skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Daytraden met aandelen

Tags: , ,

Dit onderwerp bevat 114 reacties, heeft 20 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar beleggenmethenk 10 jaren, 5 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 81 tot 100 (van in totaal 115)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    @pingpong

    Ben niet zo van de Elliott ken maar weinig mensen die er echt geld mee hebben verdiend. Denk wel dat er elementen zijn die je kan gebruiken. Bill Willams zijn fractals bijvoorbeeld. Aan de andere kant die man denkt zo snel en ziet zoveel patronen dat je de fout maakt dat je denkt kan ik ook en dat loopt zelden goed af.

    Doe dus maar de grotere bewegingen waarbij ik de draaipunten zoek en probeer te duiden de techniek is die van Murrey.

    De volgende draai of venster in de tijd komt dan te liggen op 4 maart. Bij de vorige draai was ik 2 dagen te vroeg. Moet dus de draai een paar dagen naar rechts bewegen. Of daar een bodem of een top komt dat weet je nooit.
    http://forum.dekritischebelegger.nl/aandelen/beurzen/aex/top-aex-op-16-februari/

    Om het forum wat kleur en smaak te geven geef ik wel voorbeelden waarmee je kan handelen. Is er een trade dan meld ik dat vooraf. Trades achteraf melden doe ik niet dat ik vind ik flauw en je hebt er weinig aan.

    Bij elke trade weeg ik het risico en het potentieel van de trade.

    Mijn volgende trade die ik zal melden op het forum is dus 4 maart en dan zal een speeder zijn long met een stoploss op 345 het aantal is 3.000

    Attachments:
    @.jpg

    #link naar dit bericht
    Lau
    Lau
    Bijdrager

    is een mooi forum vooral door Satilmis en Noach. De laatste komt bij mij heel kundig over, alleen ik ben zo’n dummy, dat ik het lang niet altijd helemaal snap. Maar een kleinigheid hou je altijd, zoals wij hier zeggen. Groet, Mereoc

    Er zijn er meer die dit een mooi en vooral leerzaam forum maken Mereoc (met of zonder bloemlezing :)) O.a. de heldere bijdragen van JanS ben ik heel blij mee. Behoor ook tot de dummy clan, maar doe hier wel inspiratie op om huiswerk te maken zoals Geert dat noemt.

    groet
    Lau

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    @laurah_r

    Volgens mij is woord dummy gebruikt om te duiden een fase van onwetendheid. Zeker weten doe je het nooit natuurlijk.

    Als je iets niet begrijpt dat vraag je het gewoon.

    niets is moeilijker aan te pakken
    en niets gevaarlijker uit te voeren
    niets onzekerder wat succes betreft
    dan het voorbeeld te geven
    en te nemen die eerste stap
    alleen wat de langste, de kortste, de gevaarlijkste en de prettigste reis
    gemeen hebben is de eerste stap

    Machiavelli

    wel erg vrij vertaald hoor maar goed

    #link naar dit bericht
    Avatar
    ome joop
    Bijdrager

    Budje schreef:
    Ome joop je zit hier alleen maar mensen onnodig op stang te jagen. Ga anders naar IEX.nl of DFT.nl daar voel je je vast beter op je plaats. Zeker met je ‘ik weet het toch beter’ attitude.

    Ja we gaan de boel omdraaien. Ik geef mijn mening omtrent het draadje met korte geforumuleerde redenen en anders niet. Als daar dan ongenuanceerd op gereageerd wordt dan is dat niet mijn probleem. Onheuse bejegening om wat voor reden dan ook is niet mijn keus, zoals noach doet door heel persoonlijk te reageren. Blijkt ook wel uit het feit dat er tekst weg is gehaald. Ik snap btw niet waar je trouwens een ‘ikweethetbeterattitude’ van mij ziet.
    Ben btw door schade en schande wijs geworden dat daytraden met aandelen ( in de US) niks is. Dat ligt echter al jaren achter me. Ben ook zeer kritisch tov speeders, turbo’s etc. ook door persoonlijke ervaringen!!

    Jammer dat er geen kritische noten gekraakt mogen worden, daar leer je anders veel van is mijn ervaring.

    Verder wens ik jullie al het goede toe.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    eurotokkie
    Bijdrager

    Veel dank voor je plaatje Noach.

    Toppie,

    GRS

    tokkie

    #link naar dit bericht
    pingpong
    pingpong
    Bijdrager

    @noach in ieder geval is je manier van handelen wel super relaxed. Dat je nu al weet dat je 4 Maart eventueel in actie gaat komen geeft je in de tussen liggende periode veel tijd om chart te bestuderen.

    Ik gebruik EW ook nooit alleen en je moet wel flexibel zijn, omdat Elliot op de laatste tijdframes snel kan veranderen. Je kunt ook beter op dag en week gaan zitten om je de richting te geven. Dus voorlopig kijkt EW omhoog op de langere termijn en daar handel ik naar. Ben bezig met trade systemen in NT7 en dat geeft voldoende studie stof.

    Wil toch even het volgende plaatje delen van mijn korte termijn EW verwachting.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Jip is precies wat ik bedoel. Een EWP is altijd bezig met studie. Zelf ben ik meer bezig met muntjes verdienen. Jullie hebben een leuke hobby en dat moet je zo houden. Figuurzagen is ook leuk net als kleien. Kijk er zijn 2 scenario’s en drie alternatieve tellingen waarbij ..

    Zou zeggen lekker doorgaan met kleien.

    #link naar dit bericht
    pingpong
    pingpong
    Bijdrager

    Noach schreef:
    Jip is precies wat ik bedoel. Een EWP is altijd bezig met studie. Zelf ben ik meer bezig met muntjes verdienen. Jullie hebben een leuke hobby en dat moet je zo houden. Figuurzagen is ook leuk net als kleien. Kijk er zijn 2 scenario’s en drie alternatieve tellingen waarbij ..

    Zou zeggen lekker doorgaan met kleien.

    Maar ben jij dan nooit opzoek naar een beter manier of blijf je “gewoon” bij je draaipunten? Ik neem aan dat je ook veel leest en studeert. Ik zeg altijd beleggen / traden is net werken.Slapend rijk worden bestaat niet!

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Begrijp het probleem eerlijk gezegd niet hoor wil heel graag de EWP postzegels bekijken maar maakt me eerlijk gezegd niks uit.

    Kijk hoe je muntjes vangt dat is voor iedereen verschillend. Mijn taak is hier met de middelen beschikbaar waarover iedereen kan beschikken een systeem uit te zetten. In mijn optiek zijn er 5 tot 6 kansen per jaar. De eerste was dit jaar 18 februari de volgende valt rond 6 maart.

    En of de EWP postzegeltjes nu mooier en groter zijn vind het best als het werkt is het goed.

    Elliott kwam op een zijspoor toen het opperhoofd eigenlijk bij nadere studie niet zo goed presteerde.
    http://www.thebullbear.com/profiles/blogs/the-ewi-argument-a-critical-1

    Voorspellen is vaak een Ego probleem.

    Nu weer over naar de orde van de dag en dat is gewoon even onthouden dat ik 4 maart heb gezegd en dan even Joop uit de McDonnald halen is tenslotte tot 15.00 tweede kopje gratis dus verzamelen en dan op 4 maart je gram halen.

    Tot die tijd geduld en niet te veel postzegels likken he

    #link naar dit bericht
    Avatar
    glien
    Bijdrager

    Noach,

    hij is weer geweldig, geniet altijd van je bijdragen en jazeker vooraf melden en zeggen wanneer je een trade doet !!!!! En ja dan kan het ook wel eens niet helemaal aankloppen, maar dat is dan altijd vele malen beter dan die wijsneuzen achteraf !!!

    #link naar dit bericht
    pingpong
    pingpong
    Bijdrager

    Noach schreef:
    Begrijp het probleem eerlijk gezegd niet hoor wil heel graag de EWP postzegels bekijken maar maakt me eerlijk gezegd niks uit.

    Kijk hoe je muntjes vangt dat is voor iedereen verschillend. Mijn taak is hier met de middelen beschikbaar waarover iedereen kan beschikken een systeem uit te zetten. In mijn optiek zijn er 5 tot 6 kansen per jaar. De eerste was dit jaar 18 februari de volgende valt rond 6 maart.

    En of de EWP postzegeltjes nu mooier en groter zijn vind het best als het werkt is het goed.

    Elliott kwam op een zijspoor toen het opperhoofd eigenlijk bij nadere studie niet zo goed presteerde.
    http://www.thebullbear.com/profiles/blogs/the-ewi-argument-a-critical-1

    Voorspellen is vaak een Ego probleem.

    Nu weer over naar de orde van de dag en dat is gewoon even onthouden dat ik 4 maart heb gezegd en dan even Joop uit de McDonnald halen is tenslotte tot 15.00 tweede kopje gratis dus verzamelen en dan op 4 maart je gram halen.

    Tot die tijd geduld en niet te veel postzegels likken he

    Ik heb 4 maart in mijn agenda gezet en ik ga door met Erik Waves likken 😉 en Robert McHugh kan ook in dat rijtje. Maar beide heren verdienen aan hun volgers die elke keer weer een mooie plaat krijgen voorgeschoteld.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    @pingpong,

    Wat ik waardeer en apriceer is dat je niet snel bent aangebrand of zelfs bent gepikeerd. Kijk en dan kan je zaken doen.

    Je hebt het egoprobleem getackeld denk dat je er wel komt of nog beter gezegd je er al bent.

    Nu nog de drang of de neiging van de gram onderdrukken.

    #link naar dit bericht
    pingpong
    pingpong
    Bijdrager

    Noach schreef:
    @pingpong,

    Wat ik waardeer en apriceer is dat je niet snel bent aangebrand of zelfs bent gepikeerd. Kijk en dan kan je zaken doen.

    Je hebt het egoprobleem getackeld denk dat je er wel komt of nog beter gezegd je er al bent.

    Nu nog de drang of de neiging van de gram onderdrukken.

    Het is 4 maart dus ben ik blind ingestapt. Mijn agenda zei LONG volgens Noach 😉 Dus ik ben benieuwd…. Mijn eigen reden is dat de golfen eerder verder stijging aangegeven dan daling. Pas boven 1344,07 ES bevestiging, maar die gok durf ik wel te nemen met een goede stop.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    eurotokkie
    Bijdrager

    Ik weet , er is soms verwarring met al die losse draadjes over de AEX. Maar als je noach goed had gevolgd feed://forum.dekritischebelegger.nl/forum/rss/topic/aex-daalt-weer 😉

    GRS

    Tokkie

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Nee hoor strikt genomen kan je me aan die woorden houden. Heb alleen nog geen positie ingenomen. Maar vrees toch dat de gram is blijven liggen op de lever.

    Zoek nog steeds een beter moment om de trade te initiëren en wel op 361 kan ook zijn dat ik deze keer het voorbij laat gaan er moet altijd een verhouding zijn tussen potentie van de winst en het risico. Ben zo’n lui jachtluipaard wat op een boomtak ligt te wachten tot er een smakelijk hapje voorbij komt. Kan natuurlijk op alles springen wat voorbij komt maar gezien het bedrag ben ik dan snel uitgespeeld. Ik lig lekker in de zon en draai me nog eens om.

    Mijn volgende trade die ik zal melden op het forum is dus 4 maart en dan zal een speeder zijn long met een stoploss op 345 het aantal is 3.000

    #link naar dit bericht
    Avatar
    eurotokkie
    Bijdrager

    Sorry ik bedoelde http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/aex/aex-stijgt-weer/page/12

    Je had het goed Noach

    GRS
    Tokkie

    #link naar dit bericht
    pingpong
    pingpong
    Bijdrager

    Noach schreef:
    Nee hoor strikt genomen kan je me aan die woorden houden. Heb alleen nog geen positie ingenomen. Maar vrees toch dat de gram is blijven liggen op de lever.

    Zoek nog steeds een beter moment om de trade te initiëren en wel op 361 kan ook zijn dat ik deze keer het voorbij laat gaan er moet altijd een verhouding zijn tussen potentie van de winst en het risico. Ben zo’n lui jachtluipaard wat op een boomtak ligt te wachten tot er een smakelijk hapje voorbij komt. Kan natuurlijk op alles springen wat voorbij komt maar gezien het bedrag ben ik dan snel uitgespeeld. Ik lig lekker in de zon en draai me nog eens om.

    Mijn volgende trade die ik zal melden op het forum is dus 4 maart en dan zal een speeder zijn long met een stoploss op 345 het aantal is 3.000

    Daar ga ik wel vanuit en de stop ligt nog ver weg 350 AEX. Dus doorzakken mag ook en dan gewoon de positie uitbreiden… als de Erik Waves nog kloppen 😉

    #link naar dit bericht
    WRoeland
    WRoeland
    Bijdrager

    Fijn om hier weer terug te zijn na 9 maanden van afwezigheid.

    Valt me op dat vele nog steeds zoekende zijn naar het ultieme?

    Groet willem

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Willem, welkom terug!

20 berichten aan het bekijken - 81 tot 100 (van in totaal 115)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN