lijnenspel van die beweging. Die beweging is immers af. Er breekt een nieuwe fase aan., of beter, is aangebroken.

    Persoonlijk vind ik de candlesticks een prettige tool om mee te werken en op de vraag wat komende week brengt stel ik nuchter vast dat er in VS twee candles zijn die relatief grote body hebben en onderin de dag sluiten. Dat duidt op verkoopdruk, niks meer of minder. Nu stellen dat we op steun liggen is dus meer gebaseerd op wishful thinking dan op feiten. Ik snap het wel natuurlijk, want we hebben (AEX) het 50-daags VG geraakt en boven gesloten. Dus ja, het zou steun kunnen zijn, maar voor hoelang en tja, met de recente verkoopdruk kan het ook niets te betekenen hebben.

    Punt is: Wat is je belegingshorizon. Als trader ga je snel in en uit, als belegger wacht je rustig, zit je short en ga je minimaal voor 282 voorlopig, zijnde het 38.20% R over gehele beweging.

    Om het geheel overzichtelijk te houden op het forum zou ik willen voorstellen bij het plaatsen van een bericht de beleggingshorizon te noemen van schrijven, opdat mensen niet in verwarring geraken.

    Succes

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Vanaf maart 2009 is er inderdaad een zeer mooi evenwicht in zowel tijd als prijs bereikt. Dat mogen we zeker niet ontkennen. Op de bijgesloten grafiek zijn er meerdere berekeningen die uitkomen op 50%. Maar ook is de stijging 76,4% vanaf de bodem van maart. Ik denk dat ik nu wel 10 berekeningen zou kunnen maken die wijzen op een top/omdraai en dan moeten we dat zeer serieus nemen. De kans dat de top van 2010 er staat is zeer groot.

    Dus misschien wel handig indien ik mijn beleggingshorizon erbij aangeef. Ik heb nog wel langlopende puts september die ik aanhoud en de stoploss omlaag laat meebewegen, maar voor de korte termijn had ik vrijdag mijn shorts gesloten.

    Ik handel voornamelijk op de AEX in dagen, weken of enkele maanden. Maar S&P en Nasdaq is het vooral korte termijn, dus binnen 1 dag. Om verwarring te voorkomen zal ik voortaan een tijdbestek aangeven, zodat het voor iedereen wat duidelijker zal zijn.

    Ik ga nu niet gokken op het opzoeken van de bovenkant, maar een herstel vanwege koopjesjagers is vaak een mooie kans om opnieuw een short possitie in te nemen. Wanneer de markt neerwaarts uitbraakt, dan zien we vaak bewegelijke dagen. Na de daling van afgelopen week, kan de markt 2% opveren. Voor de lange termijn belegger (enkele maanden) maakt dat vaak niks uit, maar zelf zie ik dat als een kans om shorts goedkoper terug te kunnen kopen.

    AEX zou maandag nog lager kunnen openen, maar Amerika weet ik nog niet zo zeker. Ik verwacht nu geen hogere top, maar nog wel een goede kans om opnieuw short te gaan.

    Dus voor de korte termijn zoek ik een nieuwe short kans. Dat kan maandag zijn, maar ook pas vrijdag. Dat ligt er maar net aan. Vooralsnog houd ik het even op woensdag, AEX 338, S&P 1120. Maar niks is zeker. Als we steun breken, dan kan het ineens snel gaan.

    Ik heb 2 tijden staan die mogelijk aankomende tijd belangrijk zijn. 29-jan en 3-mrt. 5-mrt zou de bodem kunnen zijn (1 golf omlaag), maar er is ook nog een kans op een top. (lagere top dan januari). Op de 1 of andere manier blijf ik toch uitkomen op eind deze maand en daarna steun breken en omlaag.

    Cees wat denk jij van 29-januari? Zouden we nog even kunnen herstellen tot die datum. Indien we nog technisch herstellen dan vind ik 5 dagen wel erg veel, maar voor een bodem is het misschien te kort. Een bodem zie ik eerder liggen rond half februari of iets eerder.

    @luc
    20 tot 40 dagen komt respectievelijk uit op 11 februari en 3 maart. Zelf zie ik 29-jan. en 8 maart als 2 belangrijke tijden, maar hoe dat nu gaat uitpakken is denk ik afhankelijk van de snelheid van de daling. Maar ik denk wel dat er een kans is dat het belangrijke tijden kunnen zijn. Ik ben benieuwd.

    Attachments:
    AEX24_jan.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Nadat mijn pc 2 keer crashte is het de derde post toch gelukt, maar wel met enkele fouten. Ik zal het even herstellen.

    Ik heb 2 tijden staan die mogelijk aankomende tijd belangrijk zijn. 29-jan en 3-mrt. 5-mrt. zou de bodem kunnen……dat moet zijn -> 3 maart is een zaterdag, dus ik ga uit van 5-mrt.

    Zelf zie ik 29-jan. en 8 maart als 2 belangrijke tijden…….dat moet zijn -> Ik vind 5-maart belangrijker, dan 8 maart. 8 maart is 360 dagen vanaf de bodem van maart en is de uiterlijke datum van de stijging.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Geert,

    Eigenlijk had ik meteen al moeten melden dat de Hurst-cycle-grafiek mij een slecht gevoel geeft. Dan is het beter daar niet te veel naar te kijken. Zoals je kon merken, reken ik niet al te graag. Anders had ik kunnen weten dat ik zelfs niet aan 8 maart geraakte met mijn schatting.

    De Gann – roadmap geeft mij meer vertrouwen.

    De toekomst zal uitwijzen of 8 maart echte betekenis heeft of niet. Ik geloof nu nog altijd in een zwarte maandag, maar je weet ook dat ik eigenlijk op het omgekeerde hoop. Een zwarte maandag zal opnieuw veel leed veroorzaken in wereld van de kleine belegger.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Gelukkig krijgt Hurst gelijk en ik ongelijk.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Luc, heb vertrouwen in je eigen analyse en ga er vooral mee door. De kunst is het om goed te handelen op signalen die je analyse afgeeft. Het gevoel wat je er zelf bij krijgt is niet belangrijk, dat is slechts een emotie en door te handelen op eigen emoties is nog nooit iemand rijk geworden. Het gaat om het leren interpreteren van de signalen. Dat kunnen we hier mooi doen. Er komen goede analisten die hun mening kunnen geven.

    Maar kan de Hurst cyclus of Gann routemap ook cyclische analyse maken? Zoniet, dan zouden ze geen daadwerkelijke omslag kunnen aangeven. De neerwaartse krachten zijn nu zeer groot en herstel lijkt mij enkel technisch. Hoe minder hard we herstellen, hoe harder we omlaag kunnen.

    De eerste helft van de week kan nog positief zijn, maar na woensdag of zelfs woensdag wordt denk ik de trend weer neerwaarts hervat. Dus ik wacht nog even op een nieuwe short kans.

    Je zou misschien zelfs een nieuw topic kunnen aanmaken zodat er meerdere op kunnen reageren. En dan enkel met de Hurst cycle en Gann routemap. Je zou er zelfs de trendrichting bij kunnen vermelden. Wat geeft de trendrichting inmiddels aan op week en maandbasis? Indien er een omslag is, dan zou de trendrichting dat nu/dadelijk aangeven. Op dag en week basis is mogelijk dat signaal al afgegeven, maar hoe staat het er voor op maandbasis?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Vandaag een FED dag en dat wil vaak zeggen een bewegelijke dag. Ik ben benieuwd, ik ben in ieder geval weer short gegaan op S&P, Nasdaq en AEX.

    AEX voor mogelijk 2 weken en shorts in Amerika sluit ik mogelijk vrijdag al. Afhankelijk van hoe we bewegen.

    S&P staat onder de 1090 en dat geeft mogelijk al genoeg aan hoe zwak het herstel was afgelopen dagen.

    Maar met de FED vandaag kunnen we alle richtingen in. Ikzelf denk in ieder geval omlaag. Doe de riemen vast, want het kan een wilde rit worden.

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Vanwege mijn afwezigheid dit weekeinde wil ik op het forum van de gelegenheid gebruik maken een korte update te schrijven.

    Ik kan er kort over zijn. Belangrijkst is dat de trend in de AEX met zeer grote mate van waarschijnlijkheid neerwaarts is. Het eerste koersdoel is 288, maar (fors) lager mogen we niet uitsluiten. Voor details zie artikel “AEX;wegwezen!” http://forum.dekritischebelegger.nl/aandelen/beurzen/aex/aex-wegwezen/

    Uitgaande van de top op 345 gaan we nu wat inzoomen op de subgolven neerwaarts, wat altijd moeilijker is, daar er veel variaties van bewegingen zijn. Belangrijk is echter van rallies gebruik te maken te verkopen of short te gaan.

    Op korte termijn vind ik het lastig een ‘sterke’ prognose te maken. Mijn voorkeur is dat we naar vrijdag/maandag een low plaatsen, van waaruit een herstel kan optreden over de daling vanaf 345. Mijn voorkeur is dat we dan een low onder 320 zien.
    Een 1e variant is dat we al bezig zijn met het herstel. Dan is 334 een interessante weerstand.

    Op basis van tijd en prijs heb ik dus de voorkeur voor een low vrijdag of maandag, maar wees alert op het beëindigen van een herstel op vrijdag of maandag. In dat geval kan een cycle-inversie optreden, waarna het volgende week best stevig kan dalen.

    Helaas kan ik het niet makkelijker maken, de markten houden je zo lang mogelijk in onzekerheid.
    Ik vind dat niet erg, want als je ‘weet’ dat de hoofdtrend dalend is en je beleggingshorizon weken tot maanden is, dan zijn al die korte termijn herstelbewegingen leuk voor scalpers met alle risico’s van dien, maar het spelen van een trend is meestal lucratiever en geduld en discipline spelen daarbij de hoofdrol.

    Het doel van het forum is om te beter te kunnen discussiëren. Forumleden kunnen immers nieuwe topics aanmaken en plaatjes uploaden. Ik kan me voorstellen dat u een klankbord zoekt met anderen. Door middel van het forum kunt u uw visie toetsen aan de kennis van andere beleggers.

    Als u vragen heeft, dan kunt u ze altijd op het forum plaatsen. Door middel van deze link kunt u zich registreren: http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/register.php

    Attachments:
    aex1.png

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Het is inderdaad maar even afwachten wat we maandag kunnen verwachten. Ik wilde mijn shorts eerst sluiten, maar toch maar even aangehouden. Ik had 29 januari als datum staan voor een top of bodem, maar mogelijk kan de versnelling omlaag ook ingaan. Ik kwam 29/30/31 januari vaak tegen, dus ik ben benieuwd naar volgende week. Tot 29-jan zag ik opwaartse krachten, die werden onderdrukt. Bij elke opleving gingen we weer omlaag.

    Aangezien er aankomende tijd veel datums naar voren komen, kan het mogelijk erg volatiel worden. Naar mijn mening is de daling nog niet gestart en zou het volgende week weleens hard omlaag kunnen.

    We staan tenslotte in Amerika onder de steun en de index lijkt maar niet omhoog te willen. Ik denk dat AEX maandag lager opent en daarna eerst maar even Amerika afwachten. Ik krijg veel datums tevoorschijn in febr/mrt en apr. maar welke nu belangrijk zijn, moet ik nog onderzoeken.

    Ik denk 5-febr. bodem Amerika en 8-febr. bodem AEX, maar dat weet ik nu nog niet precies. Dan zal ik mijn shorts sluiten, tot minimaal 19/22 febr. Tenzij we deze week een andere beweging zien dan ik verwacht.

    Na mijn mening dus na het weekend omlaag tot vrijdag – maandag.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Het lijkt duidelijk te zijn dat de AEX volgens de Gann roadmap in een dalend trendkanaal zit.

    Wat Hurst betreft is er voorals geen grote daling op komst, volgens mij. De bleekblauwe cirkel op de grafiek geeft een situatie aan waarin een stijgende trend van langere duur wordt ingezet. Zowel het rode als het groene als het blauwe voortschrijdende gemiddelde wijzen in een stijgende richting.

    De donkerblauwe cirkel geeft een situatie weer waarbij de koers na een daling terug een serieuze stijging weer geeft. Belangrijkste verschil is dat de het rode en groene voortschrijdende gemiddelde naar beneden gaan, terwijl het blauwe voortschrijdende gemiddelde blijft stijgen.

    Als ik dan kijk naar het vrijdag-slot in Amerika, dan verwacht ik eerst nog een daling, die mogelijks gevolgd wordt door een stijging. Hurst geeft nog te weinig informatie om duidelijk te schatten tot waar een eventuele stijging zou kunnen gaan.

    Dit lijkt vandaag ook nog het geval te zijn. Wie denkt dat de “daling der dalingen” is begonnen, krijgt vooralsnog ongelijk van de Hurst – cycle – analyse. Bovendien verwacht de Hurst – cylcel – analyse nu eerder een stijging dan een daling (onderste afbeelding)



    Attachments:
    AEX_SO9_roadmap.jpg
    AEX_hurst.jpg
    AEX_hurst_02.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Ik denk wel dat de “daling der dalingen” is begonnen, maar het gaat nooit in 1x omlaag. De Hurst cycle zou weleens gelijk kunnen hebben dat we wat herstellen en deze daling beperkt blijft. Ik verwacht nu nog niet de grote correctie, maar er is zeker een kans dat we de top voor 2010 al hebben gezien. Een herstel is zeker mogelijk.

    Ik had net al op een andere site een stuk geschreven en kan dat net zo goed hier ook posten.
    ———————————-
    Ik let altijd op dagen en % stijging/daling. In dit geval ga ik uit van een correctie van 10 tot 15% binnen een termijn van maximaal 45 dagen.

    Meestal houd ik rekening met 11, 22, 30 of 45 dagen. 11 wanneer we hard dalen, 22 en 30 bij een normale daling en 45 dagen wanneer we rustig dalen.

    Top AEX (day high) 11 jan. Maar je zou ook 14 of 19 jan. kunnen nemen.
    11 + 11 = 22 jan.
    11 + 22 = 2 febr.
    11 + 30 = 11 febr.
    11 + 45 = 26 febr.

    22-jan zijn we al voorbij. 2-febr. is nog te dichtbij. 26 febr. te ver weg. Dus ergens tussen de 2 en 11 febr. kunnen we een bodem zetten.

    Daarna is er een grote kans dat we 1 maand herstellen/zijwaarts bewegen en daarna kan er een grotere daling komen.

    345 – 10% = 310
    345 – 15% = 293

    Dus ergens tussen 2 en 11 febr. Laten we zeggen 5 en 8 februari kunnen we een bodem zetten op 293 – 310.

    Het ligt er maar net aan hoe we bewegen, maar mogelijk sluit ik mijn short ergens 5/8 febr. en ga misschien long voor een herstel van 11 dagen. Dus tot 16/19 febr. AEX 325?

    Misschien herstellen we nu al, maar dat weet ik niet. Dat zou dan inhouden dat de bodem misschien tussen 11 en 26 febr. kan liggen. Het midden is dan 18-febr.

    De eerste daling is nooit zo interessant. De tweede wel. Dan zou de beurs weleens erg hard omlaag kunnen.
    —————————-
    Dus de grote daling zullen we mogelijk pas over enkele maanden zien, maar deze daling lijkt mij nog niet beëindigd.

    Mijn voorkeurs scenario is;
    – dalen tot 5 – 12 febr. AEX 293 – 310 / S&P 977 – 1035
    – herstel tot begin maart AEX 325 / S&P 1060 – 1090
    – daarna omlaag tot ???

    Ik denk niet dat februari een groot probleem zal zijn en verwacht positieve maand, maar daarna….

    Let op de waarde van opties. Indien puts snel in waarde dalen, dan is een omkeer aanstaande. Worden de calls duurder dan verwachten de meeste een omkeer. Ik merkte dat vooral in maart 2009. Ik zag de waarde van puts zo hard dalen, dat er een omkeer aan moest komen. Dat was na de bodem van 9 maart. De index steeg en daalde weer, maar puts bleven in waarde dalen. De prijs van een optie is een soort van voorkennis. Vaak kan goed worden gezien wat beleggers verwachten.

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 153)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN