skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Daytraden met aandelen

Tags: , ,

Dit onderwerp bevat 114 reacties, heeft 20 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar beleggenmethenk 10 jaren, 5 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 21 tot 40 (van in totaal 115)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Aan de bovenkant ligt het koersdoel 372.75 aan de onderkant ligt 362 dit is het koersdoel van de trade. Er kan een overshoot plaatsvinden 358/360 Vervolgens zou de AEX moeten herstellen naar 368 zijnde een lagere top vervolgens moet de AEX dan gaan dalen.

    De Bollinger Band zoekt en berekent zelf elke keer de bandbreedte in tegenstelling tot de klassieke Bollinger Band waarbij een gemiddelde wordt opgehoogd met een Standaard Deviatie. Link Bollinger Band

    De frequentie is 99 minuten dit is een Prechteriaanse (Bob Prechter) instelling welke swingtraders gebruiken.

    Voordeel is dat je in een keer het speelveld kan overzien. Het nadeel is dat de waarden elke keer veranderen. Dit laatste is geval als er een hogere High of een lagere Low wordt gemaakt.

    Zal iedere dag wel een grafiekje plaatsen dan is verloop goed te volgen:
    http://sucq.blogspot.com/2011/02/maandag-14-02-2011-weeknummer-8.html

    Wellicht overbodig maar het Algoritme wat de indciator aandrijft is speciaal ontworpen en werkt alleen op de AEX.

    Attachments:
    @.jpg

    #link naar dit bericht
    mereoc
    mereoc
    Bijdrager

    De drie musketiers Geert, Cash en Tom hebben dit lijntje mooi opgepakt. Vorige week zagen we de cyclushigh en cycluslow van de S&P nagenoeg samenvallen. Sinds maart 2009 is dat genoegen nog niet genoteerd. De dollar sterkt sinds 2 februarie aan van 1,386 naar 1,347 op dit moment. Het tegen deze stroom oproeien van de index leidt onvermijdelijk tot “exhaustion”. Vandaar dat we in de ark stappen en van de berg Fidji naar de berg Ararat paddelen. Behouden vaart!

    #link naar dit bericht
    Avatar
    glien
    Bijdrager

    Noach,

    even ter verificatie, de lim speeder onderscheidt zich toch van de turbo/sprinter dat er geen restwaarde is als je wordt uitgestopt.
    Bijv turbo 380 houdt wel wat restwaarde maar de speeder 380 eindigt op 0?
    Dus wat je inlegt bij een doorschrijding van bijv. het 380 niveau ben je kwijt?

    mvg
    G

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    @glien,
    Ja als de 380 wordt getackeld dan is de restwaarde 0
    Bij eventuele dividenduitkeringen wordt het financieringsniveau aangepast (dus de hefboom daalt) Rond de 15e worden ze ook aangepast. Meestal zie je dat de stops als magneten werken dus 380.05 zal dan even worden aangetikt. Komt de AEX in de buurt van 378 dan is het zaak te sluiten. De gewone speeder heeft wel een restwaarde idem voor de sprinter. Deze wordt binnen 2 weken op je rekening gestort de sprinter binnen 2 werkdagen de speeder duurt altijd langer. Zijn complexe producten.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Nog maar een keer dan.
    Bij dividenduitkeringen aan bedrijven die in de AEX zitten daalt de hefboom bij de short speeder (sprinter, turbo) maar stijgt de hefboom bij de long. De verrekening gebeurd middels de financieringniveaus.

    #link naar dit bericht
    cash
    cash
    Bijdrager

    @noach,

    Ik zag net,via jouw BLOG, op de site van CitFirst voor de speeder het volgende staan:
    Dag Hoog Dag Laag
    2,09 EUR 0,88 EUR
    Laatste update: 17:29:05
    Foutje neem ik aan die 2,09 Hoog?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    alaingorissen
    Bijdrager

    “Ik heb dit in een excelsheet staan met voorwaardelijke opmaak”
    Worden de koersen automatisch ingeladen in die sheet, ik ben daar naar op zoek…
    Kun je dat excelbestand hier posten?

    #link naar dit bericht
    Raistlin
    Raistlin
    Bijdrager

    Mooie thread dit! Goed werk van Satilmis. En vooral van de actieve leden hier, mooi. Als startende belegger ben ik blij met dit soort informatie, al is er soms nog wat moeilijk een touw aan vast te knopen voor mij. Ik ben gestart met fundamentele analyse; welk bedrijf staat me aan en waar verwacht ik mooie dingen van. Meestal met eenvoudige aandelen, een enkele keer met een turbo. Zo heb ik helaas de ‘up’ van Arcelor te vroeg voorzien en met een Turbo -50% meegemaakt in 3 dagen. Leerzaam. 🙂 Op Nokia short gegaan toen die brief uitlekte, dat soort dingen. Nu alleen long in Akzo (vanwege de lange termijn prospects) en zoekende naar nieuwe kansen. Het idee van meer kortere termijn ritjes spreekt me wel aan (ik neig lichtjes naar speculeren), al moet ik ook gewoon werken voor mijn centjes dus is daytraden nog wat vroeg… 🙂

    Nogmaals dank aan alle ‘posters’. Ik zal proberen tussen al dit geweld ook wat zinnigs bij te dragen als ik een positie inneem.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    In de portefeuille is een positie ingenomen het is een zogenaamde Poor Mans Collar. Een Collar is de verkoop van Call opties en de koop van Put opties. Anders gezegd de Short is de Call en de Long is Put.
    Technisch is er een rode 9 gevormd. Negens zijn rustpunten of countertrends binnen bestaande trends. Het koersdoel ligt lager.

    Voor de positie is betaald € 66,00

    http://sucq.blogspot.com/2011/02/akzo.html

    Attachments:
    Akzo.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    glien
    Bijdrager

    Noach,

    gebruik jij ctl of express om je indicatoren te programmeren?

    gr

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    @glien,

    Gebruik verschillende programma’s.
    ChartNet maar daar heb je geen debug faciliteiten maar wel weer goede BackTest mogelijkheden maar heel weinig indicatoren en geen add-on of systemen gemaakt door derden.
    MetaStock zit wel backtest in maar niet zo uitgebreid als ChartNet wel betere indicatoren en veel meer werk van derden en betere systemen. Alles is te koop of te huur. MetaStock is de standaard binnen de technische analyse is van Reuters en die hebben er 50 mensen op zitten die het in goede banen leiden.

    Kom ik er niet uit dan gebruik in het uiterste nood een programmeertaal. Moet ik een interface maken of een dubbele backtest maken idem.

    Meestal gebruik ik ChartNet maar er zijn geen goede systemen in ChartNet. De interface is slecht. De backtest is slecht. De taal is slecht (is geen taal). Signalen komen te laat. En de logic dat is de manier waarop het programma de datarecords laadt is heel erg slecht. Er zitten continue fouten in de data verkeerde koersen dus.

    Ergste is dat je geen teksten of symbolen kan sturen naar het scherm. Kan in MetaStock weer wel.

    Maar het ergste is de gebrekkige interface is echt een schande.

    Moet ik een nieuwe indicator maken of schrijven dan werk ik van scratch. Gebruik ik indicatoren zoals Bollinger dan sloop ik die helemaal en bouw ze opnieuw gewoon omdat ik wil weten wat een indicator werkelijk doet.

    Iedere maand krijg ik setje met nieuwe indicatoren of nieuwe systemen meestal van Stock&Commodities of the Future Magazine en die kijk ik dan in of er wat zit. Ziet er altijd veel belovend uit maar valt altijd tegen. Kijk dan eerst of iemand anders zijn vingers er op heeft gebrand niet dan doe ik zelf een poging. Niet alles kan je maken in ChartNet soms wel weer in MetaStock. Lukt het dan nog niet dan gebruik ik een programmeertaal.

    Nooit gebruik ik een spreadsheet gewoon omdat zelf de logic wil bepalen waarom de gegevens wil lezen. Wil me ook niet druk maken om koersen.

    Voor de grondstoffen werk ik met de koersen die Bank Of Scotland gebruikt omdat ik de turbo’s gebruik. Al mijn koersen lopen dus gelijk met de turbo’s.

    Die koersen komen aan het einde van de dag binnen en worden in de database van MetaStock ingelezen. Als het nodig is dan kunnen voor bepaalde tickers realtime worden ingelezen. ChartNet is Realtime en MetaStock ook. Gann Analist idem.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    trAder
    Bijdrager

    Beste Noach,

    Met veel interesse lees ik deze tread, erg leerzaam, bedankt(de anderen ook natuurlijk)

    Nu wou ik jou Bollinger Band IV in mijn eigen Ta programma zetten (Binck/Alex)

    Degene die dat misschien voor me wil doen(zelf kan ik niet programmeren) vraagt om een referentie naar een beschijving of easylanguage code, heb je die toevallig?

    Bedankt en succes!

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    @trader,

    Even refereren aan/naar Eric die kan er wel soep van maken heeft meer werk vertaalt van mij naar Wall. Mooi programma is een fluitje van een cent voor hem voor je hebt verstuurt krijg je de code terug. Draait er zijn hand niet voor om. Doet het met zijn ogen dicht bij wijze van spreken.

    Wou dat ik ook WallStreet had.

    http://www.ta-script.com/forum/viewtopic.php?t=952

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Modo
    Bijdrager

    Noach moet beslist het programma Vestics eens uitproberen.
    Goed mee te backtesten. De taal is easylanguage.
    Zou benieuwd zijn naar zijn bevindingen.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    @modo,

    Zou er niet zelf over begonnen zijn. Toen ik Vestics op had gezegd nou beter gezegd ik weigerde nog te betalen voor zo’n wanproduct moest ik beloven dat ik nooit iets over zou vertellen en slechts onder die voorwaarde kon ik er onderuit. Nou heb ik dat niet beloofd geef niet toe aan chantage. Bij Vestics denk ik aan VisSticks van die kleverige geperste vieze gore smerige vette afvalvis in een nog vetter goor jasje van maismeel gedompeld in nep eiwit. Ken niemand die er mee werkt ken ook geen professionals die er mee hebben gewerkt. Ken wel amateurs die er mee hebben gewerkt en die hebben nu een andere hobby gevonden. VisSticks beloven je iets wat het niet blijkt te zijn. Van gezond en voedzaam wordt het een slappe bijna niet te verteren rotzooi die zich ophoopt in het darmkanaal welke dan met moeite te verwijderen is. Heb het wel eens aan de hond gegeven die weigerde het te eten. Heb wel eens honden gezien die het haden gegeten en heb toen vlaggetjes geplaatst in de excrementen van die honden dagen, weken nee maanden bleken ze licht te geven in het donker en slechts met geweld en de hogedrukspuit waren ze daarna met moeite te verwijderen.

    Op de ene of andere manier is het idee ontstaan dat ik voor mijn plezier al die onzin programma’s gebruik en voor de lol dingen uitprobeer en maak dat is bij deze hopelijk gecorrigeerd.

    VisSticks is niks en zal nooit wat worden zelfde geldt voor ChartNet was niks en is ook niks zal ook nooit wat worden. Bij gebrek aan brood eet men de korstjes van pasteien.

    #link naar dit bericht
    Budje
    Budje
    Bijdrager

    Interessante discussie.
    Zolang Chartnet/PRT mij goede signalen geeft en ik er geld mee verdien vind ik het goed en berust ik in de tamelijk irritante beperkingen. Wel zou ik er graag achterkomen HOE het programma intraday met DClose omgaat (lastig zonder te kunnen debuggen) dit blijft een groot mysterie voor mij.
    …maar dat gaat wel erg offtopic.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Een DClose is een SlotStand.

    Elke verwijzing naar DClose of nog beter DClose(0) terwijl de beursdag nog niet is gesloten is derhalve zich bewegen op glad ijs. Daarom kunnen Bollinger, RSI of Stochastic ook (soms) niet werken altans ze kunnen niet goed werken. In de tijd dat deze indicatoren werden bedacht werkte ze alleen met dagkoersen.

    Zolang je dit weet is het niet erg en kan je er gewoon rekening mee houden.

    Tegenwoordig gebruiken we de volgende code om het probleem te tackelen:

    DCloseImproved=DClose(0)

    If Time < 160000 Then
    DCloseImproved=DClose(1)
    endif

    Slope = DOpen(0)- DClose(0)

    If ABS(Slope) < 3 Then
    DCloseImproved=DClose(1)
    endif

    #link naar dit bericht
    cash
    cash
    Bijdrager

    @noach,
    Heb je als reactie op je bericht aan Modo een alternatief voor een goed Technisch Analyse pakket. Gebruik nu de gratis end of day van pro realtime. Maar ik wil het volgende met het pakket:
    • realtime koersgrafieken
    • daarnaast min. 5 min. en 15 minuten grafieken.
    • Inbrengen van andere scripts zoas die van o.a. Eric van ta-script
    • Sms bewaking
    • Directe link naar broker
    • Backtest faciliteiten
    Denk dan zelf aan Wallstreet pro.
    Of zijn er betere alternatieven?
    Ik hoor het graag van je.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    @cash,

    WallStreet Pro
    De Wallen is dan een goed idee mede gezien de indicatoren en de support die men geeft.

    Tweede keuze en daar zou je nog even naar moeten kijken is WHS
    http://www.whselfinvest.nl/en/cfd_trading_strategies.php
    Je kan WHS met Prorealtime combineren voor ordering.

    MetaStock is te duur en ze komen iedere keer je zakken leeghalen zijn schavuiten.

    ChartNet (Binck Lite) kan is goedkoop (gratis) als je rekening houdt met de nadelen. De voordelen die er inzaten heeft Binck er uit gesloopt met idee iedereen naar andere programma’s te dwingen.

    KeyTrade heeft ook een nieuwe interface en programma. Heb altijd iets met die Belgische programma’s ze werken n.l. heel erg goed. KeyTrade is echt top. Maar nadeel is weinig indicatoren en heel weinig mensen die het gebruiken en een slechte interface.

    Als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik de Wallen nemen. Maar blijft een persoonlijke keuze he de een vindt dit de ander dat. Heeft ook te maken met wat kan je zelf of moet je altijd iemand anders roepen voor het maken van een scherm of een template.
    Vraag me soms wel eens af of wat uitmaakt traden is toch vaak gevoel een HandelsSysteem(HS) is wel handig maar de meesten lukte het ook niet met een goed HS.
    Maar ja laatste is vloeken in de kerk natuurlijk maar is wel de praktijk helaas.

    Links:
    http://www.whexpert.com/it/new.php
    http://www.keytradebank.com/nl/invest

20 berichten aan het bekijken - 21 tot 40 (van in totaal 115)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN