skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Spaghetti Bolognaise

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar Xman 7 jaren, 9 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht

    Ik ken weinig collega-daytraders die geen Spaghetti Bolognaise lusten.

    Tenminste als ie lekker smaakt. Als je de bereiding te ingewikkeld maakt, wordt ie smaakloos. Zo was ik uitgenodigd bij een vriend, en hij maakte dit gerecht voor me klaar, ongeveer als volgt : gehakt, ui, knoflook, paddestoelen, wortelen, selder, tomaten, tomatensaus, ketchup, vodka, spaghettikruiden, tomatenpuree, kaas, yoghurt, selderijzout, room, peterselie, … Toen het gerecht klaar was na een uurtje sudderen, werd het afgekruid met een grote lading peper en zout (omdat het eigenlijk naar niets meer smaakte).

    Zo is het ook met TA en indicatoren. Elke trader die met TA werkt, kent de populaire indicatoren. En elke indicator heeft zeker zijn nut. Maar het gebruik van indicatoren houdt ook een gevaar in : namelijk dat ze je zicht gaan verblinden zodat je gaat traden in functie van deze indicatoren en niet meer in functie van het koersverloop. Je opent je positie met een bepaald idee (long of short) en als je veel indicatoren gaat tekenen op je chart, wordt je hierdoor beïnvloed, bewust of onbewust. Teveel indicatoren maken een smakeloze chart en een slechte trader. De koers keert zich tegen je idee, maar je sluit niet af want er zijn nog indicatoren die je idee ondersteunen. Of erger nog : je wordt uitgestopt maar gelet op je indicatoren, open je opnieuw dezelfde positie.
    Zo is er die bekende analist die gratis tips geeft via Twitter : hij heeft een hele gereedschapskist van indicatoren en hij is een typische long trader : als alle signalen op rood staan, gaat ie toch steeds weer voor long, of voor de rebound. Want er is altijd wel nog een of andere indicator die zn idee ondersteunt : de SMA, de RSI, de Trendlijn, zn zelf bedachte Swingsysteem, …

    Ik zelf gebruik indicatoren, maar beperk ze tot een minimum : keep it simple !

    Na 38 opeenvolgende winstmaanden, besloot ik dat je me enkele weken gratis kan volgen want ik zal trades in realtime tonen vanaf maandag. Voorlopig gratis. Because there is nothing but a free lunch (tenzij de gratis tips van de goeroes)

    met pauselijke groet

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Xman
    Bijdrager

    …en na 3d op Twitter (4/7-6/7) verdwijnt hij…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN