skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Technische analyse Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Technische analyse EUR/USD Weekvisie: hoger

Dit onderwerp bevat 8 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door Forexpros.NL Forexpros.NL 12 jaren, 12 maanden geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    Door: Franciscus Roorda voor Forex Pros

    Lezers, gisteren zijn de markten weer naar boven gedraaid omdat de onrust over de olieaanvoer afnam. De voorraden in de VS zijn op peil en de Saoedies verhogen de produktie. Hierdoor daalde de euro en dat had ik niet verwacht. Tegenwoordig stijgt bij onrust de euro. Kennelijk wordt de dollar niet meer als vluchthaven gezien, ik vind dat opmerkelijjk, is de euro veiliger? Geen onrust, dan weer uit de euro.

    Door de – overigens beperkte -daling staat er nu in de daggrafiek een dubbele top en de RSI divergeert. Dat geeft zwakte aan. De stochastics staat echter wel hoog en de stijging in de candles vanaf 1,35 is nog wel intact.

    De weekgrafiek blijft fraai. Wel is de RSI zwakjes.

    Al met al verwacht ik toch weer wat hoger, maar ik ben nu minder zeker van een doorbraak door de weerstandlijnen.


    Attachments:
    EUR_USD_daggrafiek_27.02.11.jpg
    EUR_USD_weekgrafiek_27.02.11.jpg

    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    EUR/USD Weekvisie: hoger, op weg naar 1,43.

    Door: Franciscus Roorda

    De daggrafiek van de eur/usd is wederom makkelijk zat: deze is bezig door lijn P2 te breken en gaat op weg naar lijn P waar ook de horizontale weerstand op 1,43 loopt. De indicatoren staan ook sterk. Een probleem zie ik wel bij de RSI: die zal door lijn R moeten. Dat is een keer al gelukt, maar toen vielen we daarna toch terug.

    De weekgrafiek: grafiek is goed, indicatoren zijn goed. Op weg van lijn M2 naar lijn M waar ook hier horizontale weerstand op 1,43 loopt.

    De euro gaat op weg naar 1,43. Wat hebben we toch een sterke munt. Ik snap er niet zo veel van, maar volg toch de grafiek.


    Attachments:
    EUR_USD_daggrafiek_07.03.11.jpg
    EUR_USD_weekgrafiek_07.03.11.jpg

    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    Weekendanalyse EUR/USD

    Door: Franciscus Roorda voor Forexpros

    Lezers, ik kan kort zijn want het beeld is ongewijzigd. De euro daalde wat en kwam beneden lijn N. Dat was niet de bedoeling: meteen was er vrijdag herstel naar 1,39. Daarmee blijft de verwachting hetzelfde: de euro wil door lijn P2 op weg naar lijn P, bij 1,40. We blijven dicht bij topvorming, waarschijnlijk rond dat niveau.

    Attachments:
    EUR_USD_weekend_15.03.11.jpg

    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    EUR/USD Weekendanalyse: voorzichtig nog wat hoger.
    Door: Franciscus Roorda

    EUR/USD weekgrafiek: die is iets steviger. Indicatoren nog hoog. Wil nog een keer naar lijn M toe zo te zien. Die loopt volgende week bij 1,4250.

    Attachments:
    EUR_USD_daggrafiek_31.03.11.jpg

    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    EUR/USD Weekendvisie: hoger, door de 1,43 heen?
    Door: Franciscus Roorda

    De weekgrafiek: bijna bij lijn M. Zo te zien gaan we daar ook doorheen. Ook hier mooie stochastics en ook hier een RSI die lijkt uit te doven. Conclusie: het gaat wat geleidelijk de laatste tijd, maar we gaan verder omhoog. Ik ben benieuwd of de doorbraak tot  een versnelling leidt. Bij deze RSI zou je zeggen: nee. Hoe ver gaat het nog?


    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    EUR/USD Weekendanalyse: steeds maar hoger, op weg naar 1,49!
    Door: Franciscus Roorda

    Ja, de EUR/USD ging zoals verwacht hoger na het doorbreken van lijn P. En hoe. De klassieke uitbraak. We moeten nu het vervolg verwachten. De RSI begint pas met uit te breken boven de 70. Weerstand 1,456 moet een peuleschil zijn. Op weg naar 1,49! Een tijdelijke pullback mag en is een instapmoment. Wat is lijn N toch belangrijk gebleken.

    Attachments:
    EUR_USD_weekgrafiek_12.04.11.jpg

    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    EUR/USD MidweekUpdate: hoger

    Door: Franciscus Roorda

    EUr/USD – Beeld ongewijzigd. (Koers op donderdagavond ietsje hoger op 1.4490). Er is de laatste dagen weinig gebeurd, een pauze voor de weerstand op 1,456. Maar we blijven boven lijn N en zolang dat zo is lijkt die weerstand te zullen sneuvelen. Indicatoren blijven hoog. Euro blijft stijgend.

    Attachments:
    EUR_USD_midweekgrafiek_14.04.11.jpg

    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    EUR/USD Weekendanalyse: hoger, echt naar die 1,50.

    Door: Franciscus Roorda

    Lezers, het was een bizarre week. Maandag alle markten onderuit want de kredietwaardigheid van de VS werd afgewaardeerd en er waren weer "grote" zorgen over Griekenland en Portugal. En zou Spanje ook….
    Dinsdag euforie want Intel had mooie cijfers. En alle zorgen? Die waren weg! Echt waar!
    Het was ook een korte week en daarom tussendoor geen extra update.

    De daggrafiek: ik heb tijd hoor voor een lange analyse, maar hier kun je toch alleen maar kort over zijn? Dit gaat hoger. Blijft op weg naar 1,49 zeg maar 1,50. Viel maandag in de gekte wel flink terug, kwam zelfs onder lijn N. Kennelijk moest de uitbraak boven lijn P nog even teruggetest worden. Maar dat is dan de wijsheid achteraf.

    De weekgrafiek: ook mooi. Je zou hier kunnen stellen dat 1,46 lastig is en dat de indicatoren naar beneden kunnen draaien. Maar ik verwacht dat niet. En dat betekent dat de RSI nu pas oversold gaat worden en dat daarom de stijging dus nog flink kan versnellen….

    Gaat het zo goed met de euro?
    Nee, het gaat heel slecht met de dollar. Wanneer leidt DAT eigenlijk tot onrust?? Goudprijs gezien?


    Attachments:
    EUR_USD_daggrafiek_26.04.11.jpg
    EUR_USD_weekgrafiek_26.04.11.jpg

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN