skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beleggerskroeg Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beleggerskroeg Beleggerskroeg geopend

Dit onderwerp bevat 490 reacties, heeft 15 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 13 jaren geleden.

20 berichten aan het bekijken - 401 tot 420 (van in totaal 491)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Gisteren had ik het over een zuivere voorspelling, die van vandaag mag er ook zijn. Gefeliciteerd Satilmis met de verdiende dagtitel!

    #link naar dit bericht
    Avatar
    mike
    Bijdrager

    Satilmis gefeliciteerd.

    Ik ga morgen weer voor een plus naar 347,94.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    In het Amerikaanse zakenblad Fortune van 1 november j.l. stond een artikel met een opmerkelijke titel: ‘Why can’t Washington Magically fix the Economy?’ met als subtitel: ‘Policy makers just won’t admit it – in public anyway’ ingeleid met: ‘let us tell you the ugly truth about the economy’. Eindelijk durft een toonaangevend medium het aan in niet mis te verstane bewoordingen gewag te maken van de onoplosbaarheid van de huidige financiële verlamming, terwijl de beleidsmakers in Washington er het zwijgen toe doen.

    Dit lees ik bij de “concurrentie”.

    Ook de slotconclusie van de schrijver liegt er niet om

    Tenslotte, om te voorkomen dat Obama een one term president wordt, blijft QE met alle gevolgen het enige alternatief. Zo lang er van buitenaf (China) geen verandering van beleid wordt afgedwongen hoopt men in Washington vooralsnog het inmiddels “omarmde” Japan scenario gaande te kunnen houden. Dat is in elk geval goed voor beleggers in edelmetaal en in de grondstoffensector.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Proficiat Saltimis,

    Hoewel er weer wat ruimte naar de bovenkant van de BB is, ga ik ook voor morgen gokken op een zelfde slotkoers: ik ga voor 346,09

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Chel en Luc bedankt! Hier een biertje voor de kroeggangers.

    Voor morgen: ik denk nog een stapje terug naar 344.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Johan
    Bijdrager

    Satilmis, dat smaakt lekker. Is het inclusief de kroegdame? 🙂

    Ik zet in voor 345,00.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Lekker hoor een biertje in de kroeg.

    Een goede ‘gewoonte’ een rondje van de winnaar. Ik win zelden de laatste tijd, dus……………. moet het morgen beter gaan.

    Ik voorzie weer een daling naar 343,00. (aangepast nav de gok van Johan)

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Voor het sluiten van WS hebben we een lijst deelnemers aan de “KB Guru van de dag” titel:

    Chel 343,00
    Satilmis 344,00
    Johan 345,00
    Luc lcdnlf 346,09
    Mike 347,94

    Alle kroeggangers kunnen/mogen meedoen, door ‘even’ de eindstand van de AEX te voorspellen. Dat kan tot morgenochtend 11.00 uur!

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Forse toename handelsvolume in zilvermarkt.

    Trading volume in silver futures surges to record high

    SAN FRANCISCO (MarketWatch) — Silver surged to a record volume on Wednesday, as 201,216 futures contracts changed hands, the CME Group said in a press release. That handily beat the previous record of 127,890 contracts set Dec. 30, 1976. Silver tanked more than 7% on Wednesday after the CME, which owns Comex, raised margin requirements for silver futures. The December contract settled at $26.87 an ounce on the Comex division of the New York Mercantile Exchange.

    http://www.marketwatch.com/story/silver-contract-hits-record-volume-cme-2010-11-10?siteid=bnbh

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Johan gaat er met de woensdagtitel vandoor. Gefeliciteerd Johan!

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Beste Kroeggangers. Wij hebben een nieuwe draad geopend voor de Guru van de Dag. En jullie kunnen ook een leuk bedrag van 100 euro winnen!

    In deze kroeg kunnen jullie bijna alles posten.

    Voor jullie verwachting ga naar:

    http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/topic/guru-van-de-dag

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De bezoekers van deze kroeg lijken op beleggers, in de zin van optimisten en pessimisten.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Mijn eerste jacht.

    Verdient met beleggen. Knap hè!

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Weird shit, cartoon over monetair beleid in VS. QE uitgelegd,

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Hier nog een leuke: AEX naar 6.000 en Dow Jones naar 200.000 en S&P 500 index naar 20.000 in 2030!

    http://www.vdvm.nl/lib/VDvM_marketletter_2008_12.pdf

    Let op naschrift:
    Met deze researchpaper presenteren wij onze
    visie op de komende twintig jaar. Deze is
    gebaseerd op het koersverloop van de
    Westerse aandelenmarkten de afgelopen
    negentig jaar. Het geschetste scenario ligt aan
    de bovenkant van de verwachting, maar is wel
    degelijk reëel. De geschiedenis bewijst dit,
    waarom zou het deze keer anders zijn?. Dat
    het wel degelijk anders kan lopen bewijst
    Japan, daar gaat de bear markt haar twintigste
    jaar in. Maar onder het motto “failure is not an
    option” zien we de toekomst optimistisch in,
    echter niet blind voor alternatieve scenario’s.
    In 2030 weten we meer, naar verwachting met
    een goedgevulde pensioenpot!

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Dow Jones klaar voor Flash Crash. Het is aftellen geblazen zegt Koen Hoefgeest.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Voor wie iets meer wil leren over moving Averages, is dit e-boekje een goede leidraad.

    Attachments:
    1110-Moving-Averages.pdf

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Ik lees in de nieuwsbrief van Tom Lassing:

    De beurzen in het Verre Oosten verliezen momenteel net zo veel als dat ze gisteren gewonnen hebben. We zijn nu bezig met de test van de negatieve uitbraak! Het houdt in dat we in mijn ogen neerwaarts uitgebroken zijn, waarbij gisteren dus de dag is die ons op het verkeerde been moet zetten. We gaan het zien…

    …AEX Gisteren een enorme sprong opwaarts, maar het is nog geen bevestiging van een eerdere valse uitbraak. Het is eerder een heel zware test van de eerdere uitbraak. Als om 10:00 uur de AEX onder de 342,5 staat, is wat mij betreft de trend neerwaarts.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    AFM: niks mis met high frequency trading

    De Autoriteit Financiële Markten (AFM) ziet weinig kwaad in het zogenoemde ‘high frequency trading’, supersnelle beurshandel. Dit blijkt uit een rapport over dit onderwerp dat de AFM donderdag publiceerde.

    AMSTERDAM (AFN) – Met behulp van computers wordt gehandeld in financiële instrumenten, zoals aandelen, opties en futures. De software identificeert mogelijkheden om winst te maken en neemt handelsposities in. De winstmarges zijn over het algemeen heel klein, maar omdat het volume groot is zijn toch aanzienlijke winsten te behalen.

    Eerder dit jaar ontstond een discussie over de praktijk, nadat de Dow-Jonesindex plotseling hard onderuit was gegaan en daarna snel weer was hersteld. De supersnelle handel werd aangewezen als mogelijke oorzaak van het vreemde gedrag van de markt. De AFM ziet echter geen probleem. ,,De strategieën die bij HFT worden ingezet zijn op zich niet nieuw. Zolang men legitieme strategieën inzet, ziet de AFM geen reden om high frequency traders anders te behandelen dan andere marktdeelnemers”, aldus de beurswaakhond.

    http://www.quotenet.nl/nieuws/afm-niks-mis-met-high-frequency-trading.php

20 berichten aan het bekijken - 401 tot 420 (van in totaal 491)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN