skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX AEX daalt weer?

Tags: 

Dit onderwerp bevat 108 reacties, heeft 14 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 9 jaren, 10 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 109)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    mereoc
    mereoc
    Bijdrager

    7. Prognose.jpg (335.3 KB, 88 downloads) 3 weken old
    ===> Invalid AEX 336 is op 28 maart niet gehaald

    Tom Demark voorspelt een correctie van 10% tot 16% in een recent interview.
    ===> vorige week is 3% gerealiseerd. Komt er nog 7% tot 13% bij ???

    Noach wil 4 maart long.
    ===> Is dit op weg naar een aanstaande mislukte hertest van de toppen ?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Daybreak
    Bijdrager

    @mereoc

    Ook ik volg Noach al een lange tijd. Eerst op andere plaatsen en nu had ik hem hier op de kritische belegger weer gevonden. Zou het jammer vinden als hij hier stopt met posten.

    Nog even over 4 maart. In het verhaal van de zwaan schreef Noach:

    AEX: De AEX kleurt rood naar wordt aangenomen is 4 maart een rustpunt. Beleggers zien dit als een tweede en laatste kans aandelen te verkopen om ze later goedkoop terug te kopen. De kans om te verkopen loopt af op 16 maart.

    Dit brengt enige verwarring in verband met het “Noach wil 4 maart long”

    Het zou natuurlijk kunnen dat we vrijdagmorgen nog hoog staan en dan in de loop van de dag een flinke duikeling gaan maken.

    We gaan het maar afwachten.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Zou het zo tekenen met een vorkje en een kegeltje.

    3 maart wordt dan de omslag hoogste stand 371.50

    Bodem wordt 7/8 maart top 16 maart

    Attachments:
    @.jpg

    #link naar dit bericht
    Lau
    Lau
    Bijdrager

    @noach

    zou je dit kunnen toelichten? Ik kan eht niet helemaal volgen met de longpositie van 4 maart of heb ik intussen iets gemist?

    groet
    Lau

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    De vorige telling was ik 2 dagen te snel dacht ik iets van de 16e had doorgeveven als top. De volgende bodem ligt rond de 7e of de 8e

    Geef meestal vooraf de posities door dus zo rond de 4e zal ik een trade doen long (vermoedelijk stop op 345)

    #link naar dit bericht
    Avatar
    eurotokkie
    Bijdrager

    Dank voor je analyse Noach

    Toppie

    GRS

    Tokkie

    #link naar dit bericht
    mereoc
    mereoc
    Bijdrager

    @daybreak: bedankt voor je hulp
    @Lau: sorry, mijn interpretatie werkt vertroebelend.
    @noach: dank voor je toelichting, het is een uitdaging jouw denkkader te vertalen naar mijn benadering.

    #link naar dit bericht
    Lau
    Lau
    Bijdrager

    @noach dank je wel
    @mereoc: geen probleem

    groet
    Lau

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Patrick
    Bijdrager

    “Zou het zo tekenen met een vorkje en een kegeltje”

    Tom,

    Zou je mij iets meer informatie over dat kegeltje kunnen geven alsjeblieft?

    Is dit de “rotated ellipse” uit de price tools of gebruik je een andere?
    Als ik jouw plaatje bekijk heb je de slotstand genomen van het laagste punt op 31 januari. Waarom neem je dan niet het laagste punt?

    Alvast bedankt.

    Groet,

    Patrick

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    @patrick,

    Kegel staat voor Probability Cones. Koersen bewegen niet random maar binnen bepaalde toegestane grenzen. Indien grenzen worden overschreden dan moeten handelaren of grote beleggers de bakens verzetten dat is een beetje de samenvatting van de theorie bedacht door Don Fishback.

    Handel is gebaat bij een ordentelijk verloop en sturen bij of zorgen dat posities Neutraal of Delta Neutraal zijn hierdoor komt het risico te liggen bij de andere partij welke over een eenzijdige postie bezit dus long of short.

    Hieronder de versie die werkt in Excel
    http://www.hoadley.net/options/develtoolsprobabilitycones.htm

    Don Fishback heeft het idee weer van Natenberg, Sheldon, “Option Volatility and Pricing” het standaard werk op het gebied van opties en optieberekening. Natenberg heeft het idee weer van Burghardt, Galen and Lane, Morten welke een boek hebben geschreven en gepubliceerd in 1990 “How to Tell if Options are Cheap”; Journal of Portfolio Management. Op bladzijde 69 tot 112 wordt het KegelModel beschreven.

    Je begint met het berekenen van de Volatiliteit van 10 dagen vervolgens bereken je Historische Volatiliteit over 12 maanden. Daarna extrapoleer je het mogelijk koersverloop. De bodem van 31 januari is de laatste bodem de hoogste top is 18 februari.

    Is een beetje afhankelijk welke programma je gebruikt in MetaStock zit het standaard.
    http://www.paritech.co.uk/education/technical/indicators/volatility/odds.asp

    http://sucq.blogspot.com/2010/12/long-cycle.html

    In ChartNet heb ik ooit helemaal uitgeschreven maar kwam op het laatst tot de ontdekking dat je bepaalde elementen nodig hebt om het goed neer te zetten.

    Krijg wel eens het idee dat het achterhaalt is. Maar het tekenen met vork en kegel zit er bij mij nu eenmaal ingesleten.
    Als laatste ik werk met de EOD de nieuwe modellen werken realtime en passen de kegel heel snel aan. Natenberg heeft wel eens uitgelegd dat dit een verklaring is voor de verandering op de huidige markt die nu veel sneller reageert.

    Aan de onderkant ligt dus 355 dat is het koersdoel.


    Attachments:
    @.jpg
    AEX.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Patrick
    Bijdrager

    Bedankt Tom. Nuttig als altijd. Wel weer studiemateriaal voor een week, maar dat is bekend.

    Maar de cone die je in eerste instantie hebt getekend is in Gannalyst.
    En daar moet ie dus ook standaard in zitten?

    En of het achterhaald is, is niet zo belangrijk. Als het uitkomt, heeft het voor mij z’n nut bewezen.

    Die 355 lijkt nu ver weg, maar het kan snel gaan.

    Groet,

    Patrick

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Gann werkt niet met Vola. Dit gaat over pricingmodels. Dus of de waarschijnlijkheid waar binnen koersen zich bewegen of mogen bewegen. Is een andere benadering natuurlijk.

    In GannAanlist zitten wel de elips maar die heeft geen waarde net als de cirkel geen waarde heeft.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Nog maar even gekeken maar zit er volgens mij niet in. Ligt ook niet in het verlengde van Gann.

    Strikt genomen beweegt de koers wel binnen de gradatie van het Square.


    Attachments:
    @.jpg
    A.jpg

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Maar afgezien van bovenstaande berekening van de koersdoelen zou je het ook zo kunnen bekijken. Een trend is een trend en bij een positieve trend zijn er hogere bodems en hogere toppen.

    Aan die voorwaarde is voldaan.

    Iedereen die trader is en short zit handelt tegen de trend.

    Indien er een lagere top wordt gemaakt en wel onder 375 dan zou je kunnen spreken van een trendbreuk.
    Iedere lagere top zou je dan kunnen gebruiken om posities in te nemen.

    De rode cirkeltjes geven de toppen aan de groene de bodems.

    Je hoeft dus geen weken te studeren mag wel natuurlijk maar heeft zelden zin. Enige wat je als trader moet weten zijn 2 regels en 11 woorden. Meer heb je niet nodig. De rest is een ego probleem.

    Attachments:
    Top.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Patrick
    Bijdrager

    @Tom.

    Bedankt voor het opzoeken in Gannalyst.

    Als je inderdaad na het aangaan van een longpositie op 30 november j.l.
    3 maanden op vakantie was gegaan, was er inderdaad geen vuiltje aan de lucht geweest.

    Voor die lagere top wordt je geduld aardig op de proef gesteld.
    Moet het ook nog zien. Voorlopig is de RSI de hele ochtend al OB op 30 min. Maar…hij stijgt nog niet door, dus dat is ook een teken.

    Patrick

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Kijk dat is een goeie dat had ik weer niet gezien.

    Probleem is dat RSI lagging is het sleurt de ballast van de voorgaande daling met zich mee.

    Ga niet zeggen bladzijde 119 van de Constance Brown dat is flauw maar stel dat vrijdag de bodem was. Dan heb je niks meer aan een RSI op dagbasis. Je moet dan schakelen naar een hoger of sneller time-frame in dit geval de 99 of nog sneller. En daar de Kleine Bruine op zolder zit mag je gewoon long blijven zitten.

    Handelen in de richting van de trend.

    Maar er is een breuk op dagbasis.


    Attachments:
    A.jpg
    B.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Patrick
    Bijdrager

    Tom, ben niet verder gekomen dan pagina 58, dus bladzijde 119 had ik nog niet gelezen..LOL. Het beste houden ze weer tot het laatst merk ik al.

    Als je dus op basis van de trendbreuk op de dag zou handelen en je volgt alleen de Kleine Bruine, dan mag je dus wel short…..

    Patrick

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Had de kat al op het boek gezet toen al die ophef begon over dat boek. Opnieuw moeten kopen en weer gelezen. Ben ook niet verder gekomen dan bladzijde 11 Toen ik de kat opnieuw op dat boek wou zetten begon ze over te geven nooit meer gezien.

    T.a. is al zo zaai en die Brown maakt het nog saaier. Is trouwens behoorlijk aan de fles die Brown en heeft nog nooit wat goeds gedaan of er iets mee verdiend.

    Op de 28e ontstond een koopsignaal was een mooie swing.

    Attachments:
    F.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Patrick
    Bijdrager

    Ik heb nog een mooi exemplaar van Brown.
    Ik noemde pagina 58 omdat die als belangrijkst wordt beschouwd door anderen. Ik kan dat niet beoordelen.

    Swing gisteren was mooi. Alleen ik heb het helaas verkeerd geinterpreteerd waardoor ik op het verkeerde been ben gezet.
    Ik zat er vrijdag goed voor. Vlak voor de draai gisteren verkeerde beslissing genomen. Dan weet jij wel hoe laat het is.

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 109)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN