skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX Een listig jaar ?

Dit onderwerp bevat 77 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 13 jaren, 5 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 41 tot 60 (van in totaal 78)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    De 530 zien we ook terug als Cardinal op de Gann

    [attachment=1277,245]

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Welke beleggingsproducten gebruik je? Trackers of Turbo’s?

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Handel maar in 3 tickers of fondsen Royal, AEX en een grondstof en/of een valuta meestal Euro dollar en Koper of Sinasappel. Als ik zou handelen in Turkse aandelen zou ik turbo’s nemen.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Bedoel kan moeilijk gaan doen met een Bloomberg scherm maar wil liever wat verdienen dus kom ik op titans dus turbo’s. Volg alleen dingen waar ik aan kan verdienen Yuan is voor de DKB columnisten.

    [attachment=1278,246]

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wat denk je trouwens over suiker?

    http://forum.dekritischebelegger.nl/grondstoffen/kansrijke-grondstoffen/

    Over sinasappelsap gesproken: http://www.imdb.com/title/tt0086465/quotes

    “Randolph Duke: And then there are other commodities, like frozen orange juice… and GOLD. Though, of course, gold doesn’t grow on trees like oranges.”

    http://www.youtube.com/watch?v=1LgQyxS4-Os

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Nee ik handel in drie fondsen omdat ik de diepte van span of control weet. Bedoel wil me best verdiepen in Suiker heb ik overigens wel gedaan maar ga niet naar filmpjes kijken of naar de mening luisteren van anderen daar schiet ik niks mee op. Is mijn geld ik moet spaarzaam zijn met mijn kansen. Anderen hebben andere criteria ik doe het op mijn manier wil best een analyse maken voor de Titans maar daar houdt het ook mee op. Handel er niet in of naar.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Even snel twee MurreyMath grafieken, zodat deze kunnen worden vergeleken met eigen werk.
    .
    32 daags frame:

    2010-04-01%20AEX%20MM32.PNG

    128 daags frame:

    2010-04-01%20AEX%20MM128.PNG

    Korte tijdframe, of we zien een snelle pivot op de 7/8 lijn, of de koers kan daar langere tijd rond dobberen.
    We zien een uitbraak omhoog naar de 8/8 lijn, bovenzijde van het octaaf.

    Het 128 dagen termijn frame:
    Kijk hoe mooi de achtsten lijnen worden gerespecteerd.
    Vandaag vond de koers weerstand in het mMMTL gebied wat ligt tussen de 6/8 en 7/8 lijn.
    343,75 + ( (359,38-343,75)/2) –> 351,56
    De high lag vandaag op 351,46
    .
    Dat laatste koerscandle-tje in de 128 dagen grafiek lijkt verdacht veel op een opgestoken middelvingertje richting de bears 😉
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Avatar
    BrunoB
    Bijdrager

    Mooi die middelvinger 🙂

    toch nog een aanvulling:
    volgende week zitten we 500 weken na 703,18 high…en 1000 weken na 1991 low om maar eens wat te noemen.

    Op recent koersverloop:

    27 nov 2009 een low van 300,54
    vandaag is 87 handelsdagen verder.

    doen we een 45(graden lijn) * wortel5 in het kwadraat-> 45*2,236.. = 100,623059 –> het kwadraat = 10125

    c^2 = 10125
    a^2 = 87^2 = 7569
    b^2 = 10125 – 7569 = 2556
    b = wortel 2556 = 50,55..

    300,54 van 27 nov + 50,55 = 351,09
    De high van vandaag 351,46…

    De koers heeft altijd gelijk, natuurlijke groei doet zich nu eenmaal voor in wortel2/wortel3/wortel5.

    Dus middelvinger of niet, dan let ik toch graag even op oude kalenderdata of huidige koersniveau nu uitbraak is of dat er voorlopig even een limiet is bereikt in een groeipatroon:


    1974 April
    1978 Juni
    1982 Mei
    1986 April
    1990 Jan+April+Juli
    1994 April
    1998 April+Mei+Juli
    2002 April
    2006 April
    2010 ….

    De koers vertelt het ons straks wel….

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Jan, Je 128-dagen grafiek heeft mij veel geholpen. Ik ontdekte een vergissing in mijn redenering. Dank.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Hebben we nu de top?

    Enorme volume op SPX (3,62 miljard) Nog een teken dat uptrend sinds 2 feb en 9 maart gepiekt heeft. Hoge volumes gaan gepaard en vallen samen met belangrijke toppen.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Dit schreef ik vrijdagmorgen.

    De stijging sedert februari betrouw ik van geen kanten. Het is op vinkenslag liggen om er uit te stappen.
    De beurs is naar mijn gevoel een Indian Giver. Indianen gaven hun dekens aan de eerste blanke inwijkelingen, maar eisten die terug zodra de eerste kou er aan kwam. De blanke migrant begreep er niets van, zij hadden die dekens toch gekregen.
    Natuurlijk weet ik niet hoe en wanneer de beurs dit “godsgeschenk” zal terug eisen. Ik weet alleen dat dit geschenk uiteindelijk terug gegeven moet worden.
    Maar dat is een volledig subjectieve mening en als je daarop beleggingsbeslissingen baseert, loopt het vroeg of laat mis.
    Objectief mogen wij stellen dat de zowel de korte, als de middellange, als de lange termijn stijgend is.

    Ik ga toch protesteren bij de Amerikaanse overheden. Zij mogen geen mensen uit de financiële wereld op vrijdag oppakken 🙂

    Tegen 17h30 vrijdagavond was de AEX 1,6 % gezakt. Een aantal bearisch ingestelde mensen “hoopten” meteen dat dit dé grote daling is. De grafieken geven daar nog geen overtuigend signaal voor.
    Als het maandag rustig verder daalt, dan kunnen wij stellen dat de korte termijn dalend aan het worden is. Als het zo’n “zwarte-maandag”-daling wordt, dan kunnen wij tegen het sluiten van de beurs al stellen dat de korte termijn dalend is.
    De middellange en lang termijn blijven onverdeeld stijgend.



    Attachments:
    AEX_gann_dag.jpg
    WT_AEX.jpg
    AEX_gann_week.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    BrunoB
    Bijdrager

    Even achterom kijken:

    …..
    Dus middelvinger of niet, dan let ik toch graag even op oude kalenderdata of huidige koersniveau nu uitbraak is of dat er voorlopig even een limiet is bereikt in een groeipatroon:


    1974 April
    1978 Juni
    1982 Mei
    1986 April
    1990 Jan+April+Juli
    1994 April
    1998 April+Mei+Juli
    2002 April
    2006 April
    2010 ….

    De koers vertelt het ons straks wel….

    http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/topic/een-listig-jaar/page/5#post-1267

    en….is het een cycle of zijn er in heel europa ook allemaal verkeerde orders ingelegd?

    😉

    Let er nog even op dat we qua dalingspercentage harder onderuit gaan dan in 1998…..

    1998-2010….tsja…12jaar…..

    Succes de komende tijd en houdt de murrey -2/8e in de gaten…

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Een listig jaar is het zeker.

    Nadat ik alle shorts (zie reacties onder mijn recente artikelen) maandag gesloten had en een longpositie overwoog, heb ik gisteren een haussepositie ingenomen.

    Onderstaand de grafiek: Koersdoel 358 ofwel dubbele topscenario, waar ik voor de Dow zelfs nog een hogere high verwacht rond 11.600.

    Onderstaand de grafiek, de oplettende TA-watcher zal begrijpen waarom.

    Succes.

    Attachments:
    AEX.JPG

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Beursgoeroe Russell: verkoop alles!

    Richard Russell (86), de beroemde schrijver van de Dow Theory Letters, adviseert om alles te verkopen en liquide te gaan. Hij is 52 jaar geleden begonnen met het uitgeven van zijn nieuwsbrief.

    Volgens hem is zwaar weer op komst. Beleggers moeten uit leningen stappen en alles verkopen om liquide te gaan. Amerika zal aan het eind van dit jaar compleet uitzien! Dat haalt hij uit patronen van de beursgrafieken.

    De recente onrust op de aandelenmarkten laten volgens de ervaren beursexpert zien dat de economie in problemen verkeert.

    De top op 26 april voor de Dow Jones was 11205,03. De beursgraadmeter noteert momenteel op 10588,79 een daling van ruim 616 punten.

    Als de economie het zo goed doet waarom staat de Dow dan meer dan 600 punten lager?

    Volgens Russell “vertelt” de beurs dat de economie weer zal stagneren.

    Wij zagen de recente top in april. Daarna kelderden de beurzen naar het dieptepunt op 7 mei. De Dow Jones Industrials op 10380,43 en de Dow Jones Transport Index op 4298,12. Vervolgens zagen we een korte rally. Als beide indices onder het dieptepunt van 7 mei zakken is dat een zeer slecht teken. Een dergelijk signaal is een duidelijke teken van de voortzetting van de bear market.

    Voor de Dow Theorie zie:
    http://forum.dekritischebelegger.nl/aandelen/beurzen/aex/dow-jones-op-evenwicht/

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Ik heb het artikel van de betreffende Beursgoeroe niet gelezen,
    maar wanneer ik bovenstaande lees,
    Wordt aangeraden je totale bezit te verkopen en totaal liquide te gaan … ??
    Ik kan daar wel twee avondjes over praten waarom je dat niet ZO moet doen, en twee weken over schrijven waarom je dat niet ZO moet doen ( ik type namelijk niet zo snel 🙂 )
    Wellicht was het artikel van de betreffende goeroe uitgebreider, en zo niet, dan is het TEKORT door de bocht !
    Denk nuchter na over de consequenties die er aan kunnen komen, door het ongebreidelde en niet te stoppen inhalig gedrag van die mensen die zich boven de gewone mensen wanen, en niemand stopt ze dus ze kunnen hun gang gaan…en hoe je dat ‘gierzuchtig gedrag’ op kan vangen, daar ligt je winst, die ligt niet in het gegeven door zomaar alles liquide te maken, dat slaat nergens op!
    Wellicht heb ik het verkeerd begrepen …
    Dat laatste hoop ik, want anders is het artikel van de betreffende goeroe volgens mij rijp voor de #$%$#
    .
    Vriendelijke groet,
    En graag wat meer uitleg ,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @jans Dit is de link naar het artikel. Het gaat dus om Richard Russell die al 52 jaar geleden begon met het uitgeven van zijn Dow Theory Letter.

    http://finance.yahoo.com/tech-ticker/dow-theorist-richard-russell-sell-everything-liquid-487564.html

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Dank je Satilmis, ik zal het morgen, tussendoor, even door lezen.
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Interessant artikel Satilmis. Bedankt!

    Ik denk dat alertheid nu zeer welkom is. We zouden inderdaad de steun snel kunnen breken, maar toch geloof ik er nog in dat we hoger kunnen tot eind juni of zelfs later. Maar nu is daar nog weinig over te zeggen. Aankomende weken zijn nog steeds negatief, totdat het tegendeel is bewezen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Joop
    Bijdrager

    Ik vind het qua listigheid nog wel meevallen als ik eerlijk moet zijn. Ik ben ook niet een man van statistieken. Het is een leuk onderdeel om iets in te schatten maar ik ben van mening dat als je teveel aan kansen mist als je dit gegeven als “wetmatigheid” ziet.

    Laatst viel me op dat palladium een tijdje redelijk gelijk stond. Ik had het vermoeden dat goud qua prijs zou stijgen vanwege de onrust op de financieele markten en men daarom Palladium zou dumpen.

    Palladium werd en masse gedumpt ten faveure van goud, ik ben daarom dus ook van mening dat als je deze twee combineert je veel beter af bent in deze onrustige tijden.

20 berichten aan het bekijken - 41 tot 60 (van in totaal 78)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN