skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX opvallende grafiek

Dit onderwerp bevat 177 reacties, heeft 15 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 13 jaren, 5 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 121 tot 140 (van in totaal 178)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    WRoeland
    WRoeland
    Bijdrager

    Luc lcdnlf schreef:
    Je hebt tegen de dalende trend in gehandeld, WRoeland. Als je dat al doet, dan doe je dat toch heel erg voorzichtig, niet?

    Klopt,dalende trend en met slechts een kleine positie Luc.Heb net als mijn vader een bar slechte timing 🙂

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Murrey Math is misschien zwaar spul om te leren, maar eens je er mee weg ben, is het een prachtig en simpel systeem om de koersen te beoordelen.

    De combinatie Ichimoku – MM is een winnende methode. Ik bekijk ook altijd de beiden, hoewel ik MM veel minder visueel uitwerk. Maar dat komt omdat mijn software te beperkt is en de ervaren MM-beoefenaar (voorlopig ben ik dat nog niet) niet elke dag een tekening nodig heeft, maar kan volstaan met te weten waar de MM-lijnen liggen. Voor de goede orde, helemaal zonder MM-grafiek gaat ook niet.

    JanS mooie update en Willem, ik had niets anders van je verwacht dan dat je voorzichtig zou zijn geweest.

    Nog de raad van Jan even herhalen. Laat je kop niet zot maken, kijk naar de grafiek.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Richard
    Bijdrager

    Noach,

    Wat denk jij van de aex op dit moment ?

    Richard

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    @richard,

    Allereerst excuus had geschreven 304 ja en dan wordt het 301 Hiermee toon ik maar meer aan dat je aan t.a. helemaal niks hebt.
    Zeg dus maar niks meer brandt mijn vingers er niet meer aan. Heb deze nodig voor het bereiden van een Griekse vissoep. Gelijk de dichter dicht “in Garum Gaar Gekookt”

    Griekse Tragedie

    Gustum de praecoquiis
    Zoete abrikoos met kaneel of peper
    Ook lekker natuurlijk wel de gefermenteerde peper nemen wordt een goed abrikozen jaar trouwens. Goed jaar voor alle steenvruchten overigens.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Richard
    Bijdrager

    Noach,

    Zeer goed gezien die 304 hoor.

    Bedankt weer voor de nieuwe info.

    Richard

    #link naar dit bericht
    WRoeland
    WRoeland
    Bijdrager

    Ik zie voor morgen 327 op het menu.Of 315 met wat pech 🙂

    En zou best wel een hapje çerkez tavugu (circasische kip)lusten.

    http://print.chartnet.nl/830D16BD40CA3DA16AE1954FEB368F7C.gif

    JanS en Luc bedankt voor jullie beide eerdere reacties.

    Groet Willem

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Wat ’t wordt Willem … ik weet ’t niet .. met de huidige ‘verstandige beleggers’ dondert de koers immers elke dag een andere kant op.
    Erg moeilijk om op dit moment te bekijken door welke “Maja de Bij” ze morgen weer worden geprikt … het verstand is volgens mij erg ver zoek …maar dat kan ook mijn verstand zijn natuurlijk …
    .
    Toch willen we als speculant ( een echte belegger handelt op een totaal ander tijd-frame) graag een graantje mee pikken in de chaos die al die ‘kenners’ veroorzaken.
    .
    Dat kan op heel veel manieren, en de slechtste manier is wel om vandaag te voorspellen hoe morgen de beurs opent … je weet immers niet welke “Maja de Bij” vannacht langskomt …
    .
    Toch kan je met een stoplos eronder leuk mee profiteren van de gekte die lijkt toegeslagen onder ‘de profesionals die het weten’.
    Incasseer lekker en vraag je niet af omtrent hoe en waarom …
    ..
    Ik heb er twee grafieken aan gewijd, via een volledig achterlopende indicator .. hoe geweldig bent u wellicht binnen gelopen de afgelopen dagen met al uw slimme indicatoren … 🙂
    Ik loop altijd al achter … heb ik weer .. 🙁
    .
    Het stukje staat te lezen onder de link:

    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm

    Grafiekje erbij 🙂

    .
    Succes gewenst ..
    en u weet ..
    er is maar één manier om winst te maken …
    volg de grafiek en vermijd al ‘die commentaren’
    .
    Succes gewenst,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Ik denk dat we een belangrijke week gaan meemaken. Kans op meerdere toppen en bodems bij verschillende zaken. Ik houd er zelfs rekening mee dat de bodem er al staat, maar dat is nog maar even afwachten. Herstel tot 324 is mooi en we staan nu net onder ma20. Herstel zit nu op 38,2% retrace. Tevens net onder 1:1 gann fan lijn. Er is nog weinig opwaartse ruimte over, tenzij we verder herstellen. Maar daar ga ik nu nog niet vanuit met de onzekerheden die er in de markt zijn. Dus nog 1 weekje onrust en dan mogelijk enkele weken herstel, tenzij de bodem er al staat. Maar dat weet ik nog niet zeker.

    Deze week zou de Euro en aandelen een bodem kunnen zetten. Tevens goud een top. Maar dat is maar even afwachten. Ik denk dat de euro zeker een lagere low zal neerzetten. 1,20 of misschien zelfs 1,18.

    268 is wel erg pessimistisch voor aankomende week, maar nog steeds mogelijk. Er moet dan wel enorm slecht nieuws volgen. Ik denk dat we eerst de oude bodem gaan testen, die van 1-okt en 3-nov. Die komt uit op 296. Indien slecht nieuws blijft, dan kunnen we nog lager.

    Vermoedelijk zal aankomende week worden gedomineerd door Spanje en slechte macro’s. Ik denk dat er zelfs kans is op een crash op woensdag of donderdag (zoals 6-mei). Dus blijf alert. Mogelijk na aankomende week zal ik weer aan de long zijde staan, maar dat zien we volgende week wel.

    Mogelijk volgend weekend belangrijk nieuws vanuit Spanje of een bailout. Maar dat blijft gissen. Laten we eerst maar eens kijken wat de markt ons morgen vertelt. Dus ben voorzichtig en werk van steun tot steun.

    Morgen is Amerika gesloten.

    Succes allemaal!

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Korte reactie op:
    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm
    Indien tijd dit weekend een uitgebreidere reactie.
    Laat je de kop niet gek maken .. denk nuchter na !
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Even een korte reactie op mijn AEX-tekst van gisteren wat gistermorgen werd geschreven en wat inmiddels achterhaald lijkt.

    De technische situatie van de AEX is gistermiddag behoorlijk verslechterd.
    Hieronder twee grafieken die dat ondersteunen.

    Ad 1) De ' outside day' (candlestick) kan als 'key reversal' fungeren daar ze ferm door het 200-daags voortschrijdende gemiddelde brak met hoge volumes, een slecht voorteken. Op basis van de RSI is het koersdoel 295, waar de vette oranje lijn ook steun biedt. Pas hieronder kan een veel ernstiger situatie ontstaan met ruimte tot minimaal 280.

    Ad 2) de relatieve sterkte tussen AEX en Randstad.
    Beide instrumenten sloten gisteren tegelijkertijd onder het 200 daags voortschrijdende gemiddelde, daarmee een heus verkoopsignaal gevend.

    Succes.


    Attachments:
    aex1.png
    randstad_aex.png

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Of het beeld nu ernstig verslechterd is weet ik nu nog niet zeker. Het beeld was al erg slecht. Ik vind dat het juist aan het verbeteren is.

    Ik verwachte dat afgelopen week de laatste week was waarin we verder zouden kunnen dalen. Maar dat bleef uit. 4 positieve dagen, tegenover 1 zeer negatieve. Ook ging uit van een eventuele bodem bij aandelen, Euro (1,18 – 1,20) en een top in goud. Dus nu maar even afwachten en kijken of dat volgende week klopt. Het kan dus zijn dat de bodem er al staat.

    Ik denk dat het gap nu gedicht is en we weer opwaarts dienen te kijken voor enkele weken (tot eind juni, of misschien langer?)

    Ik zou nu wel kunnen zeggen dat we nog verder dalen, maar te lang aan een daling blijven vasthouden is nooit goed. Er komt een moment van keren en voor mij is dat nu. Ik blijf nog wel alert voor een verdere daling, maar dan wil ik eerst een bevestiging zien. Ik heb geen puts meer en heb al wat speculatieve calls aangeschaft.

    We zagen al een -15% en dat is een normale beweging. De volgende beweging zal groter zijn, maar dan dienen we nog even verder te herstellen.

    Dus nog even oppassen met de paniek die heerst, maar ben bewust dat we vanaf nu weer zouden kunnen herstellen tot eind juni en een lagere top. Ik ga uit van 25-juni 348 is haalbaar. Daarna komt de crash naar 257!

    Natuurlijk kan ik daar nu nog niet over oordelen, maar volgens de gegevens die ik nu heb, is dat mogelijk.

    Resumerend:
    We kunnen nog verder dalen, maar ik ga ervanuit dat de bodem er al staat.
    Herstel richting eind juni en een test van de top van jan.’10.

    Zolang we boven de 314 blijven is er niks aan de hand en zal herstel verder zetten.

    Ben voorzichtig met puts. Vanaf 26-apr. tot 4 juni was voor de shorters. Naar mijn mening krijgen de optimisten weer enkele weken pret!

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    We zouden zelfs nog iets hoger kunnen dan 348. Ik kom uit op 352. Daar zou een zeer zware weerstand kunnen liggen.

    Blijf alert op verdere daling, maar ben bewust dat het herstel nu zou kunnen doorzetten.

    Of we op basis van onderstaande grafiek kunnen handelen durf ik nu nog niet te zeggen. Kijk daarom van week tot week.

    Houd 314 en 332 in de gaten.

    Boven 314 buy the dips.
    onder de 314 sell a rally.

    Mijn voorkeur gaat uit voor buy the dips.

    Attachments:
    AEX_5_juni.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    misterq
    Bijdrager

    Zelf ben ik niet zo’n gelover in technische analyse, ook al heb je het 1 van de 2 keer goed, dan verdien je nog niks.

    Ben zelf al aardig rijk aan het worden met geduld hebben! Voornamelijk dankzij http://www.trustinvalue.com ….echt een tip voor de geduldige belegger.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    eurotokkie
    Bijdrager

    Daar gaan we weer. Lees het dan niet misterq.

    Immer GRS

    Tokkie

    #link naar dit bericht
    WRoeland
    WRoeland
    Bijdrager

    misterq schreef:
    Zelf ben ik niet zo’n gelover in technische analyse, ook al heb je het 1 van de 2 keer goed, dan verdien je nog niks.

    Ben zelf al aardig rijk aan het worden met geduld hebben! Voornamelijk dankzij http://www.trustinvalue.com ….echt een tip voor de geduldige belegger.

    Fijn voor u “dat u rijk bent worden met geduld te hebben” Niet te hopen dat men gaat stoppen met deze beleggings mogelijkheid.Dan heb niets meer.

    Geloven kan je ook veel beter in de kerk doen en niet in de TA.Het is slechts ook voor weinige weggelegd om hun weg te vinden in de TA kunde.Het vergt erg veel studeren en zonder goede hulp lukt het vaak ook niet.

    Zag dat uw beleggers linkje ook garanties afgeeft.Hoe goed gelovig vraag ik me dan af kan een mens zijn door dit te geloven?

    Niet-goed-geld-terug Garantie: heeft u na een periode van 5 jaar nog steeds geen rendement gemaakt met behulp van onze maandelijkse rapporten en beleggingsadvies dan krijgt u al uw geld terug.

    Ken ook nog veel mensen die b.v KPN en UPC kochten op c.a 40 euro en ook veel geduld hadden.

    Hierom wat u schreef,zal ik vast mijn hele leven om moeten lachen.
    U schreef “ook al heb je het 1 van de 2 keer goed, dan verdien je nog niks” Dan weet ik vrij zeker dat ik hier te maken heb met Warren Buffet of Royce Tostrams.

    Weet u waarom deze crisis is ontstaan?Vanwege enkele cijfertjes die een beetje waren aangepast.Gemanipuleerd dus.Eerlijke banken en beleggers zoals b.v Goldman Sachs en Hr Warren Buffet himself.Buy and Hold Popularized by Warren Buffett is Not Fool Proof.http://www.passionsaving.com/buy-and-hold-investing.html

    Voor ik het vergeet…ook TrustInValue stapt ook in op TA basis.Succes met u linkje.En bedankt voor u waardevolle info.

    Willem

    #link naar dit bericht
    WRoeland
    WRoeland
    Bijdrager

    Net een heel stukje zitten schrijven voor misterq.Het plaatsen lukte niet en ben alles kwijt?Jammer ga het niet meer opnieuw schrijven.

    [Moderator: belandde in spambak, eruit gehaald]

    Buy and Hold Popularized by Warren Buffett is Not Fool Proof

    http://www.passionsaving.com/buy-and-hold-investing.html

    Wat u wel of niet gelooft.Wel of geen TA doet,doet er niet toe.Warren Buffet neem alle beleggingsbeslissingen met een natte vinger in de lucht ?Of zou die toch ook wat TA gebruiken?Denk het wel hoor.

    Dit kan je zonder meer wel geloven als het er staat.M’n broek zakte af toen ik het las.

    Niet-goed-geld-terug Garantie: heeft u na een periode van 5 jaar nog steeds geen rendement gemaakt met behulp van onze maandelijkse rapporten en beleggingsadvies dan krijgt u al uw geld terug.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Cees, je schreef dat het technisch beeld van de AEX behoorlijk verslechterd is. Wat voor koersdoel en steunniveau’s heb je in gedachten?

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Er is weinig veranderd aan mijn mening, zij het dat koersbewegingen rond het 200 daags VG meestal voor hectiek zorgen. Weerstand is 200 VG (326) tot uiterlijk 332 en steun 295 als het beeld uitgezoomd wordt.

    Het belangrijkste is de vraag of de beer technisch wel of niet wordt bevestigd nu. Een belangrijke fase is dus aangebroken waarbij de voorkeur is dat we richting laatste kwartaal lagere koersen in Amsterdam mogen verwachten.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Afgelopen week had ik wat meer van het herstel verwacht, maar ik vond het maar zwak. De kans dat we eerst nog omlaag gaan is nu groter.

    Het is maar even afwachten hoe we morgen openen. Het ziet er naar uit dat de daling kan worden hervat. Zolang we boven de 317 blijven is er niks aan de hand. Maar ik weet niet of steun zal houden.

    Ik wacht nog even af en beoordeel dan wat te doen. Calls of puts? Vorige week was het nog calls, maar nu overweeg ik om short te gaan zolang we onder de 328/330 blijven.

    Boven de 335 zal ik optimistisch zijn, onder 317 pessimistisch.

    Indien de daling doorzet, dan is 288 haalbaar en mogelijk gaan we dan omlaag tot 25-juni. Maar zover zijn we nog niet. Eerst maar eens een duidelijk signaal voor de trend afwachten.

    We zitten nu in een moeilijke beurs en het blijft onberekenbaar. Laat eerst maar eens duidelijk worden wat de index ons gaat vertellen.

20 berichten aan het bekijken - 121 tot 140 (van in totaal 178)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN