skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Technische analyse Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Technische analyse Technische Analyse 19-08-2010

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door chel chel 13 jaren, 8 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Benji
    Benji
    Bijdrager

    Hoe zal de Dollar eruit zien na haar korte pauze?
    Door: Munther Marji

    EURUSD – Het bereiken van de belangrijke trendlijn

    De opmars van de Euro die kort na de wekelijkse opening op 1,2733 in gang werd gezet, werd gisteren op 1,2920 gestopt. Een dergelijke terugslag wordt als zeer “bescheiden” beschouwd vergeleken bij de daling die erop volgde, welke zeer dichtbij de 600 pips kwam! We kunnen duidelijk zien dat we het eerste Fibonacci-niveau van 38,2% nog niet eens bereikt hebben.

    Vanuit een technisch standpunt was de belangrijkste gebeurtenis het dalen naar, en nu tevens het bereiken van, een andere belangrijke trendlijn: de stijgende trendlijn vanaf het dieptepunt van 7 juni (zie de bijgevoegde tabel). Deze lijn, die maandag op juistheid werd getest, staat nu op 1,2793, en werd tijdens de Aziatische sessie bereikt en zelfs lichtelijk overtroffen, toen het een dieptepunt van 1,2781 bereikte.

    Als dit niveau wordt gebroken, zullen we het dieptepunt van deze week, dat op 1,2733 staat, breken, omdat we als eerste doel 1,2660 hebben en daarna 1,2604. Aan de andere kant, als deze breuk wordt bereikt, denken we dat de prijs zal gaan stijgen, om de Fibonacci niveaus van 1,2991 & 1,3057 te bereiken.

    Steun:
    • 1,2793: de stijgende trendlijn van het dieptepunt van 7 juni op de uurgrafiek.
    • 1,2660: het hoogtepunt van 6 juli.
    • 1,2604: 50% Fibonacci voor de gehele stijging van 1,1875 tot 1,3332.

    Weerstand:
    • 1,2867: belangrijk intraday niveau.
    • 1,2991: 38,2% Fibonacci niveau van 1,3332, het dieptepunt van de afgelopen 3 maanden.
    • 1,3057: 50% Fibonacci niveau van 1,3332, het dieptepunt van de afgelopen 3 maanden.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Hallo Benji,

    In mijn optiek heb jij een prima analyse geleverd. Ik moet daaraan toevoegen dat valuta niet mijn sterkste kant is, dus heb ik er verstand van…..?

    Ben jij van plan deze analyse periodiek te updaten of was dit een toevallige posting?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN