skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beleggerskroeg Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beleggerskroeg Beleggerskroeg geopend

Dit onderwerp bevat 490 reacties, heeft 15 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 13 jaren geleden.

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 491)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Niet veel deelnemers. Dat neemt niet weg dat de voorspelling van Luc erg zuiver is waardoor hij de laatste titel van deze week heeft verdient. Gefeliciteerd Luc, knap gedaan!

    De deelnemers 3/9
    BillBull 325
    chel 325,25
    Luc lcdnlf 329,15

    Volgende week mogen er meer mensen deelnemen. We hebben zelfs een nieuwe café-madam ingezet, dus doen!

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    En ik kan een gans weekend van mijn succesje genieten. Ook die lieve blik van onze nieuwe café-madam doet mij duizelen.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    In mijn optiek sluit de AEX maandag op 327,21.

    Let op de beurzen in Amerika zijn maandag gesloten (Labor Day).

    Bezoekers van deze kroeg kunnen meedoen tot maandag 6/9 11.00 uur.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Gewoonlijk heeft de AEX de neiging een klein beetje te stijgen bij gesloten beurs in Amerika. Bovendien zou er in de traditie van een “groene maandag” weer een vervolg aan de stijging kunnen gebreid worden.

    Negatief dan weer is dat van de negen of tien cijfers die er bekend gemaakt werden vorige week er één minder negatief was dan voorzien, zonder positief te zijn, de rest was ronduit negatief. Tenminste zo heb ik willen lezen op één van de sites. De beurs werd op basis van dat ene cijfer omhoog gezet met procenten, begrijpe wie kan. De ontnuchtering zou wel eens kater kunnen worden.

    Ik ga toch maar op stijgen gokken. mijn gok voor de eindstand is 331,81.

    #link naar dit bericht
    woord
    woord
    Bijdrager

    we beginnen wat hoger tot 332 dan terug naar 327 en we eindigen de dag op
    331,90

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De deelnemers voor de KB Guru van de dag titel van 6/9.
    Chel 327,21
    Luc lcdnlf 331,81
    Woord 331,90

    Iedereen kan deelnemen, maar inzenden moet voor 11.00 uur. Dus als je voor 11.00 uur deze beleggerskroeg bezoekt, even jouw gokje posten. Het gaat om de slotstand van de AEX van vandaag.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Op de valreep: ik ga ervan uit dat er weinig beweging te zien zal zijn. Dus een stand van 330,25 zou me niet verbazen.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Hoppa, Satilmis pakt de eerste dagprijs van deze week. Gefeliciteerd!

    De deelnemers 6/9
    Chel 327,21
    Satilmis 330,25
    Luc lcdnlf 331,81
    Woord 331,90

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Ik zet voor morgen nog een keer in op 327,21. Je weet maar nooit.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Satilmis, proficiat.

    De MA20 van de Bollinger band is horizontaal,
    De koers is boven de wolk, de lagging line zit nog kantje boord in de wolk en kan weerstand ondervinden. Mijn systeem zegt dat er 63% stijgingskans is.

    Daarom ga ik voor een stijging naar 333,06

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Kom op mensen, jullie mogen meedoen hoor!

    Het ergste dat je kan overkomen is dat je geen KB Guru van de dag wordt. Dat is vervelend, maar er is morgen weer een dag en weer een kans.

    De spelregels:
    Eindstand van de AEX-index.
    Jouw voorspelling posten voor 11.00 uur ’s morgens.

    De deelnemers 7/9 tot nu toe:
    Chel 327,21
    Luc lcdnlf 333,06

    #link naar dit bericht
    BillBull
    BillBull
    Bijdrager

    Ik zal blij zijn als we boven de 330.08 geraken.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Ik ga voor de 328,12 (4/8 Murrey Math)

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    En Satilmis pakt voor de tweede achtereenvolgende keer de dagprijs. Gefeliciteerd met deze topprestatie!

    De deelnemers van vandaag:
    Chel 327,21
    Satilmis 328,12
    BillBull 330.08
    Luc lcdnlf 333,06

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Morgen ga ik voor een punt lager dan mijn gok van dinsdag. Woensdag 8/9 moet 326,21 het doen. Hieraan ligt geen onderbouwde beredenering ten grondslag. Echte kroeglogica.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Gisteren gaf ik aan dat de laging line nog hinder kon vinden van de bovenste lijn die de wolk vormt. Dat is dus ongeveer het draaipunt geworden, waardoor ik opnieuw KB-kroeg-rode-lantaarn ben geworden. Wie beweerde weer dat de laatsten de eersten zullen zijn?

    Nu mijn gokje voor 08/09
    De koers, de laging line en de MA20 ondervinden steun van ofwel de bovenste lijn, ofwel de onderste lijn die wolk vormt. De koers is boven de wolk gebleven, de laging line zit in de wolk. De OBV, een volume-indicator staat op “buy”. De kans op een stijging is 58%. Hoewel De DJ mooi is gedaald en mijn gevoel zegt dat het morgen zal dalen, zegt de grafiek dat de kans op stijgen groter is dan op dalen

    Laat mijn gokje dus 330,05 zijn.

    Mocht het toch gaan dalen, dan gok ik er op dat de koers rond 325,47 zal eindigen, maar dat laatste cijfer telt niet mee voor de titel van KB-kroeg-guru.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Dat waren twee gelukstreffers, kijken of het me een derde keer lukt. Die kans is zeer klein.

    Mijn verwachting is een verdere daling naar 324,22 (3/8 Murrey Math), zie http://www.jstas.com/2009/2010-08-27_AEX_MM64.png.

    Overigens is vandaag Nieuwe Maan, dus mogelijk de start van een nieuwe cyclus.

    Volgens een interessante berichtje: The Lunar Cycle and the Stock Market is er een kans van 53,4% dat de periode tussen Nieuwe Maan en Eerste Kwartier de beurs stijgt.

    Als je daarop inzet zou je dus per dag 0,03% meer rendement maken.

    De periode tussen Nieuwe Maan en Eerste kwartier is 8 september-15 september, zie http://kalender-365.de/maan-kalender.php

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De deelnemers op woensdag 8/9:
    Satilmis 324,22
    Chel 326,21
    Luc lcdnlf 330,05

    Meedoen kan tot 11.00 uur.
    Post hier ‘uw’ slotstand van de AEX-index.

    #link naar dit bericht
    BillBull
    BillBull
    Bijdrager

    Mag van mijn vrouw vandaag niet naar de kroeg. Maar toch effe vlug de AEX voorspellen: 325.1

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 491)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN