skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX AEX stijgt weer?

Dit onderwerp bevat 264 reacties, heeft 25 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Forexpros.NL Forexpros.NL 11 jaren, 8 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 41 tot 60 (van in totaal 265)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    @Tokkie,

    Als je iets niet begrijpt dan vraag je gewoon dan zet ik de brommert even stil en laat Peerke de beurshond even uit het mandje.

    Worstel zelf met de top op 16 februari en de ruimte tot die top veel tijd en weinig punten derhalve. Je zou dus zeggen nog een keer een contertrend en dan een laatste rit naar de top.

    In tijd gemeten is het tijd voor een correctie; een kleine dan; om de shorters even lucht te geven en nieuwe putters de markt in te zuigen. Die laatste beweging zou een mooi moment zijn om short te gaan.

    Zoiets bedoel ik.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    herbert
    Bijdrager

    Target voor de top in de aex is dus 16 feb. 18 feb is er expriatie. Cees Smit vertelde dat vaak 2 dagen voor een expiratie de koers vlak blijft wanneer de expiratie hoger is dan een maand eerder. De marketmaker heeft minder aandelen nodig. Dit zul je in midden feb 2011 ook zien. Met de timing mee eens.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Toppen worden in de meeste gevallen zijwaarts gezet dit is 8 van de 10 keer. Bodems worden altijd in paniek gezet dus met een enorme spike omlaag en dan omhoog zeg 15 tot 20 punten.

    Als de top op 16 februari ligt dan moet de AEX dagen of weken zijwaarts gaan. Dus wat dat betreft is de ruimte 355 tot 370 ideaal. De vraag is nu ga je nog voor die laatste punten of wacht je op een signaal voor een top.
    Andere mogelijkheid is die 20% dus een natuurramp of plotseling slecht nieuws.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Kreeg een bericht van Koen Hoefgeest

    Het moet nu zo’n beetje gaan beginnen en over 2 weken dan zou de bodem uit de markt moeten vallen met bodem ca. -15% eind feppe/primo maart.

    Marktbreedte is al weken extreem zwak. Beurzen lijken sterk, maar dat is maar schijn.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Als je alle meningen van analisten gaat vermelden welke de afgelopen maanden verkeerde adviezen hebben gegeven kan het een lang draadje worden.
    Begrijp nooit de “credits” die analisten als Hoefgeest hebben 10 keer fout en dan aanhalen als referentiepunt zegt meer iets over je zelf volgens mij.
    Er staat soms en dat is dan meestal een grafiekje met de beweging die gaat komen tot nu toe klopt het iedere keer.

    Grafiek

    #link naar dit bericht
    Avatar
    eurotokkie
    Bijdrager

    Veel dank Noach. Wanneer ik iets niet begrijp zal ik het je vragen.

    Toppie!

    Tokkie

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Brent Crude veerde op hogere koersen worden verwacht. Prijs reikt en betast onbetamelijk de 99 grens.

    Henry Hub Natural Gaz heeft een opgaande trend hogere koersen worden verwacht.

    Dollar Yap heeft een koopsignaal

    Euro Dollar heeft een verkoopsignaal

    Opvallende grafiek Katoen:
    Ooit en dat is best wel lang geleden was Egypte samen met de staat Texas de grootste producent van katoen. Voor katoen is veel water nodig en goedkope arbeid. Nu is India, Pakistan en China de grootste producent Egypte speelt nu nog een marginale rol.






    Attachments:
    C.jpg
    A.jpg
    B.jpg
    D.jpg
    E.jpg
    Katoen.jpg

    #link naar dit bericht
    mereoc
    mereoc
    Bijdrager

    @noach, uw bijdragen lees ik met groot interesse. Mag ik u enkele vragen daarover stellen? Verwacht u de AEX-top op 16 februarie vanwege een Tom Demark telling? Telt u daarbij met dagcandles? Is het de dertiende candle die maakt of een opzet geldig is? De consensus dat een correctie nabij, dan wel al gaande is, maakt me wantrouwig. M.a.w. kan het zijn dat de verwachting AEX-top 367, met overshoot 375, op 15 februarie te niet wordt gedaan door een niet passende dagcandle?

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Nee hoor met de deMark is het moeilijk te “timen” Vroeger en dat is nog niet lang geleden ging ik gelijk short bij een uitgetelde 13 rood of long bij een groene 13 Later begon ik te begrijpen dat het wat ingewikkelder ligt. (Voor de goede orde er zijn twee deMarks vader en zoon (vader heet Thomas de zoon Tom) ik gebruik de moderne methode van tellen dus die van Tom deMark)

    Negens worden gezien als correcties binnen een bestaande trend. Dertien als eindpunt van een cyclus. Vervolgens krijg je dan bij een trend welke stijgend is geweest een stabilisatie. De Volatiliteit(lang) zal gaan dalen (Vola kort zal stijgen) de prijsbewegingen op korte termijn feller maar meestal wordt er zijwaarts gekoerst met een lichte Bias naar beneden. Bodems worden altijd met grote bewegingen gezet.

    De 16 februari komt uit een Gann telling waarbij ik de bodem op 9 november laat vallen. Gann analisten verplaatsen de bodem naar links van de laatste bodem. Elke cyclus zegt iets over de volgende. De absolute bodem ligt op 30 november als ik ga tellen vanuit de verplaatste bodem kom ik op 16 februari. Dit is weer 144 dagen vanaf het beginpunt.
    Toevallig loopt deze datum weer gelijk met een telling welke uit de Murrey Math komt.

    Door verschillende technieken te gebruiken probeer je wat zekerheid te krijgen. Echter bodems en toppen voorspellen is vragen om problemen. Er bestaat geen Tom Tom voor de beurzen. Voorspellen is een ego probleem gaat het goed dan wil je er graag op terugkomen gaat het verkeerd en dat gaat het meestal dan wil je er liever niet aan herinnerd worden.

    Er bestaat trouwens nog een manier van meten en dat is de Fourier Transform Spectraal analyse waarbij op een sinus golfje een dubbele feniks wordt gezet. Ik kijk er altijd wel naar de resultaten vallen eerlijk gezegd wat tegen. Wel kan je een draai aangeven maar of deze draai naar boven of naar beneden is dat weet je nooit bij de Sinus. Rond 16 februari is een kantelpunt te vinden met de Fourier dit is dan plaats waar grote en dus langere cycli samenvallen of kruisen met de kortere. Zoiets wordt een clustering van vensters in de tijd genoemd.


    Attachments:
    @.jpg
    Sinus.jpg

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Ladder tegen de Wolk

    AEX dag:

    Koers is boven de Tenkan welke boven de Kijun noteert. Chikou noteert boven de Wolk. De wolk is dik en zal voorlopig voldoende weerstand bieden.
    Long sedert 20 januari

    AEX week:

    Koers is boven de Tenkan welke boven de Kijun noteert. Chikou noteert boven de Wolk. De wolk is dun en neemt in omvang af.
    Er is vrijdag een Sluit Long signaal gegenereerd
    Long signaal sedert week 47 22 november


    Attachments:
    dag.jpg
    Week.jpg

    #link naar dit bericht
    mereoc
    mereoc
    Bijdrager

    Het toppatroon op de dax van het jaar 2007 beslaat zo’n 7 maanden. Wie toen 12 december vooraf als topdag kon profeteren, had eenvoudiger een staatslot kunnen kopen. Uitgaande van enkele maanden stabilisatie zou een grotere daling ook nog wel even op zich kunnen laten wachten, tot dan verbaas ik me niet over koerssprongen van 5% in enkele dagen. Noach dank voor de vlotte reactie.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Laat ik maar beginnen met het eerste bericht uit de bijdrage:
    Eerste bijdrage

    Volgend venster in de tijd 2 februari.

    Vandaag een Hans van der Helm dagje indien er tenminste lager wordt gesloten.

    Opvallende grafiek: Consumer Index welke het vertrouwen uitdrukt van de consument.
    Consumer Index

    Koers is onder de Tenkan onder Tenkan is onder Kijun. Vertrouwen van de consument is ongekend hoog.


    Attachments:
    @.jpg
    Cons.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    gxd
    Bijdrager

    forumleden,

    Ik ben nieuw hier en zou graag iemand willen spreken die kan programmeren,ik heb een systeem in elkaar gebotst en het manueel getest over 14 maanden en een gedeelte simulatie gehandeld.
    Het betreft een systeem die handelt op de 60 min daxfuture met goeie resultaten.
    Maar omdat het vertrouwen nog niet 100% is zou ik het graag willen getest zien over een langere periode (10 jaar ,data heb ik in bezit in een exel file)
    Wie voelt er iets voor om via emailkontakt,skype,life te spreken/ontmoeten?

    Mvg

    gxd

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Kan een beetje programmeren maar ben er geen ster in. Als je grof hier neerzet wat het moet doen dan pik ik wel op en dan schrijf ik het IBuilder van ChartNet dan kan je zelf de puntjes op de i zetten.

    Zou geen details geven maar in grote lijnen wat het moet doen.

    ChartNet of Prorealtime is gratis.

    Heb dan een probleem met detailleren dan help ik je wel verder.

    Maar nogmaals geef geen details alleen globaal wat het systeem moet doen.

    IBuilder van Chartnet kan je trouwens niet programmeren is een Pseudo taal als je echt op een laag niveau moet programmeren (en onder laag versta je dan een computertaal hoog is dan toepassing als Excel) dan moet ik even voor gaan zitten.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    http://www.prorealtime.com/nl/

    Hier heb je de link naar Prorealtime (PR). Er zit 13 jaar koersen in het systeem. Wil je meer dan stuur je even een E-mail naar PR en dan zetten ze het voor je klaar.

    Plaatje:
    Heb het ROCk&Roll laten draaien en ik kan terug tot 1997

    Probeer het eerst zelf kom je er niet dan help ik je verder.

    Maar geen hele systemen doorgeven. Niemand zal een systeem openbaar maken brengt ongeluk en is dom. Voor je zelf houden dus.

    Attachments:
    @.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    gxd
    Bijdrager

    Ik zou je graag via email kontakteren ,hier is mijn emailadres geert.dendoncker@telenet.be
    indien jij dit ookt wilt,gelieve mij een emailtje te sturen.

    gxd

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    AEX is gesloten op 360.75 de trend is positief op een signaal wat ontstond in juli op een stand van 270 in de maandgrafiek.

    Opvallende grafiek: Institutional Index
    De Institutional Index bevat de aandelen die de Olichargen (Instituten, pensioenfondsen, beleggingsfondsen) willen houden en slechts in uiterste geval willen verkopen. Het is een soort gulden snede. Technisch analisten gebruiken deze index om te weten wat de markt wil of in petto heeft.
    De koers is onder Tenkan maar boven Kijun. Stagnatie dus.

    Grafiek


    Attachments:
    Maand.jpg
    @.jpg

    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    AEX – De Europese beurzen openden gistren in de min. Kort na opening noteerde de AEX 1,83 punten (0,5%) lager op 359,33 punten.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Koersdoel bereikt. Venster in de tijd 2 februari.

    Opmerkelijke grafiek Egypte:
    Egypte


    Attachments:
    @.jpg
    A.jpg

20 berichten aan het bekijken - 41 tot 60 (van in totaal 265)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN