skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX AEX Weekupdate

Tags: 

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door vgoossens vgoossens 10 jaren geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Stocktimer
    Stocktimer
    Bijdrager

    De Dmi/Adx vertelt ons dat de AEX in een Tradingrange zit tussen 344 en 353, en de Rsi is Oversold. De koers sloot afgelopen week iets onder 348. Wij verwachten na een wellicht zwakke weekopening dat de AEX de bovenkant van de Tradingrange wil gaan opzoeken en een paar puntjes hoger zal eindigen dan afgelopen week.

    Voor langere termijn bevindt de AEX zich in een kritieke zone, zie afbeelding.

    Attachments:
    CropperCapture[1422].jpg

    #link naar dit bericht
    vgoossens
    vgoossens
    Bijdrager

    Heb vandaag even een aantal banken (ben er geen fan van) in mijn model® gedaan;http://goedbeleggen.wordpress.com/

    #link naar dit bericht
    vgoossens
    vgoossens
    Bijdrager

    Wikken en wegen;

    Ik zat met mijn laatste artikel redelijk goed, de daling kwam, maar net niet genoeg om mijn aandelen portefeuille aan te vullen.

    De resultaten en vooruitzichten van het 1st kwartaal zijn ok (verwachtingen zijn gematigd), de bemoedigende resultaten van Citi group werden beloond met 4.4%, let op dat de lichte stijging kwam door een vrijval van voorzieningen en betere resultaten van te koop staande onderdelen.

    Rusland hangt als een zwaard van Damocles boven ons hoofd, misschien moet men de schaakcomputer Deep blue die in 1996 van Garri Kasparov won, herkalibreren en Putin’s bewegingen invoeren om de Russen een stap voor te blijven.

    Morgen cijfers over de groei in China, wordt het erger dan de lichte afzwakking naar 7.3% (van 7.7% in Q4), zijn de cijfers betrouwbaarder? Tevens Chinese industriele productie en retail sales. Vorige week gaven de chinese auto verkopen al een ‘afzwakking’ aan van +11% naar +7.9% in Maart.

    De WTO is iets optimistischer gestemd over de wereldhandel, 2014 +4,7% (eerder 4.4%) tegenover 2.1% in 2013. Meer groei in westerse landen en wat minder in opkomende markten. Voor 2015 gaat men uit van +5.3%.

    Ik houd mijn kruit droog, er zijn nog te veel onzekerheden om blind de aandelen markt in te gaan.

    Pro’s;

    Draghi QE?

    China meer stimuleren?

    Verdere draai van Obligaties naar Aandelen

    Contra’s;

    Rusland?

    Tegenvallende kwartaal resultaten? (let op bij Westerse bedrijven die veel verkopen in Emerging Markets, zullen negatieve valuta effecten een belangrijke rol spelen)

    De lat ligt wel laag…

    KASPAROV

    http://goedbeleggen.wordpress.com/

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN