skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Technische analyse Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Technische analyse AEX, ja….. nee….

Dit onderwerp bevat 114 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Mitzi Mitzi 12 jaren, 2 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 41 tot 60 (van in totaal 115)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Mitzi
    Mitzi
    Bijdrager

    AEX korte termijn, dag en uurgrafieken t/m slot 28-10-’11.
    Van deze grafieken zijn regelmatig intraday update`s (zonder nadere kennisgeving).

    Update AEX korte termijn, dag en uurgrafieken

    #link naar dit bericht
    Mitzi
    Mitzi
    Bijdrager

    AEX korte termijn, dag en uurgrafieken. Van deze grafieken zijn regelmatig intraday update`s (zonder nadere kennisgeving).

    Update AEX korte termijn, dag en uurgrafieken

    en dan dit:

    hotemetoten en onbetrouwbare speler enzv.

    #link naar dit bericht
    Mitzi
    Mitzi
    Bijdrager

    AEX korte termijn, dag en uurgrafieken t/m slot 21-10-’11.
    Steunen en weerstanden uit de SRL lijnen, op dag en uurbasis.

    Van deze grafieken zijn regelmatig intraday update`s (zonder nadere kennisgeving).

    Update AEX korte termijn, dag en uurgrafieken

    #link naar dit bericht
    Mitzi
    Mitzi
    Bijdrager

    O,o, papa in de klas vol met verwende kinderen.

    De kinderen dreinen van hier tot ginder. Ze hebben al zoveel bereikt en nu staat toch het z.g. democraties bereikte doel onder druk. Door een uitspraak van premier George Papandreou over het idee van een referendum over o.a over het laatste EU-accoord. Nu hebben politici, wanneer het hun uitkomt altijd de mond vol over de democratische besluitvorming. Maar…. ze zijn zeker vergeten hoe ze aan het EU monster gekomen zijn. Beslist niet democraties
    Te denken aan het laatste politieke stuntje waarbij een demissionair kabinet met “een Slovenische handjeklap” tot een afspraak kwam, na een afwijzing door … de burgerij. Precies zoals papa dat nu ook wil. (eventuele andere belangen daargelaten). En moest alsikdiezakookzie ( sorry) niet op een missie in Ierland om de nee van aldaar te bezweren? Had Nederland niet nee gezegd tegen de EU, en moest er eerst een politiek cosmetische aanpassing plaatsvinden voor de JA van Nederland, overigens zonder opnieuw de burgerij te vragen? En Denemarken dan: net zolang referenda houden tot de uitslag in de ogen van de “drammers” welgevallig was…. enz.

    En dan, de verregaande indoctrinatie aan de referenda voorafgaand… Over de voordelen van een EU…. Weet U ze nog?… nou dat was het i.m.o. en zeker voor de burgerij het allemaal niet waard. En waren er geen andere oplossingen denkbaar ? Heeft de politiek alle mogelijkheden bekeken, er zijn/waren zoveel dingen op te lossen, dat had helemaal niet “door de EU-puinhopen” hoeven worden opgelost ( bijv. grensoverschrijdende politie en of een betere samenwerking tussen de landen onderling. Maar de politiek dacht daar niet aan, er zijn geen voorstellen in die richting geweest. Dat zou i.m.o. best gekund hebben, met alle respect voor de burgerij met overal ter wereld een andere cultuur, gewoon een betere politiek zonder al die haantjes en “haandinen” … en hun eigenbelangen, want het gaat om de macht, geld is geen probleem. Zeker digitaal geld niet, er is geen pers meer nodig. En er is betaalvee, er moet gedacht worden, hoe meer hoe beter…

    #link naar dit bericht
    Mitzi
    Mitzi
    Bijdrager

    AEX korte termijn, dag en uurgrafieken. Weerstanden uit de SRL lijnen, op dag en uurbasis en Fibonacci niveau`s.

    Van deze grafieken zijn regelmatig intraday update`s (zonder nadere kennisgeving).

    Update AEX korte termijn, dag en uurgrafieken

    #link naar dit bericht
    Mitzi
    Mitzi
    Bijdrager

    AEX korte termijn, dag en uurgrafieken t/m slot 03-11-’11, gaan we vandaag de gap bij 307 sluiten?…

    Update AEX korte termijn, dag en uurgrafieken

    #link naar dit bericht
    ilze
    ilze
    Bijdrager

    mitzi<

    volgende week de 370 ?

    groet,

    ilze

    #link naar dit bericht
    Mitzi
    Mitzi
    Bijdrager

    Hi Ilze,

    Voor meer langere termijn voorspellingen kijk ik op de dag en weekgrafieken en pas dan mijn houwtje touwtje telling toe, met enige EW fundamenten. Het is niet mijn core business, die EW, maar veelal toch zeer behulpzaam. Ik breng dat in verband met mijn aanwijzingen uit de koers en indicatoren. Als “alle dingen kloppen” moeten er op mij gekende plekken in de tellingen divergentie`s staan. En dat pas ik ook toe op de korte termijn dag- en uurgrafieken.

    Op het grote plaatje, v.a AEX 700 is na 2003 een lagere bodem gezet, namelijk in 2009 en lagere toppen in 2007. Een downtrend is nog gaande. Een koersdoel (je vraag) richting 370 geeft nog steeds geen uitbraak uit die trend, e.e.a. ook afhankelijk van tijd. Maar als dat volgende week zou gebeuren valt dat op de LT nog steeds binnen de downtrend. En met de huidige perspectieven voor de economie zie ik breken van deze trend nog niet zo gebeuren. Echter, de kortere termijn is even up en maakt de 370 kans als we de telling ter hand nemen. Maar er zal dan zeker nabij de 350 enige weerstand ontstaan. Er is zelfs een scenario waarin de 450 haalbaar zou zijn. Maar niet volgende week 🙂 We zullen zien. De achterliggende gedachte bij dit verhaal: bij een bearische trend worden opgaande doelen niet zelden niet, of niet geheel behaald.

    Op uurbasis, de korte termijn voor mijn doen moet er weldra een bodem gevonden worden boven c.a. 302-299 om de stijgingen v.a. 292 te kunnen, klap/flappen, er dient dan een vlagachting patroon gevormd te worden (is er al?) en bevestiging volgt pas boven AEX 307. 1e doel (bij bodem) is dan c.a. 14 indexpunten. Dat zou nu uitkomen op een lagere top dan de huidige top 318. En er bestaat een vermoeden, op grond van de tellingen, dat de dalingen v.a. de recente weerstand 307 nog niet over zijn. (KD = c.a. 288?) met kans op hor. steun uit 292, en/of steun uit de SRL MP 256, de 50% lijn (uurgrafiek GWTF). 370 is nog ver weg.

    De grafieken op de website:

    De daggrafiek: de Li. indicator geeft enige verzwakking te zien, maar bevindt zich nog boven de opgaande steunlijn (b). Dat suggereert tenminste een correctie v.a 266. De KT uptrend is nog niet gebroken, hiervoor we houden aan hor. steun c.a. 292, trendlijn ((b), de informatie uit de ROC en MACD en bevestiging uit de Uurgrafiek GWTF.

    De Uurgrafiek GWTF: De Li. indicator is ook neerwaarts draaiende, maar nog geen negatieve Cross en stop long signaal (vermoedelijk wel bij lagere koersen dan c.a 295). De ROC en de MACD staan ook positief (nipt).Ook hier kan nog steeds een correctie op de stijgingen v.a. 266 gaande zijn.

    De Uurgrafiek MFI (Money Flow Indicator): De MFI indicator: deze maakt een neg. Cross met de Ma. Op zoek naar hor. steun.
    De OBV indicator (On Balance Volume) laat een uitbraak en hogere top zien. Een backtest naar de uitbraaklijn is gaande.

    Note: De MFI grafiek geeft het sentiment van de AEX-ers weer. De signalen zijn geen handelssignalen. Toppen en bodems zijn een proces, niet alleen een dag- of uurcandle dus kun je vaak e.e.a. vooraf zien aankomen.

    Nu maar opletten welke signalen verbeteren of juist verslechteren. Zo nu weet je waar Go With The Flow voor staat, zie de regelmatige updates. groet…..

    Update AEX korte termijn, dag en uurgrafieken

    PS: Lees ook even JanS, o.a. zijn EW en Wusk voorspellingen.

    #link naar dit bericht
    Mitzi
    Mitzi
    Bijdrager

    AEX korte termijn, dag en uurgrafieken t/m slot 04-11-’11

    Update AEX korte termijn, dag en uurgrafieken

    #link naar dit bericht
    Mitzi
    Mitzi
    Bijdrager

    AEX korte termijn, dag en uurgrafieken. Van deze grafieken zijn regelmatig intraday update`s (zonder nadere kennisgeving).

    Update AEX korte termijn, dag en uurgrafieken

    #link naar dit bericht
    Mitzi
    Mitzi
    Bijdrager

    AEX korte termijn, dag en uurgrafieken. Een hogere opening? Kijkt U regelmatig naar deze grafieken want er zijn regelmatig intraday update`s (zonder nadere kennisgeving).

    Update AEX korte termijn, dag en uurgrafieken

    #link naar dit bericht
    Mitzi
    Mitzi
    Bijdrager

    Goedemorgen, Update AEX korte termijn, dag en uurgrafieken t/m slot 09-10-’11. Van deze grafieken zijn regelmatig intraday update`s (zonder nadere kennisgeving).

    Link naar de update AEX korte termijn, dag en uurgrafieken

    #link naar dit bericht
    Mitzi
    Mitzi
    Bijdrager

    Goedemorgen, de AEX korte termijn, dag en uurgrafieken. Van deze grafieken zijn regelmatig intraday update`s (zonder nadere kennisgeving).

    Update AEX korte termijn, dag en uurgrafieken

    #link naar dit bericht
    Mitzi
    Mitzi
    Bijdrager

    HET ESM VERDRAG

    Namens Die Linke (Duitsland) zegt Alexander Ulrich, voorzitter van de fractie in het EU Comité: “Het kan niet zo zijn dat miljarden belastinggeld verspild worden om winsten en speculaties van banken te garanderen. Het kan zelfs niet zo zijn, dat ontvangende landen in een recessie terechtkomen door sociaal onrechtvaardige en economisch onzinnige bezuiningsprogramma?s, waardoor de schuld omhoog gaat in plaats van omlaag?De Berlijnse expert in ondernemingsrecht Markus C. Kerber, die namens vijftig ondernemers juridische actie ondernam tegen de federale regering: “Het ESM is het nieuwe Ministerie van Financiën en dat heeft als gevolg, de eliminatie van het budgetrecht van de Bondsdag?. Hij waarschuwt nadrukkelijk tegen deze weg.

    Nederlandse vertaling van de ESM video tekst

    Verkeren de EU en euro in een crisis? Wat moeten we doen? Wat kùnnen we doen? De EU is een nieuw instituut aan het voorbereiden; een verdrag die leidt de oprichting van het zogenoemde Europees Stabiliteit Mechanisme (ESM), de Schulden Unie. Het verdrag is nu ter ratificatie voorgelegd aan de afgevaardigden in de Bondsdag.

    Artikel 8 Het startkapitaal bedraagt 700 miljard euro

    Ik vraag me af, waarom eigenlijk 700 miljard? Waar is dit bedrag op gebaseerd? Wie heeft het berekend en waarop heeft men de berekening gebaseerd?

    Artikel 9.3 De ESM leden verbinden zich hierbij om kapitaalstortingen onherroepelijk en onvoorwaardelijk te voldoen binnen 7 dagen na ontvangst van de vordering

    Ik vraag me? niets af. Het is mij duidelijk. Als de ESM vordert, dan moet het snel gebeuren. Zeven dagen, dit betekent dat als we rekening houden met de gebruikelijke vertraging in het banktransfersysteem, de cheque binnen vier dagen moet worden uitgeschreven. Dat is haalbaar. Maar, toch, wat betekent onherroepelijk en onvoorwaardelijk? Als er een nieuw parlement wordt gekozen die af wil van deze betalingen aan het ESM fonds? Is dat dan geen optie meer?

    Artikel 10.1 De Raad van Bestuur kan het besluit nemen om het maatschappelijk kapitaal te wijzigen en artikel 8 dienovereenkomstig aan te passen.

    Ik vraag me af, hoe zo? Is 700 miljard slechts een beginkapitaal? Dus, het ESM kan meer kapitaal opvragen als men dat nodig acht en bovendien ongelimiteerd? En zijn we dan wederom verplicht om, zoals in artikel 9 staat, onherroepelijk en onvoorwaardelijk te betalen?

    Artikel 27.2 Het ESM zal de volledige rechtsbevoegdheid hebben om partij te zijn in juridische procedures en Artikel 27.3 Het ESM, diens bezittingen, reserves en activa zullen immuniteit genieten voor alle mogelijke juridische procedures?

    Ik vraag me af het ESM kan anderen aanklagen, maar zelf niet aangeklaagd worden?

    Artikel 27.4 De eigendommen, reserves en activa van het ESM zijn gevrijwaard van onderzoek, vorderingen, inbeslagname, onteigening, of enige andere vorm van beslaglegging, incasso of inbeslagname op grond van enig uitvoerend, gerechtelijk, bestuurlijk of wettelijk besluit.

    Ik vraag me af, gevrijwaard voor interventies van een rechtbank? We noemden dit zo-even al. Maar ook onze overheden, onze bestuursorganen en onze democratische wetgeving? Worden zij allen rechteloos en machteloos tegenover het ESM? Die ESM is wel erg machtig!

    Artikel 30.1 Het bestuur, hun vervangers, toezichthouders, hun vervangers en alle andere stafleden zijn gevrijwaard voor gerechtelijke procedures met betrekking tot hun handelen en genieten onschendbaarheid met betrekking tot hun officiële papieren en documenten.

    Ik vraag me af, dus wie voor het ESM werkt is onschendbaar? Hoeft geen verantwoording af te leggen? Tegenover niemand? En onschendbare documenten, betekent dit dat we ze niet mogen beschadigen, of zijn we zelfs niet gerechtigd ze te lezen?

    Een nieuwe autoriteit

    – aan wie we ongelimiteerde bedragen moeten overmaken binnen zeven dagen, wanneer ze dat ook maar van ons eisen
    – die de macht heeft om ons gerechtelijk aan te pakken, zonder dat dit omgekeerd ook het geval is
    – alle medewerkers genieten juridische immuniteit
    – vrijgesteld van welke jurisdictie dan ook
    – geen overheid die iets kan uitrichten
    – de Europese soevereine staten worden ondergeschikt gemaakt aan een instituut dat niet langs democratische weg tot stand is gekomen.

    Is dat de toekomst voor Europa? Is dat de nieuwe EU? Een Europa zonder soevereine democratieën?

    Wilt u dat?
    ALS U EEN PETITIE TEGEN DE RATIFICATIE VAN HET ESM VERDRAG WILT TEKENEN, DAN KUNT U DAT OP PETITIES.NL.

    Petitie tegen het ESM verdrag

    #link naar dit bericht
    Mitzi
    Mitzi
    Bijdrager

    AEX korte termijn, dag en uurgrafieken t/m slot 11-11-’11. En dan dit:

    Eerst op grote schaal genegeerde referenda over de Euro / EU. Nu na Slovenië was Griekenland aan de beurt en afgelopen weekeinde volgde Italië, de wisseling van de President zonder verkiezingen. Zij zijn allen vervangen door mensen met EU roots, en de verkiezingen, die komen pas na maanden….. Het is maar een constatering… en de beurzen? die lijken positief te reageren, dus Go Whith The Flow.

    Update AEX korte termijn, dag en uurgrafieken

    Van deze grafieken zijn regelmatig intraday update`s (zonder nadere kennisgeving).

    #link naar dit bericht
    Mitzi
    Mitzi
    Bijdrager

    AEX korte termijn, dag en uurgrafieken.

    Update AEX korte termijn, dag en uurgrafieken

    #link naar dit bericht
    Mitzi
    Mitzi
    Bijdrager

    Goedemorgen. De AEX korte termijn, dag en uurgrafieken t/m slot 15-11-’11, van deze grafieken zijn regelmatig intraday update`s (zonder nadere kennisgeving).

    Update AEX korte termijn, dag en uurgrafieken

    #link naar dit bericht
    Mitzi
    Mitzi
    Bijdrager

    Goedemorgen, de AEX korte termijn, dag en uurgrafieken t/m slot van gisteren.

    Update AEX korte termijn, dag en uurgrafieken

    Van deze grafieken zijn regelmatig intraday update`s (zonder nadere kennisgeving).

    #link naar dit bericht
    Mitzi
    Mitzi
    Bijdrager

    AEX korte termijn, dag en uurgrafieken. Weerstanden / steunen uit de SRL lijnen, op dag en uurbasis. De dalingen tot heden worden door de MFI indicator (MFI uur grafiek) nog niet gedragen idem in de uurgrafiek GWTF, de LI. Indicator. Er kan dus positieve divergentie in de maak zijn. Let op dat de voorwaarden voor een verdere daling, of een stijging blijven kloppen.

    Van deze grafieken zijn regelmatig intraday update`s (zonder nadere kennisgeving).

    Update AEX korte termijn, dag en uurgrafieken

20 berichten aan het bekijken - 41 tot 60 (van in totaal 115)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN