skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Mijn systeem is terug een stuk verbeterd – Indrukwekkende signalen van DeMark

Dit onderwerp bevat 46 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Mar Tielbek Mar Tielbek 11 jaren, 4 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 21 tot 40 (van in totaal 47)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Vincent
    Vincent
    Bijdrager

    Luc lcdnlf schreef:
    Vincent,

    In tabblad "AEX" komt de rauwe data en het bijhouden van de twee tellers die ik nodig heb. Dat doe ik handmatig en dat vraagt elke dag veel tijd. Ik houd vijf waarden dagelijks bij en 55 waarden wekelijks. Zie afbeelding vincent01

    In tabblad "grafieken dag" en "grafieken week" wordt de meest recente data hernomen via formules, zodat de grafiek en de data automatisch wordt bijgewerkt. Zie afbeelding 02

    In tabblad "grafieken dag" alleen wordt de TD sequential berekend in kolommen zie afbeelding GE tot GL zie afbeelding 03

    In tabblad "grafieken week" wordt eerst het cijfermateriaal omgezet van EOD naar End Of 4 Days Dat zie je in afbeelding 04 en gebeurt in vijf blokken die blauw gekleurd zijn (open, hoog, laag, slot, en volume).Dat cijfermateriaal resulteert wordt hernomen in kolommen bx tot cb. Dat cijfermateriaal wordt de basis van alle berekeningen. zie afbeelding 05

    De TD Sequential wordt berekend in kolommen hg tot hn. zie afbeelding 06.

    Je vindt in tabblad trendrichting en misschien ook in tabblad grafieken week in lijn 45, kolommen bx tot cb een fout 1128 moet zijn 128.

    Is hiermee je vraag iets of wat beantwoord?

    [attachment=3491,598] [attachment=3491,599] [attachment=3491,600] [attachment=3491,601] [attachment=3491,602] [attachment=3491,603]

    Wauw, dat is een heleboel data om bij te houden! Zeer veel dank voor de moeite van de uitleg. Behalve dat dit duidelijk ook jouw interesse is om zo te ‘stoeien’ met data, geeft het jou ook aansprekende rendementen?
    Ik ga wat tijd stoppen in jouw toelichting. Thanks. Vincent

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Vincent,

    Tot nader order beschouw ik mijn systeem als een ideaal hulpmiddel voor de belegger, niet voor de trader die hogere winsten op kortere tijd wilt halen. Voor het klassieke beleggen zou ik mijn systeem voor geen geld ter wereld willen missen.

    Dat zal nog even duren, denk ik, maar zodra het zover is, zal het ook op dit forum te vinden zijn.

    Kan jij iets meer vertellen over wat je precies doet ivm Tom DeMark Range Expansion Index (TD REI) en de MSL. Is het haalbaar dat in excel te plooien?

    Ik vind in elk geval op google een formule.

    The Formula . . . . . .more on Formulas
    IF( ( (HI>=LO5 OR HI>=LO6) A$D (LO<=HI5 OR LO<=HI6) ) OR
    ( (HI2>=CL7 OR HI2>=CL8) A$D (LO2<=CL7 OR LO2<=CL8) ) )
    THE$
    VALUE = HI – HI2 + LO – LO2
    ABSVALUE = ABS(HI – HI2) + ABS(LO – LO2)
    ELSE VALUE = ABSVALUE = 0
    TD_REI = SUM(VALUE, $) / SUM(ABSVALUE, $)

    #link naar dit bericht
    Vincent
    Vincent
    Bijdrager

    Luc lcdnlf schreef:
    Vincent,

    Tot nader order beschouw ik mijn systeem als een ideaal hulpmiddel voor de belegger, niet voor de trader die hogere winsten op kortere tijd wilt halen. Voor het klassieke beleggen zou ik mijn systeem voor geen geld ter wereld willen missen.

    Dat zal nog even duren, denk ik, maar zodra het zover is, zal het ook op dit forum te vinden zijn.

    Kan jij iets meer vertellen over wat je precies doet ivm Tom DeMark Range Expansion Index (TD REI) en de MSL. Is het haalbaar dat in excel te plooien?

    Ik vind in elk geval op google een formule.

    The Formula . . . . . .more on Formulas
    IF( ( (HI>=LO5 OR HI>=LO6) A$D (LO<=HI5 OR LO<=HI6) ) OR
    ( (HI2>=CL7 OR HI2>=CL8) A$D (LO2<=CL7 OR LO2<=CL8) ) )
    THE$
    VALUE = HI – HI2 + LO – LO2
    ABSVALUE = ABS(HI – HI2) + ABS(LO – LO2)
    ELSE VALUE = ABSVALUE = 0
    TD_REI = SUM(VALUE, $) / SUM(ABSVALUE, $)

    Hoi Luc, ik gebruik de REI voor de instap en laat als deze succesvol is de winst beschermen met een MSL, dit geheel op een daggrafiek.
    De REI heb ik als indicator van het net afgevist voor Alex en de MSL is een standaard verhaal uit Alex (die hiervoor op 2% staat overigens). Resultaten zijn best goed als je terugrekent met een inzet van 2000 op de AEX en 2000 op de DAX.
    Hier wat geplakt uit een Excel file.
    Turbo factor 15, Stoploss op 3% van de koers, dus 45% (tot 55% met een Gap) verlies op de inzet is mogelijk en gebeurd ook diverse keren, tot zelfs 4 x achter elkaar. Je moet dit dus met een klein plukje doen en voldoende reserve achter de hand hebben.
    De winsten zijn echter erg goed met de lange adem (getoond 1991 t/m 2010)

    Pure Winsten € 90.536 € 89.021 € 179.558
    Tradekosten € 12.136 € 13.024 € 25.160
    Rentekosten € 28.000 € 28.000 € 56.000
    Netto € 50.400 € 47.997 € 98.398
    Trades 702x 702x

    Dit is dus 98.000 winst op 20 jaar inzetten met 4000 euro

    Mooi om te te zien dat de tradekosten ruwweg 30% wegpakken van je winst als je met trubo’s werkt via Alex. Nu zijn er ook andere mogelijkheden om kosten daarop te besparen, maar het is welinteressant om het zo te beschouwen en aangezien je met ‘geleend’ geld werkt via een turbo of cfd zijn er altijd op een wijze rentekosten verwerkt

    Today’s Beheer doet nu turbo’s voor € 6,- per keer, of cfd’s die ik echter nog niet snap (in ieder geval niet via RBS MarketIndex)

    Als je Alex of Wallstreet hebt, dan kan ik je code wel sturen zodat je het zelf kan bekijken.

    #link naar dit bericht
    Vincent
    Vincent
    Bijdrager

    Sorry voor de mogelijk onduidelijkheid. Initiëel staat de stoploss op 3% van de koers. Als de REI succesvol de weg heeft uitgezet neemt later de MSL het over met waarde van 2% ter winstbescherming

    #link naar dit bericht
    Vincent
    Vincent
    Bijdrager

    Ter voorkomen van verwarring.
    Initiëel staat de stoploss op 3% van de koers, als de REI succesvol de weg heeft uitgezet neemt de MSL het over met een stoploss van 2%.
    De winstwaarden komt uit backtesten. De waarheid met ‘Gaps’, instaptiming bij opening etc zal zeker wel wat afwijken (en waarom toch altijd in het negatieve :-)…), maar het gaat nu even om het systeem.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Vincent,

    Dank voor deze meer dan klaar en duidelijke uitleg. Daar kan ik wat mee. Morgen ga ik rustig proberen te bestuderen hoe ik de REI in mijn excel file kan plooien. Ik werk met Binck. Op dat vlak ben ik heel erg koppig. Als ik het niet op een fatsoenlijke manier in mijn excelfile kan toevoegen, hoef ik het niet.

    Toch ben ik bijzonder blij dat je dit met de forumbezoekers en met mij deelt en ga ik oprecht proberen dit te programmeren. Want je hebt hier zowat gans je systeem prijsgegeven en dat gebeurt maar zelden. Respect daarvoor.

    #link naar dit bericht
    Vincent
    Vincent
    Bijdrager

    Pfff, wat een moeite om het allemaal ik een Excel file te moeten en willen proppen. Mij niet gezien, zo koopig ben ik nu ook wel weer niet…:-)

    Graag gedaan voor je hulp, ook jij laat zien via deze draad dat jij wil delen en doe ik dan ook graag terug. En waarom ook niet, denk ik werkelijk als dat als er meer mensen op ‘mijn’ wijze gaan handelen dat dan mijn eigen resultaten beïnvloed gaan worden?? (dikke onzin en het zou zo maar kunnen zijn dat anderen kunnen helpen de resultaten te verbeteren vanuit hun eigen inzichten……)
    Dan zou ik wel een erg hoge dunk hebben van mijzelf en de invloed die een relatief kleine forum (en ook nog in het Nederlands) kan hebben.
    Op een andere site schrijf ik wel eens een colum waar ik ook zo veel mogelijk info deel.

    Suc6. Vincent

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Correctie op Wall Street aanstaande

    AMSTERDAM – Tom DeMark verwacht dat de Amerikaanse S&P500 minimaal 11% gaat corrigeren vanaf de huidige 2-jarige top. De vooraanstaande beurshandelaar baseert zich op zijn technische indicatoren, die voor het eerst sinds medio 2007 een verkoopsignaal geven.

    DeMark is al 39 jaar bezeten van de beurshandel. Naast zijn tijdrovende werk als handelaar en adviseur voor institutionele partijen schreef hij diverse boeken, waaronder `The New Science of Technical Analysis’. De door hem ontwikkelde TD-indicatoren zijn onder meer toegankelijk via de in de financiële wereld veel gebruikte terminals van Bloomberg.

    Waar de meeste handelaren trendvolgers zijn, ligt de focus van DeMark bij het signaleren van een trendomkeer. Hij ziet zich ook niet zozeer als een technisch analist, maar meer als een markttimer.

    Hij meent dat vermoeidheidsverschijnselen in een zijwaarts bewegende markt goed opgespoord kunnen worden. Als een markt zich duidelijk in een trend voortbeweegt, zoals nu bij veel aandelenbeurzen, is dat lastiger. Toch verschaft de markt volgens hem dan toch ook vaak aanwijzingen, zoals een afzwakking van de koersbewegingen richting de trend.

    Handelaar en directeur Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer ziet zich door DeMark gesterkt in zijn eigen visie. „Veel van mijn indicatoren wijzen op een aanstaande correctie na de gestage opmars sinds de zomer. Dat zou ook alleen maar gezond zijn. Zelf hebben wij de laatste weken al veel aandelenposities afgebouwd.”

    Hoewel DeMark een zekere reputatie geniet, valt de betrouwbaar van zijn indicatoren niet goed vast te stellen. Dat hij gisteren met zijn advies publiekelijk naar buiten trad, is namelijk uitzonderlijk. Het blijft dan ook gissen wanneer hij zijn klanten na het verkoopadvies medio 2007 aanspoorde om weer posities op te bouwen.

    http://www.telegraaf.nl/dft/8778130/___Correctie_op_Wall_Street_aanstaande__.html

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Een OutSide Day is niet iets waar je op zit te wachten bij een uitgetelde "Set Up fase" van deMark. Markten bewegen zijwaarts op een top en niet corrigerend zoals nu derhalve kan worden aangenomen dat hier geen top is gezet dit alles volgens de methodiek van deMark natuurlijk.

    Attachments:
    @.jpg

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Goedendag Luc,

    natuurlijk bedankt voor het verstekken van de informatie over de DeMark´s
    Indicator.
    Zo verdomde pragmatisch als ik ben probeer ik erachter te komen of u ook een bestaand Analyse Programma kent dat makkelijk toegankelijk is en die deze DeMark´s Indicator binnen de mogelijkheden heeft.
    Ook zou ik er de AEX aandelen mee te lijf moeten kunnen gaan.
    Mooi die uitleg over het toepassen van die formule in excel maar daar moet je dan wel weer in thuis zijn en dat ben ik helaas niet.

    Graag uw reactie

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Prorealtime is gratis en heeft alle indicatoren van deMark.

    Onderstaand gekopieerd uit een eerder bericht:

    Voor grafieken is gebruik gemaakt van ProRealTime(PR) dit is gratis EOD Bij Binck is een Lite versie beschikbaar voor € 29.50 per maand. Voor beleggers welke meer dan 20 opdrachten doen per maand bij Binck is het gratis (Kick Back (dus 20 opdrachten en meer is Lite gratis minder is rekening)). Voor A Prospects (belegd vermogen meer dan € 100.000) is Lite (lees ChartNet) gratis bij Binck. Bij ToDay Brokers is gratis voor beleggers met een vermogen meer dan 100.000 en A Accounts. ChartNet is het zelfde als PR. Alle HandelsSystemen genoemd en vermeld zijn beschikbaar en kunnen worden gebruikt in de EOD versie en de RealTime versie.
    http://www.prorealtime.com/nl/
    Voor alles geldt je moet er om vragen Binck noch ToDay zal het niet zelf aanbieden.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Mijn systeem is zo opgevat dat je enkel koersen moet invullen. De rest doet excel. De uitleg was er om iemand wegwijs te maken in hoe ik het spul heb opgebouwd.

    Een simpele handleiding en de meest recente versie van mijn bestand vind je hier: http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/trading/handelssysteem-dax-future-met-zeer-goede-resultaten/page/3#post-3831

    De Binck-moglijkheid die Noach beschrijft, kende ik nog niet.

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Luc en Noach Allereerst bedankt voor jullie nuttige informatie.

    Prorealtime heb ik inmiddels geinstalleerd en zgn. Pivot-Points in een koersen-grafiek tevoorschijn getoverd.
    Hiermoet ik verder nog mee stoeien en me vooral verder in de DeMark´s indicator verdiepen.

    Voor wat de demoversie in het handelen met CFD´s van Luc betreft zou ik zeggen dat ik na de nodige ervaring in het proefdraaien met andere CFD-programma´s op aanraden van een ervaren analist uiteindelijk bij WHSelfinvest terecht ben gekomen.Luc, U hoeft ook hier niet bang te zijn uw vingers te branden! Er wordt een proefperiode van 14 dgn. aangegeven maar deze kan eenvoudig worden verlengd. Zo heb ik eerst maanden proefgedraaid.
    Absoluut een zeer compleet programma.
    Ze geven ook uitleg over strategien en er zijn zelfs op afspraak gratis cursussen te volgen in Gent in ondermeer automatisch beleggen.
    Het openen van een rekening gaat wat omslachtig per post maar ook daar wordt blijkbaar aan gewerkt.

    Het leuke is dat ik de site van Hans van der Helm ook ken en dat je deze strategie ook gewoon bij het CFD beleggen kunt toepassen.
    Bij CFD beleggen is het gewoon een kwestie van ijzeren discipline aanhouden en als je geen risico´s wilt nemen dan doe je dat gewoon niet.

    Succes en groet Mar Tielbek

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Mar Tielbek, ik ga het in elk geval overwegen, hoewel ik mijn twijfels heb over wat ze je exact zullen aanleren ivm automatisch handelen. Tenslotte is de bank je tegenpartij wat CDF’s betreft. De bank heeft dus er alle belang bij je te doen of te laten verliezen.

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Luc,

    ik weet niet of dit wel zo is. Het CDF handelen is in feite hetzelfde als beleggen in aandelen. Je bent alleen zelf nooit echt eigenaar van een aandeel. Ook hoef je hierover geen extra belasting te betalen.
    De kosten bij WHSelfinvest worden zeer duidelijk aangegeven en een specificatie is via ¨Statements¨ ieder moment en ook van dagen of weken ervoor op te roepen.

    Eerder heb ik belegd via Today´s Brokers. Toen ik erachter kwam dat deze Brokers gewoon via IB Interactive Brokers handelen ben ik eens gaan kijken wat het direct handelen via IB uit Amerika zou moeten kosten. Nou dat was meteen al weer een stuk goedkoper! En ook bij IB is een Nederlandstalig HandelsPlatform. Voor Lynx geldt precies hetzelfde.
    In feite gewoon handige tussenhandelaren.
    Andere Brokers zoals Binck, Alex en noem maar op zijn weer duurder.
    Wat ik maar wil zeggen is dat je overal het geld uit de zak wordt geklopt nog voordat je met beleggen wat verdiend hebt. Bij CDF beleggen ben je relatief goedkoper uit.
    Wil je de tarieven van een aantal buitenlandse Brokers zien ga dan naar http://www.Finviz.com en kijk onder de tab ¨Store¨. Dan zie je pas hoe duur de Brokers in Nederland zijn en zie je dat je ook zonder een bank met financiele belangen van derden te maken hebt om het maar netjes uit te drukken.

    Groet Mar

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Tom DeMark ziet een correctie van 11% tot 1`6% voor de belangrijkste beurzen. Dat zei hij in een interview op CNBC.

    Tom DeMark, the widely-followed technical analyst and market timer who counts Steve Cohen as a fan, says the market is due to plunge 11% or 16%, and that if we get a lower close tomorrow then the selloff will be confirmed.

    You probably remember DeMark from a similar (and very specific) call he made back in January, which of course never materialized. Why didn’t it? On CNBC, he says (oddly) that the Mideast crisis disrupted the market’s pattern, and actually sent the market higher. Hokay…

    http://bit.ly/gLQFGG

    Video op CNBC: http://www.cnbc.com/id/15840232?video=3000006535&play=1

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Beste Noach,

    ik wil nog even terugkomen op het bericht van 23 januari waarinu aangeeft dat de De Mark gratis in Pro Realtime te vinden is.

    Nu vind ik inderdaad De Mark Pivot Points en TD Rei.
    Daar rollen dan op een gegeven moment weer grafieken uit maar ik heb nog steeds niet de lijn-of Candle grafieken gevonden met die nummeringen van de TD Setup (1 t/m 9) of TD countdown (1 t/m 13)!
    Hoe krijg ik dat nu in godsnaam voormekaar?

    Graag uw reactie

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Hoi Luc, ik gebruik de REI voor de instap en laat als deze succesvol is de winst beschermen met een MSL, dit geheel op een daggrafiek.
    De REI heb ik als indicator van het net afgevist voor Alex en de MSL is een standaard verhaal uit Alex (die hiervoor op 2% staat overigens). Resultaten zijn best goed als je terugrekent met een inzet van 2000 op de AEX en 2000 op de DAX.
    Hier wat geplakt uit een Excel file.
    Turbo factor 15, Stoploss op 3% van de koers, dus 45% (tot 55% met een Gap) verlies op de inzet is mogelijk en gebeurd ook diverse keren, tot zelfs 4 x achter elkaar. Je moet dit dus met een klein plukje doen en voldoende reserve achter de hand hebben.
    De winsten zijn echter erg goed met de lange adem (getoond 1991 t/m 2010)

    Pure Winsten € 90.536 € 89.021 € 179.558
    Tradekosten € 12.136 € 13.024 € 25.160
    Rentekosten € 28.000 € 28.000 € 56.000
    Netto € 50.400 € 47.997 € 98.398
    Trades 702x 702x

    Dit is dus 98.000 winst op 20 jaar inzetten met 4000 euro

    Mooi om te te zien dat de tradekosten ruwweg 30% wegpakken van je winst als je met trubo’s werkt via Alex. Nu zijn er ook andere mogelijkheden om kosten daarop te besparen, maar het is welinteressant om het zo te beschouwen en aangezien je met ‘geleend’ geld werkt via een turbo of cfd zijn er altijd op een wijze rentekosten verwerkt

    Today’s Beheer doet nu turbo’s voor € 6,- per keer, of cfd’s die ik echter nog niet snap (in ieder geval niet via RBS MarketIndex)

    Als je Alex of Wallstreet hebt, dan kan ik je code wel sturen zodat je het zelf kan bekijken.

    Vincent, kan je mij alsnog de code doorsturen?? Aanvankelijk dacht ik er niets mee te doen in Alex, maar een vriend van mij heeft Alex en wilt er wat mee aanvangen.

    Dank!!

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Luc lcdnlf schreef:
    Vincent,

    In tabblad "AEX" komt de rauwe data en het bijhouden van de twee tellers die ik nodig heb. Dat doe ik handmatig en dat vraagt elke dag veel tijd. Ik houd vijf waarden dagelijks bij en 55 waarden wekelijks. Zie afbeelding vincent01

    In tabblad "grafieken dag" en "grafieken week" wordt de meest recente data hernomen via formules, zodat de grafiek en de data automatisch wordt bijgewerkt. Zie afbeelding 02

    In tabblad "grafieken dag" alleen wordt de TD sequential berekend in kolommen zie afbeelding GE tot GL zie afbeelding 03

    In tabblad "grafieken week" wordt eerst het cijfermateriaal omgezet van EOD naar End Of 4 Days Dat zie je in afbeelding 04 en gebeurt in vijf blokken die blauw gekleurd zijn (open, hoog, laag, slot, en volume).Dat cijfermateriaal resulteert wordt hernomen in kolommen bx tot cb. Dat cijfermateriaal wordt de basis van alle berekeningen. zie afbeelding 05

    De TD Sequential wordt berekend in kolommen hg tot hn. zie afbeelding 06.

    Je vindt in tabblad trendrichting en misschien ook in tabblad grafieken week in lijn 45, kolommen bx tot cb een fout 1128 moet zijn 128.

    Is hiermee je vraag iets of wat beantwoord?

    [attachment=3491,598] [attachment=3491,599] [attachment=3491,600] [attachment=3491,601] [attachment=3491,602] [attachment=3491,603]

20 berichten aan het bekijken - 21 tot 40 (van in totaal 47)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN