skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Dagelijkse discussie Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Dagelijkse discussie Belegger wil gigantisch rendement; Uitkomsten onderzoek beleggen

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door vgoossens vgoossens 9 jaren, 9 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht

    Beste kritische beleggers,

    Dit jaar hebben wij een onderzoek gedaan onder meer dan 200 Nederlandse en Belgische ervaren en potentiële beleggers. Wat blijkt? De meeste beleggers willen een rendement van minimaal 10% per belegging behalen.
    Wat verder opvalt is dat beleggers de transactiekosten van de banken/brokers te hoog vinden. Andere opmerkelijke bevindingen kunt u terug vinden in het volledige rapport.

    Het volledige onderzoeksrapport is te vinden op:

    http://www.onlinebeleggen.info

    Wij zijn erg benieuwd wat jullie vinden van de uitkomsten van het onderzoek.
    Zijn de uitkomsten herkenbaar?

    Groeten,

    Team OnlineBeleggen.info

    #link naar dit bericht
    vgoossens
    vgoossens
    Bijdrager

    Thema beleggen voor de lange termijn: Internet of Things;
    korte samenvatting van Morgan Stanley en welke aandelen het goed zouden kunnen gaan doen. Ik ga van het weekend deze aandelen in mijn model Vic’s© stoppen en kom dan volgende week met lange termijn koop of houd aanbevelingen.

    Bij aanmelding op mijn site (rechtsboven onder de landschapsfoto) komt het automatisch als email binnen. http://goedbeleggen.wordpress.com/

    Aan de lijst voeg ik graag ook ASML en de andere semi stocks toe.

    Lees hier het zeer interessante verhaal;
    http://blogs.barrons.com/techtraderdaily/2014/04/03/apple-crown-castle-splunk-gaggle-of-internet-of-things-players-in-morgan-stanley-report/

    Goed weekend

    Victor

    #link naar dit bericht
    vgoossens
    vgoossens
    Bijdrager

    Draghi en waarom aandelen niet corrigeren;
    http://goedbeleggen.wordpress.com/
    hatever it takes’ was zijn spraakmakende opmerking eind juli 2012 toen de AEX van 336 begin 2012 naar 283 begin juni was gezakt. Daarna hebben de aandelen markten maar 1 echt correctie laten zien (van 372 mei 2013 naar 332 eind juni 2013). De rentes daalde verder en zeer fors in de periferie.

    Onder druk van de markten en zijn eerder gemaakte belofte liet hij de rente dalen tot 0.15% (0.1% verwacht), maakte de deposito faciliteit voor de eerste keer ooit negatief en lending facility op 0.35% (verw 0.6%), nou nou wat een wereldschokkende gebeurtenis. De Euro daalde van 1.36 naar 1.35 maar sprong gelijk weer terug. De 3 kogels bleken losse flodders.

    De verwachtingen waren al hoog opgelopen, en de reactie was dus ook gematigd positief (Duitsland schijnt steeds meer om te gaan, gezien de inflatie die maar blijft dalen en de koers van de Euro internationaal opstuwt. De concurrentiekracht van Europa verslechterd en zou het opkomende herstel in de wielen kunnen rijden.

    Duitsland en andere zijn nog steeds doodsbenauwd voor inflatie, maar INFLATIE komt er alleen als er LOONinflatie komt, en dat is met de mega hoge werkeloosheid en de kracht van (grote) bedrijven in Europa zeker niet te verwachten de komende 5 jaar.

    Als toetje gaf hij nog aan dat de rentes laag blijven of nog lager.

    Maar de bazooka (waarschijnlijk nog het enig echte wapen) liet hij ongemoeid. De onorthodoxe methode in Amerika met het opkopen van schuldpapier werd (nog) niet aangekondigd, daar dit politiek niet haalbaar is in Europa.

    De rust in de aandelenmarkten blijft, doordat de centrale banken er alles aan doen om de economien te laten draaien en verder te verbeteren. Daarnaast zal al het verslechterende nieuws (zoals forse taxatie verlagingen van de Amerikaanse economie) aangegrepen worden dat de Tapering verder in de toekomst verschuift. Aandelen bewegen zich nu al geruime tijd op de dope van de centrale banken.

    Maar de belangrijkste reden, naast lage volatiliteit en volumes, is het feit dat er geen EUFORIE is, ik hoor niemand schreeuwen dat je aandelen MOET hebben en dat de winsten alleen maar hoger gaan de komende jaren…

    Ik ga me niet wagen aan koersvoorspellingen, dat kan niemand m.i., dus blijf me concentreren op zeer winstgevende ondernemingen. Recent heeft Apple mij geen windeieren gelegd en … had ik maar meer gekocht 😉 Dit jaar staat de teller op 4.4% waar ik niet ontevreden mee ben.

    Succes

    Victor

    Share this:
    Delen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN