skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX AEX vooruitzicht week 41

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door vgoossens vgoossens 13 jaren, 5 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Benji
    Benji
    Bijdrager

    De AEX wist in het begin van de week de neerwaartse correctie verder uit te diepen om vervolgens te beginnen aan een stijging. Deze stijging is volgens ons korte termijn voorkeurpatroon het begin van de nieuwe aanval op de 341-weerstand om binnenkort een definitieve doorbraak tot stand te brengen.

    De korte termijn signalen staan na deze week nog steeds in het groen waardoor de komende weken een verdere stijging (na de doorbraak van de 341-weerstand) mag worden verwacht richting de 350.

    Op de korte termijn bevinden we ons in een uptrend maar op de lange termijn zitten we nog steeds in de downtrend die een dalingspotentieel heeft tot onder de 195.

    Bron: IndexAnalist – Forex

    #link naar dit bericht
    vgoossens
    vgoossens
    Bijdrager

    Wat valt er te verwachten deze week;

    De contrarian Marc Faber verwacht een sell off bij de aankondiging van QE II omdat hij verwacht dat de Fed minder bonds gaat aankopen dan de consensus verwachtingen (alles onder de 1 biljoen zal teleurstellend zijn). Zal het buy the rumour, sell the fact worden? Hij gaat uit van een gezonde correctie in de aandelen- en grondstof markten, waarbij de $ wat in kracht kan winnen.

    Ik speculeer niet op hoeveel, daar er nog een aantal zeer belangrijke cijfers aankomen die de QE verwachtingen omhoog of omlaag kunnen brengen. De belangrijkste is as vrijdag GDP Q3, verw 2 (1.7%). Vanmiddag om 14:30 durable goods, verw 2(1.5), exc transport 0.5(1.7) en new home sales om 16:00, verw 300k (288k), excisting home sales waren vorige week beter dan verwacht, maar nieuwe? Ik houd mijn hart vast.

    Donderdag 9:55 Duitse werkeloosheid, verw -30k(-40k) en 7.4% (7.5%), 11:00 Europese vertrouwenscijfers en Jobless claims 455k(452k). Vrijdag GDp en om 15:45 Chic PMI verw 58(60.4), 15:55 Michigan confidence verw 68(67.9) en NAPM Milw (50).

    Als de Macro cijfers veel beter zijn dan verwacht, wordt er minder QE verwacht (markten lager), zijn ze erg slecht; meer QE (mktn hoger), het beste zou natuurlijk zijn dat de cijfers beter zijn dan verwacht, want niemand weet of QE uberhaupt werkt… Dus er kan nog veel gebeuren tot de aankondiging op 2/3 nov.

    $ is key voor aandelen- en grondstoffen markten, de diverse modellen & systemen (schat tegenwoordig 50% van de volumes) gebruikt door beleggers zullen kopen/verkopen na gelang de $ bewegingen.

    Te samen met TA van Gann speel ik dus kort op de bal en dek van tijd tot tijd de portefeuille af met FTI’s. (Vanochtend wat FTI’s gegeven daar ik new home sales niet vertrouw en hevige reacties verwacht in de mkt)

    Daarnaast vul ik mijn stockpick lijst verder aan. (zal binnenkort koersen even updaten)

    http://goedbeleggen.wordpress.com/

    Attachments:
    Rope_walking.jpg

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN