skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Tradershoek

Dit onderwerp bevat 350 reacties, heeft 30 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Mitzi Mitzi 12 jaren, 4 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 301 tot 320 (van in totaal 351)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Wijzigingen in de lopende orders per 3 mei 2011

    De order op de DAX trekken we in. De koers heeft het door mij beoogde koersdoel (bijna) bereikt. Daarmee is niet gezegd dat de stijging nu ten einde is, maar ik wil wel zoeken naar een nieuw instappunt, vandaar dat we de order laten vervallen.

    Doordat zilver sneller het koersdoel bereikte dan ik had verwacht laten we de bijkooporder van 100 stuks Zilver Turbo Short 52,50 tegen een koers van € 3,85 vervallen.

    De overige orders laten we doorlopen.

    Voor de goede orde meld ik dat ik zelf handel op dit systeem. Dat is de reden waardoor ik kennis heb van de koers waartegen de order is uitgevoerd. Als voorbeeld noem ik zilver. We stapte in tegen een lagere koers dan de limiet en we zijn er uit tegen een hogere koers dan de limiet. Vandaar dat je het bedrag van 7,13 euro treft in de tabel terwijl we 7,00 euro als limiet hadden meegegeven.

    Ik vraag me overigens af of de kolommen waarin de winst of verlies wordt weergegeven veel toevoegd. We hebben op de trade in zilver bijna 48% gemaakt, maar op de totale portefeuille is dat effect uiteraard minder imposant. Maar goed, vooralsnog laten we de tabel ongewijzigd.

    Attachments:
    DKB_02052011.jpg

    #link naar dit bericht
    Pino
    Pino
    Bijdrager

    Hoi Chel,

    Duidelijk beeld, ik ga je volgen !!!! ziet er goed uit en transparant !

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De lopende order blijven ook op 4 mei gehandhaafd, daarnaast is mais koopwaardig. Zoals altijd proberen we in te stappen op een lagere koers dan
    de slotkoers van 3 mei. Wij stappen in door de aanschaf van de Maïs Future Turbo Long 631. Wij kopen er 100 tegen de limietkoers van € 8,10.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Ook vandaag laten we de lopende orders ongemoeid. Ofwel, alle orders laten we doorlopen.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De orders op de EUR/JPY en Natural Gas zijn uitgevoerd. De overige orders laten we doorlopen.

    De tabel zal ik het komende weekend bijwerken. Hierin staan onder andere de koersdoelen en de stop losses voor de uitgevoerde orders opgenomen.

    #link naar dit bericht
    Pino
    Pino
    Bijdrager

    Goedemorgen Chel,

    Welke orders???

    Ik zie nergens wat je hebt uitgevoerd ……

    Groeten Pino

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @pino.

    Ik maak me er gemakkelijk van af zie ik. Het gaat om de orders die je terug kunt vinden in deze postings:

    http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/tradershoek/page/30#post-4933

    http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/tradershoek/page/30#post-4939

    Ik zal de volgende keer wat specifieker zijn.

    #link naar dit bericht
    Pino
    Pino
    Bijdrager

    Dank je wel Chel,

    vind het leuk om jou te volgen !!!!

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Donderdag jl. zijn de orders op EUR/JPY, Natural gas en Maïs uitgevoerd.

    De orders op de Turkije Titans 20 en de EUR/USD nog niet. We laten deze twee orders vervallen. Hierdoor zijn alle ‘oude’ orders uitgevoerd of vervallen.

    Zilver is harder gedaald dan ik had voorzien. Ik verwacht dat er nog iets van de koers af kan en dat er daarna wat herstel volgt. We proberen op deze visie in te spelen door middel van de koop van de Zilver Turbo Long 30,20. Wij geven een order op voor de koop van 200 stuks tegen een koers van 2,95.

    Voor olie geldt hetzelfde als voor zilver. We proberen op deze visie in te spelen door middel van de koop van de Light Sweet Crude Oil Future Turbo Long 90. Wij geven een order op voor de koop van 100 stuks tegen een koers van 8,15.

    Onze positie op sojabonen doet het niet goed. Ik heb de stoploss en het koersdoel iets aangepast. In mijn optiek is het koersdoel haalbaar, maar tot nu toe lijkt het daar niet op.

    Dan het volgende. Satilmis heeft gevraagd of ik via Binck of Alex de portefeuille kan weergeven. Op zich kan dat, maar daardoor missen de volgers de kracht van deze draad. Bij het aangaan van een positie ziet u namelijk direct op welke punten wij verlies nemen dan wel de winst verzilveren. Dat zie je niet in een portefeuilleoverzicht.

    Nu was de kritiek van Satilmis niet ingegeven door een gevoel van het niet transparant weergeven van de trades, maar hij kon niet zien wanneer een positie is gesloten. Daar heeft hij wel een punt, want dat kan duidelijker. Ik hoop met de nieuwe tabel invulling te geven aan de kritiek.

    Mijn bedoeling met de tabel is om in één oogopslag waar te kunnen nemen wat we gaan doen met de openstaande posities in combinatie met de resultaten van de afgesloten trades.

    Wat de lopende trades doen interesseert mij in zekere zin niet. Dat is leuk om via een portefeuilleoverzicht kennis van te nemen maar eigenlijk heb je niets aan die informatie. Winst is immers pas winst als we de trade hebben gesloten.

    Voor het sluiten van een positie wordt de virtuele winst wel eens papieren winst genoemd, maar die bestaat in mijn optiek niet. Papieren winst kan immers snel in verlies transformeren. Mensen die wat langer meelopen in deze wereld weten daar alles van.

    Tot slot een samenvatting
    Wij hebben twee lopende orders ingetrokken en er zijn er drie uitgevoerd. Koersdoelen en de stoplossniveaus zijn in de tabel opgenomen. Daarnaast leggen we maandag 9 mei twee nieuwe orders in.

    Attachments:
    DKB_06052011.jpg

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Ik kan de posting vandaag kort houden. De orders zijn niet uitgevoerd. We laten ze doorlopen. Verder leggen we geen nieuwe orders in.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Zelfde posting als gisteren. De orders zijn nog niet uitgevoerd. We laten ze doorlopen en we leggen geen nieuwe orders in.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    En nogmaals eenzelfde berichtje. De orders zijn nog niet uitgevoerd. We laten ze doorlopen en leggen geen nieuwe orders in.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De order zilver long is uitgevoerd. Zie 7 mei: http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/tradershoek/page/31#post-5001

    De order olie long nog niet. We laten deze order doorlopen. Er komen vandaag geen nieuwe orders bij.

    De tabel werk ik in het weekend bij. In de tabel zijn het koerdoel en de stoploss opgenomen.

    #link naar dit bericht
    vgoossens
    vgoossens
    Bijdrager

    De markt heeft altijd gelijk,

    De Griekse obligatie rendementen geven aan dat de markt verwacht dat er mogelijk 45% wordt afgeschreven. In eerste instantie verwacht ik eerder een tussentijdse oplossing; verlenging van de schulden om te zien of de Grieken hun best gaan doen om de EU en de IMF convenanten te gaan vervullen. Maandag wordt erg belangrijk, dan komt er een beslissing of er meer goed geld of niet in de bodemloze put zal worden gestort en de repercussies naar de andere Piggs landen. Deze angst of onzekerheid geeft een vlucht naar cash. Naar aanleiding van Taleb’s Black Swan verhaal zijn beleggers nu naar de andere kant door geslagen, men denkt nu dat er veel beren achter de bomen verscholen zitten. Gezien de BNP cijfers van Frankrijk en Duitsland vanmorgen (en straks Europa) ziet het er zonnig uit, geen reden voor te veel pessimisme. Aandelen blijven attractief.

    Goldman’s trading kant wil graag volatiliteit, daar ze dan meer verdienen, maar de Asset mgmt kant vind ik geloofwaardiger. Jim O’Neill de chairman van deze toonaangevende club zegt dat beleggers nu te pessimistisch zijn en te veel cash opbouwen. Men dent dat het westen in de problemen zit. Dit is zeker niet zo gezien de fantastische resultaten van bedrijven en de exceptioneel goede groei in mn Duitsland, Zweden, Australie en Canada. Hij verwacht een rally in Chinese aandelen in de 2de helft van het jaar en vind Rusland goedkoop.

    Diverse lezers vroegen zich af of ik er mee opgehouden was. Neen, zeker niet, maar als ik niks nieuws te vertellen heb of niet een echte richting heb, val ik u niet lastig en neem wat meer vakanties, Mallorca was heerlijk zonder kids 😉 .

    Mijn huidige strategie; er is not wat upside, gezien de lage volumes de laatste weken is een uitbraak mogelijk, denk dat er velen kijken naar de 363/370 slotstanden. Niet dat we dan hard omhoog gaan, maar er is wel wat te verdienen.

    Eind Mei/begin Juni ga ik wat afbouwen en de portefeuille herstructureren en eventueel afdekken met futures.

    Heb net Andy Kessler’s boek Eat People gelezen, zeer interessant voor de lange termijn trend.

    http://goedbeleggen.wordpress.com/

    Attachments:
    market.jpg

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De order olie long is nog niet uitgevoerd, we laten deze order doorlopen.

    Daarnaast zien we kansen op de Turkey Titans 20, short wel te verstaan. We proberen dan ook de Turkey Titans Turbo Short 773 te kopen voor 6,55. Indien het lukt dan kopen we er 100.

    De aankoop van zilver long is in de tabel opgenomen evenals de aanpassing van een aantal koersdoelen en stoplossniveau's.

    Attachments:
    DKB_14052011.jpg

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Geen wijzigingen ten opzichte van de eerdere postings. De orders op olie en de Titans 20 lopen. Geen nieuwe orders.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Er zijn geen orders uitgevoerd. We laten ze doorlopen.

    Daarnaast geven we een order op voor de EUR/USD Turbo Long 1,368 tegen een koers van € 4,20. We kopen 200 stuks.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De orders olie long, de EUR/USD long en de Turkey Titans 20 short zijn nog niet uitgevoerd, we laten deze orders doorlopen.

    We plaatsen geen aanvullende orders.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    dennen
    Bijdrager

    Kunnen deze adviezen iets concreter / geordender?

    En kan het laatste bericht bovenaan staan?

    M.v.g.

    Leo van den Hurk

20 berichten aan het bekijken - 301 tot 320 (van in totaal 351)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN