skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beginners Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beginners Limiet order of Stop Limiet order?

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door Avatar Oevve 6 jaren, 11 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    Oevve
    Bijdrager

    Ik heb me vandaag enigszins ingelezen in de verschillende ordertypes waaronder de limiet en de stop limiet order.
    Waar ik echter niet uitkom is wat nou de meerwaarde van een stop limiet order boven een limiet order is bij de aankoop van aandelen.

    Stel de koers van het aandeel dat ik wil aanschaffen is op dit moment 15 euro maar ik wil niet meer dan 12,5 euro voor het aandeel betalen. Dan zou ik volgens mij een limietorder van 12,50 euro kunnen opgeven waarbij het aandeel wordt aangeschaft op het moment dat de koers de 12,50 euro passeert. In dat geval zal ik bij een koersstijging toch nooit meer dan 12,50 euro betalen voor het aandeel?

    Bij een limietorder dien ik een limiet op te geven, in mijn geval 12,50 euro maar ook een trigger, die lager moet liggen dan de limiet. Stel dat ik daar 12,30 euro voor ingeef. Dat betekent dan toch dat het langer kan duren voor de trigger bereikt wordt waardoor de daaruit voortvloeiende limietorder naar de beurs gestuurd wordt? Wat is dan de meerwaarde van het ingeven van een trigger bij aankoop van aandelen?

    Alvast hartelijk dank voor de verduidelijking!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN