skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Daytraden met aandelen

Tags: , ,

Dit onderwerp bevat 114 reacties, heeft 20 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar beleggenmethenk 10 jaren, 5 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 41 tot 60 (van in totaal 115)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Nou voor er misverstanden gaan ontstaan en zonder nu Binck te promoten de Wallen is gratis bij Binck althans je kan het zonder problemen 3 maanden uitproberen.

    Weet je tegenwoordig moet je gewoon beginnen met dreigen of gewoon zeggen dat je gratis wil anders ga je naar ToDay zeg je dan b.v.

    Is een heel erg maar hoor dat veel mensen dat doen dat dreigen bedoel dus (voor daar weer misverstanden over bestaan)

    Hoor net het verhaal van iemand die gewoon op alles 50% korting wil anders gaat de koop niet door. Is gewoon chantage als je het mij vraagt. Er zijn mensen die niks vragen en alles maar betalen. Dus stap je een taxi in wil je iets kopen gewoon overal 50% korting op.

    Dus informeer even bij Binck hoe het zit.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    glien
    Bijdrager

    Noach schreef:
    @trader,

    Even refereren aan/naar Eric die kan er wel soep van maken heeft meer werk vertaalt van mij naar Wall. Mooi programma is een fluitje van een cent voor hem voor je hebt verstuurt krijg je de code terug. Draait er zijn hand niet voor om. Doet het met zijn ogen dicht bij wijze van spreken.

    Wou dat ik ook WallStreet had.

    http://www.ta-script.com/forum/viewtopic.php?t=952

    Noach,

    je refereert hierboven aan Eric die programmeert, of heb ik het niet goed begrepen. Ikzelf wil indicatoren omzetten in Express. Heb jij iets van een email van hem?

    #link naar dit bericht
    cash
    cash
    Bijdrager

    @glien,

    Inloggen bij Ta-script.com registreren en je vraag aan Eric stellen.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Fraai stukje werk van Eric is goeie peer Eric zeg dat niet vaak overigens. Denk dat de code nu beter is dan hij was. Schat de Wallen toch wat hoger in dan ChartNet of ProRealtime.

    Of het ontbreken van de 99 minuten nadelig is moet ik even backtesten kom daar op terug.

    http://www.ta-script.com/forum/viewtopic.php?t=963

    De rode lijn geeft nu 374 aan dat is het koersdoel. Aan de onderkant ligt nu 364 dat is het koerdoel. Grof gezegd is het speelveld nu 10 punten en dat is weinig.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    klaasd
    Bijdrager

    Kijk eens bij ensign
    Gebruik het al jaren naar volle tevredenheid

    voorbeeld

    Ik kan proberen als er meerdere mensen dit nemen korting te krijgen

    ik hoor het wel !

    gr

    #link naar dit bericht
    Budje
    Budje
    Bijdrager

    Mijn hemel klaas daar word je toch knettergestoord van die laatste grafiek?
    Geef mij maar het KISS principe 🙂

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Zelf werk ik veel met Gannalyst en Metatrader4. Ik heb ook gewerkt met Chartnet en vond het wel prettig, maar had voor mij geen meerwaarde. Ik vind zulke dingen toch wel prijzig, aangezien het er niet voor zorgt dat je beter scoort. Je kunt beter de koersen in Excel zetten en dat te analyseren. De toekomst is niks meer dan een herhaling uit het verleden. veel indicatoren hebben geen voorspellende waarde.

    Gannalyst en Metatrader zijn allebei gratis en geeft mij voldoende mogelijkheden. Gannalyst gebruik ik voornamelijk voor AEX. Ik kijk vooral naar de bewegingen uitgedrukt in tijd en prijs. Metatrader voor valuta en grondstoffen.

    Metatrader heeft de mogelijkheid dat je zelf indicatoren kunt toevoegen en ook werken met autotrading. Iemand die handig is en kan programmeren kan de computer het werk laten doen. Dus er zijn genoeg mogelijkheden die gratis zijn en net zo goed of zelfs beter werken.

    Ik ben, net als Budje, ook meer van het KISS principe. Software is nooit bepalend voor succes. Het enige dat werkt is het verleden onderzoeken, om de toekomst leren begrijpen. Hard werken is de oplossing, niet de juiste software. Software kan het makkelijker maken. Indien ik geld aan iets zou uitgeven, dan kies ik liever voor een goede computer met meerdere schermen, dan de software.

    Mijn volgende stap is om een goed programma te ontwikkelen voor autotrading. Dan kan de computer het werk voor mij doen.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Je volgende stap is in het verleden al door anderen gezet. Wielen uitvinden en of ze draaiende houden.

    http://www.iex.nl/Forum/Topic/1258594/Daytraders_ProRealTime-automatisch-orderen.aspx

    Whether 'tis nobler in the mind to suffer" or to Kiss

    Attachments:
    @.jpg

    #link naar dit bericht
    cash
    cash
    Bijdrager

    @geert,
    Even een korte vraag: waarom gebruik je MetaTrader 4 als er ook al MetaTrader 5 is?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    @noach

    Ik heb er ook al veel zien programmeren, maar nog nooit eigenlijk iemand die er goed geld mee kan verdienen. Dus eerst een systeem ontwikkelen en dan zelf iets opzetten. Maar dit wordt steeds meer de toekomst en het is ook erg makkelijk.

    @cash
    Mijn broker werkt met MT4. Maar in de toekomst ben ik eigenlijk opzoek naar een beter systeem. Of mee te beginnen is het erg goed, maar indien je actief wil handelen dan dien je toch een systeem te hebben dat het sneller uitvoert. Ik heb ook nog Lynx (TWS), maar handel er nog niet mee. Ik ken MT5 wel, maar MT4 is voor nu voldoende.

    Dus ik ben nog wel opzoek naar iets beters voor in de toekomst. Maar tot op heden ben ik er tevreden mee. Werk je zelf ook met Metatrader of ken je het systeem Cash?

    #link naar dit bericht
    cash
    cash
    Bijdrager

    @geert,
    Werk je zelf ook met Metatrader of ken je het systeem Cash?

    Naar aanleiding van jouw vorige posting even gegoogeld op MetaTrader en zag toen dat er ook MT 5 was. Dus vroeg me af waarom niet de hogere versie.
    Je geeft zelf al aan dat je op zoek bent naar iets beters dus ga ik dit maar niet installeren. De pest is dat ik bij Alex Botomline zit en daar dus erg goedkoop kan handelen. Nadeel is dat ze Alex pro er alleen bij geven voor € 59,- per maand. Dat vind ik dus echt te gek. Kan ik net zo goed Wallstreet Pro los kopen of overstappen naar Binck, Je leest het wel ik ben er nog niet uit.

    #link naar dit bericht
    cash
    cash
    Bijdrager

    Om het draadje/topic weer even te richten op het uitgangspunt:
    Traden met aandelen meld ik mijn eerste succesje de 400 flippen een ander baas gegeven. aankoop € 23,245 (eind jan.) verkoop vandaag € 23,735.

    Reden verkoop topvorming/expiratie

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Metatrader heeft ook de mogelijkheid om te leren traden met een demo account. Daarmee kun je dus goed oefenen. Metatrader is niet perfect, maar wel voldoende indien je handelt op basis van uren. Voor minuten handel is het te traag. Voor dagen of weken werkt het gewoon goed.

    En netjes Cash. Maar indien je enkele weken de positie aanhoudt, dan kan slecht nieuws het wel snel verpesten. Dat was 1 van de redenen waarom ik niks in aandelen zie. De marges zijn laag en daardoor duurt het altijd langer om wat te verdienen. Bij verandering van sentiment werkt het altijd in je nadeel.

    Maar op basis van welke tijd handel je?

    #link naar dit bericht
    cash
    cash
    Bijdrager

    Klopt Geert. Deze trade was voor mij een test. Heb dus duidelijk te lang in de positie gezeten.
    Maar ja, winst is winst.
    Emotie uit zetten (dat is trouwens de moeilijkste!) Ik moet me aan mijn strategie houden.
    Ben nog aan het studeren. Moet nog veel regels inbouwen. Is Risk/reward 1:2 een goede?
    Dus concreet stoploss op 1% en winst minimaal 2%.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Is Risk/reward 1:2 een goede?
    Dus concreet stoploss op 1% en winst minimaal 2%.

    Dit hangt af van het aantal winst en verliestrades. Om break even te spelen heb je in zo’n situatie, ruw geschat, 40 à 50% goede trades nodig, rekening houdend met transactiekosten en slippage.

    #link naar dit bericht
    cash
    cash
    Bijdrager

    @luc,
    Dit hangt af van het aantal winst en verliestrades. Om break even te spelen heb je in zo’n situatie, ruw geschat, 40 à 50% goede trades nodig, rekening houdend met transactiekosten en slippage.

    Klopt.
    Moet nog even nagaan of het bij mijn broker mogelijk is om bracketorders te plaatsen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Het is dus erg riskant om te lang in een positie te blijven zitten. Deze keer kwam het goed, maar ik heb vaak genoeg meegemaakt dat het uiteindelijk een verlies wordt. Het verleden wijst uit, dat indien een positie niet direct op winst komt, deze meestal met verlies wordt afgesloten. Het is altijd belangrijk dat wanneer je een (groot) verlies hebt gelijk een order invoert om op break-even uit te stappen of gewoon verlies nemen. Er zijn natuurlijk uitzondering, aangezien het vaak voorkomt dat je direct op verlies komt. De positie moet bijna direct doen wat je verwacht, anders heb je het gewoon mis. Nooit een tweede keer beoordelen, maar sluiten. Indien die binnen 3 dagen niet doet wat je had verwacht, dan sluiten. De kans dat die daarna toch doet wat je verwacht is vele malen kleiner dan de kans op verlies.

    Long-term investments are usually short-term investments which have gone wrong

    Emoties zijn inderdaad erg moeilijk en zeker indien je geen regels hebt. Stel je koopt iets en de markt gaat de andere kant op. Je zal alleen maar last hebben van emoties indien je geen regels hebt omtrent stoploss, in- en uitstappen, verlies nemen, enz. Bepaal daarom altijd vooraf precies wat je doet. Emoties kunnen makkelijk onder controle worden gehouden indien je alles doet met een reden. Zonder reden schakelt de mens automatisch over op emoties.

    Een risk/reward ratio van 1:2 vind ik zelf niet goed. Belangrijk is om de grafiek te onderzoeken en kijken hoeveel iets normaal stijgt/daalt. Probeer te onderzoeken hoe de top/bodem zich vormt en wanneer er sprake is van een uitbraak. Stel iets stijgt normaal € 1,20, dan dien je de stoploss vast te stellen op € 0,40. Ofwel 1:3.

    Het is dus altijd de kunst om een belangrijke steun of weerstand te zoeken. De koers komt regelmatig boven toppen of onder bodems uit. Een weerstand is dan ook geen vaste koers, maar een zone. Zorg ervoor dat je niet wordt uitgestopt, tenzij de trend is gedraaid.

    Daarnaast is het ook erg belangrijk om je kapitaal te verdelen. Indien je € 10.000 hebt, dan mag je nooit meer dan € 1.000 inzetten per trade, ofwel 10%. Voor een trader is het zelfs aan te raden om te werken met 5% of zelfs 2%. Het is belangrijk om ongeveer 4 onderliggende waarde te selecteren, zodat je € 2.500 per onderliggende waarde hebt. Daarvan dien je nooit meer dan € 250 in te zetten. Het lijkt zinvoller om gelijk met € 10.000 erin te gaan, maar ik weet gewoon zeker dat je dan over 1 jaar alles kwijt bent.

    Stel je hebt € 250 ingezet en maakt een winst van 1%, dan heb je € 2,50 verdient. Ik weet niet hoe hoog de transactie kosten zijn, maar voor mij zijn zulke marges niet lonend en zelfs riskant. Dus helaas is het niet anders, maar met € 10.000 erin te gaan dan zul je dit jaar er al uit liggen.

    Resumerend;

    – Verdeel je kapitaal in 4 gelijke delen (€ 2.500)
    – Zet nooit meer dan 10% daarvan in (€ 250)
    – Risk/reward is altijd gebaseerd op het ritme van de koers (1:3)
    – Stel regels op ter voorkoming van emotioneel handelen
    – Werk altijd met een stoploss en verhoog die regelmatig
    – Zet de stoploss z.s.m. op break-even, maar ook weer niet te snel (anders word je te snel uitgestopt)
    – Handel altijd volgens de trend
    – Wanneer een trend aan het draaien is, of er komt belangrijk nieuws aan stap dan nooit in de markt
    – Bepaal altijd vooraf wat je precies zal doen (plan your trade and trade your plan)

    #link naar dit bericht
    cash
    cash
    Bijdrager

    @geert,
    Bedankt maar weer voor de uitgebreide analyse. Wist al een hoop van de door jouw aangedragen punten. Vond 1:2 ook wel mager dus ga waarschijnlijk voor 1:3 ben dit aan het testen in excell. Is wel per fonds verschillend. De kunst is dus om die fondsen er uit te pikken waar de kans van slagen in de kortste tijd mogelijk is.
    Wat je in het resumee stelt is in theorie wel waar, maar ik denk voor iedereen verschillend. Ik denk zelf dat ik wel wat meer risico kan nemen om de volgende redenen:
    • Het bedrag waar ik mee werk/speel heb ik niet direct nodig
    • Ik ga (m.u.v. de eerste test) niet onbezonnen instappen
    • Ga zeker een stoploss gebruiken
    • Moneymanagement gaat ook een belangrijke rol spelen.
    Evengoed fijn dat je het hebt willen plaatsen ook leuk voor de meelezers. Ik leer nog elke dag.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Graag gedaan Cash.

    Risk/reward is slechts een richtlijn. Ik zit ook nog altijd te puzzelen met de juiste verhoudingen. Je kunt namelijk geen standaard stoploss vast stellen en daarom wijzigt het regelmatig. Het dient altijd gebaseerd te zijn op het verleden of gemiddelde. De ene keer werkt het perfect om te werken met 1% stoploss bij 3% winst. Soms werkt 1:1 ook perfect, maar dat is wel riskant. Je kunt er ook tussenin gaan zitten 1:2,5. Ik kijk dan ook regelmatig naar de ATR. Ik weet niet of je bekend bent met die indicator. Maar daarmee kan je ATR op dag en week basis nemen en daar de stoploss mee vast stellen.

    Klopt inderdaad zoals je het zegt. De richtlijnen zijn voor iedereen verschillend. Maar toch zou ik uitkijken om teveel in te zetten. Het kan vaak goed gaan, maar indien het mis gaat dan duurt het langer om weer recht te trekken.

    Ik handel ook weleens met 100% van mijn account, maar dat is dan geen 100% van mijn kapitaal. Nooit meer dan 10%. Wat ik dan doe is beginnen met 10 of 20% kopen en dan stoploss z.s.m. op break-even. Pas indien dat deel veilig staat, dan koop ik bij. Ik blijf net zolang kopen totdat ik niet meer kan of totdat mijn winsttarget is behaald. Dat kan zeer lonend zijn, maar voorwaarde is dan altijd om nooit meer dan 20% kapitaal bloot te stellen aan risico.

20 berichten aan het bekijken - 41 tot 60 (van in totaal 115)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN