skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX AEX daalt weer?

Tags: 

Dit onderwerp bevat 108 reacties, heeft 14 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 9 jaren, 10 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 21 tot 40 (van in totaal 109)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    mereoc
    mereoc
    Bijdrager

    black swan
    geruststelling van het schone woord
    begeleidt door een dans die je bekoort
    monitoren of het gaat zoals het hoort
    of komt toch finaal de karaktermoord

    #link naar dit bericht
    mereoc
    mereoc
    Bijdrager

    Citaat Noach:
    AEX: Op de AEX is een zogenaamd Bandana patroon te zien kenners zien er een schedel in criticasters daarentegen zien er helemaal niks en zo hoort het ook. Tom deMark is bij 12 dus maandag een 13 waarna de Sell C op dinsdag geplaatst kan worden.

    Voor kaarthouders was er maandag al voorverkoop. Binnenkort de actie “De helft voor de helft van de helft”. Nu een pas de deux voor zwarte zwanen op de ark. Music maestro: http://www.youtube.com/watch?v=WMHvLpPimvo

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Met een vorkje dan maar.

    Attachments:
    aex.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    eurotokkie
    Bijdrager

    Mooi vorkje Noach.

    GRS

    Tokkie

    #link naar dit bericht
    Avatar
    eurotokkie
    Bijdrager

    Nice music maestro Noach. Geeft wat rust na al die verkopen

    GRS

    Tokkie

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Komende van Zwart/Wit en inmiddels Rood of het verhaal van de Zwaan

    De enige vrouwelijke scherprechter uit de geschiedenis is Mydlares Jouënne ze werd de Beulse genoemd en was afkomstig uit het beroemde geslacht van meester scherprechters Sanson. Op 16 maart 1621 bracht ze eigenhandig 21 vonnissen ten uitvoer waarbij voor het eerst in de geschiedenis de veroordeelden niet werden opgehangen maar d.m.v. val de nek door de strop werd gebroken. Het toekijkende publiek reageerde teleurgesteld op deze noviteit.

    Niet alle scherprechters waren zo succesvol zo werd Gerard Sanson een oom van de beulse zelf omgebracht na een mislukte executie waarbij het lichaam van de veroordeelde weigerde toe te geven aan trekkracht van vier ingespannen paarden. Na drie uur en 11 mislukte pogingen waren de toeschouwers het zat en brachten de scherprechter om het leven. Hier waren slechts 5 minuten voor nodig. Een uitgebreid verslag van die dag werd gemaakt door Casanova. De knoop waarmee de strop werd gemaakt wordt nog steeds de Mydlar genoemd.

    Vrouwen zijn vaker kleurenblind dan mannen. Mannen zijn kleuriger in de natuur dan vrouwen. Vrouwen vinden blauw mooi maar hebben een voorkeur voor grijs. Oudere mannen zijn grijs maar hebben voorkeur voor jongere leeftijdgenoten met blauwe ogen. Bijna 87% van de vrouwen boven de 50 heeft het haar gekleurd en bijna 40% van de mannen. Stephen Thompson is een albino model en Daphne Groeneveld idem maar is eigenlijk gewoon blond met groene ogen en contactlenzen. De modekleur dit jaar is zwart en grijs voor volgend jaar is dit olijfgroen. Roze is voor meisjes blauw is voor jongens. Later wordt de kleur roze voor sommige mannen maar voor vrouwen nooit blauw. Mannen met hartproblemen worden blauw en vrouwen rood. Er zijn meer vrouwen met hartproblemen dan mannen. Vrouwen sterven meer aan cardiologische aandoeningen dan mannen. Bij kleurpotloden is de kleur blauw het meest gebruikt door mannen bij vrouwen is dit rood. Vrouwen prefereren vleeskleurige lingerie mannen zeggen van wit maar eigenlijk maakt ze niks uit. Mannen slapen langer dan vrouwen maar vrouwen hebben meer slaap nodig. Portretten van vrouwen brengen op veilingen minder op. Het duurste portret ooit verkocht is van Jackson Pollock hierop is niet te zien of het een vrouw of een man is. Het laatste is niet helemaal waar natuurlijk het duurste schilderij verkocht is van Lucian Freud.

    Op een veiling in Londen wordt een 19 eeuws schilderij aangeboden van een onbekende schilder ook de voorstelling is onbekend. De taxatieprijs is £ 1.000 De conditie is goed de originele lijst ontbreekt. Het behoeft restauratie en zal opnieuw aan de randen bedoekt moeten worden. Het heeft geen restauraties of retouches wel zijn linksonder en midden boven kleine overschilderingen van latere datum. Rechtsboven is een gedeelte van 15 cm gedeformeert wat een oude perforatie moest herstellen. Aan de linkerkant is het schilderij met zo’n 55 cm gecoupeerd bij een brute actie waarbij ook de originele lijst verloren ging. Door de decoupage is het verdwijnpunt anders komen te liggen hetgeen de compositie geen goed doet. De oude vernislaag is mat en vuil heeft zich in de craquelure opgehoopt.

    Op het schilderij een blonde vrouw welke op het punt staat een hand door de muil van een stenen monster te steken. Ze kijkt over haar ontblote schouder gelijk mevrouw Lot er valt angst te lezen op haar gezicht. De mond is een weinig geopend de aanzet vormend voor een nog niet uitgesproken kreet. Ze draagt een zogenaamd Beriniaans geweven gewaad waardoor je door de stof tot op het lichaam kan kijken. Om haar hals een geschakelde gouden ketting welke een robijn torst ter hoogte van haar borsten. Haar standbeen naar voren gericht de voeten geschoeid met bijna modern aandoende Gucci sandalen waarvan de riempjes tot onder knie geraken. De heupen een kwart gedraaid waardoor een wonderlijke dynamiek van beweging en/of bijna werveling ontstaat.

    Iedereen geboren in Rome zou de voorstelling gelijk herkennen als een godsgericht en wel de Bocca delle Verita.
    Wanneer men wilde weten of iemand de waarheid sprak dan liet men de Bocca delle Verita oordelen. Een leugenaar of bedrieger en de hand werd afgehakt door de scherprechter welke achter het standbeeld verscholen stond. Het schilderij is dus Italiaans. Iets onder de verf maar boven de imprimatur en soms boven het oppervlakte van het schilderij bevindt zich een fijne verdeling van horizontale en verticale lijnen bijna een tennisnet. In de olieverf welke Impasto is opgebracht zijn kleurige stukjes glas en soms kralen gebruikt. Schilder is dus Antonio Mancini. Met naam en goede provenance zou het schilderij in Rome of nog beter Napels het tienvoudige opbrengen.

    Lawrence Alma-Tadema (1836/1912) was een neef van Hendrik Willem Mesdag bankier maar ook verdienstelijk amateur schilder van bijzonder naargeestige voorstellingen van voornamelijk donkere zeegezichten met aan de horizon wegvarende bomschuiten. Behalve schilder was Mesdag ook ondersteuner van de kunsten en gezien zijn eenzijdige keuze van onderwerpen ook manisch depressief. Onder het mecenaat bevond zich Antonio Mancini (1852-1931) een kunstenaar met Dysthyme depressieve stoornissen geboren in Rome met een uitzonderlijk schilderstalent. Veel schilderijen van Mancini bevinden zich door Mesdag in Nederland en wel in het Museum Mesdag in de Den Haag en Museum Dordrecht. In particuliere bezit worden Mancini’s zelden aangetroffen. Mesdag ontving het schilderij van Mancini en gaf het mee aan schrijver Louis Couperus als geschenk bij zijn bezoek aan Tadema welke in Londen atelier had. De vrouw op het schilderij is een dochter van schilder Tadema. Couperus en Tadema hadden een hekel aan elkaar vanaf het eerste moment dat ze elkaar ontmoeten. De kleinburgerlijke en streng gelovige Couperus stoorde zich aan de naakte mensen op de schilderijen.

    Alma-Tadema stelde Couperus voor aan Oscar Wilde waarna de voorheen altijd in het zwart en grijs geklede Couperus een voorkeur kreeg voor roze en lichtblauw en vanaf die tijd rode zijden sokken droeg en naar verluidt geel ondergoed.

    De depresssieve Mancini kwam onder behandeling van Sigmund Freud en was binnen 5 maanden genezen verklaard en schilderde sindsdien alleen nog maar puberale naakte jongens en meisjes liggend op sofa’s.

    Grootste verzamelaar van werken Alma-Tadema is Jack Nicholson hij bezit zo’n 19 werken van Alma-Tadema. Jack Nicholson bezit geen werk van Mancini. Nicholson weet niet dat er een verband bestaat tussen Tadema, Mancini en Couperus. Nicholson houdt niet van de schilderijen van Mesdag. Wel heeft hij in 2003 in Nederland het museum Mesdag bezocht. Jack Nicholson was eigenlijk voorbestemd rechter te worden en bezocht na de tentoonstelling in het Mesdag het Internationaal Gerechtshof genoemd naar Andrew Carnegie. Hij bezocht niet het Couperus museum.
    http://www.youtube.com/watch?v=se99aE05cg4
    .
    .
    .
    .
    Op dezelfde veiling een schilderij van Lawrence Alma-Tadema taxatieprijs £ 35.000 voorstellende Julia Maesa opdracht gevende haar dochter en kleinzoon te vermoorden waardoor haar geadopteerde kleinzoon keizer in Rome kon worden. De schilderijen van Tadema zijn na de top in 2009 behoorlijk gedaald de verwachting is uitgesproken dat de prijzen zullen herstellen. Het is de eerste keer dan een schilderij uit het bezit van Nicholson op de veiling wordt gebracht.

    De grafieken dan maar:

    AEX: De AEX kleurt rood naar wordt aangenomen is 4 maart een rustpunt. Beleggers zien dit als een tweede en laatste kans aandelen te verkopen om ze later goedkoop terug te kopen. De kans om te verkopen loopt af op 16 maart.
    http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=$aex&p=d&b=5&g=0&id=p76117352780

    Risk Chart: De Risk is een grafiek van de steunmiddelen waarmee grotere en dat wil zeggen Olichargen zich verzekeren tegen onheil. En Olichargen zijn de grotere belegers de kleintjes worden de Pargen genoemd.
    http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=$VXV&p=d&b=5&g=0&id=p76117352780

    Consumer Index: Ineens daalt het vertrouwen.
    http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=$CMR&p=d&b=5&g=0&id=p76117352780

    Housing Index: Knak en de prijzen gaan dalen.
    http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=$HGX&p=d&b=5&g=0&id=p76117352780

    Natural Gaz Henry Hub: Gaz bodemt en zal hoger het jaar uitgaan ergo de prijs zal verdubbelen.
    http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=$NATGAS&p=d&b=5&g=0&id=p76117352780

    Mais: Fraai opgaande trend. Correcties kunnen worden gebruikt om te kopen.
    http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=$DJACN&p=d&b=5&g=0&id=p76117352780

    Tarwe: Kopen op correcties.
    http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=$DJAWH&p=d&b=5&g=0&id=p76117352780

    Sanson is een oud woord voor Zwaan. Een van de dochters van Alma-Tadema werd liefkozend Zwaantje genoemd. Alma-Tadema had een atelier aan de Swanstreet. Brenda Swanson was getuige tijdens het huwelijk van Sharon Stone andere getuige Jack Nicholson. Jack Nicholson verdiende 55 miljoen dollar met de flim Batman. Nicholson werd geboren in Neptune City, New Jersey. Een andere naam voor Neptune is SwanCity. Elizabeth Swann is een karakter uit de film the Pirates en is verliefd op Jack Sparrow. Jack wordt gespeeld door Johnny Depp. Depp heeft drie keer de berg Fuji bestegen. Eigenlijk is de berg Fuji geen berg maar een vulkaan.

    Kan eindeloos worden vervolgd

    Links:
    http://www.phillipsdepury.com/
    http://nl.wikipedia.org/wiki/La_Bocca_della_Verità
    http://browse.sothebys.com/?&cat=1&event_id=30494&g=1&i=1&sale_id=N08725&nb=1&dp=Wine

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Super! Ik vind naast het beursgebeuren ook de cultuurhistorische inhoud zeer interessant!

    #link naar dit bericht
    Geronimo
    Geronimo
    Bijdrager

    Fabuleus, Noach. Mag ik vragen: waar haal jij al die kennis vandaan? Studie gedaan?

    #link naar dit bericht
    mereoc
    mereoc
    Bijdrager

    In mijn telling start rond 9 maart een nieuwe cyclus. Doorgaans zijn begin en eind van een +/- 20-daagse cyclus krachtiger in hun trendrichting, en kan de midcyclus countertrend zijn. Momenteel zitten we ook rond het midden, en corrigeren we inderdaad een keer tamelijk sterk. Rond 9 maart zou er in ongeveer 2 dagen herstel kunnen optreden. Mijn datum zit iets later dan die van Noach, maar de cyclustheorie is genereus door 5 dagen de ene of de andere kant op te snipperen. 3 Cyclussen dalen kan 200 S&P-punten waard zijn, maar ik heb geen idee hoe lang en hoe ver de huidige correctie doorgaat. Van Noach begrijp ik dat we nog een lagere top krijgen en daarna een daling naar 336-350 voor de AEX. Elders op deze site lees ik alternatieve scenario’s als nog 1 flinke of zelfs nog 2 nog flinkere stijgingen voor de capitulatie. Timing op zich vind ik al moeilijk genoeg, maar ook nog de richting van de trend bepalen dat breekt me nogal eens op. Vandaag de winst van tafel genomen, en ga het weer even aankijken. 1307 en 1306 als twee opvolgende sluitnoteringen van de S&P lijkt op stabilisatie, maar o wee indien de dollar sterker wordt. Morgen genieten van de zwaancultus. Goodnight.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    @geronimo

    Valt wel mee hoor. Heb 11 kleinkinderen die dagelijks voorgelezen moeten worden en om niet elke keer het zelfde voor te lezen verzin ik soms zelf maar een verhaaltje. Alle jongens heten trouwens Persijn en alle meisjes Brechtje. Nou ja niet allemaal hetzelfde dan zou niet mogen geloof ik van de ambtenaar van de burgerlijke stand. Blijkbaar vonden de kinderen de naam van mijn grootmoeder en overgrootvader zo leuk dat ze besloten hebben alle kinderen die naam te geven. Is soms wel eens verwarrend als ik de verkeerde Brechtje naar de naschoolse opvang breng. Vorig week net voor de krokus vakantie heb ik Bregtje afgeleverd op adres waar Brechje woont. Had het moeten zien natuurlijk omdat Brechje blond is en twee vlechtjes heeft en Bregtje heeft het haar in een staartje . Maar was die dag behoorlijk koud dus goed ingepakt met muts en das had ik niet in de gaten dat ik op de brommert de verkeerde afleverde. Gelukkig doen mijn kinderen niet moeilijk. Heb zelfs een vermoeden dat er avonds zonder mijn medeweten een heel circuit van kleinkinderen onderling worden uitgewisseld. Ga daar eens opletten ik zet streepjes achter op de nek daar waar kinderen nooit gewassen worden. Heeft ook wel voordelen bij verjaardagen in het bijzonder je vergeet nooit een en als je even niet op de naam kan komen dan zeg je Brechtje. Nadeel is dat op de GSM de namen vrij dicht bij elkaar staan. Voor 8.00 ochtends krijg ik door welke Brecht naar school moet. Tegenwoordig is dat heel handig geregeld met een google locatie code dus Brechtje Bilderdijk heeft een locatiecode 12 en moet naar 35
    Ja leven is eenvoudig tegenwoordig voor de oudere en soms wat dementerende opa.

    #link naar dit bericht
    mereoc
    mereoc
    Bijdrager

    Wie niet in het leger heeft gemarcheerd, kent het misschien van het wandelen met zijn/haar partner. Een enkele keer loop je uit de pas, dat los je vlot op door een chassé. De elegant klinkende aansluitpas werd in de derde week van augustus 2009 ook op de S&P index gemaakt, er werd een “halve” cyclus tussendoor gezet. Tussen 8 en 18 februarie lijkt nu wederom zo’n amerikaans schrikkelhuppeltje gemaakt te zijn. Of … rond 9 maart “moet” de 1343 uitgenomen worden. Toen (8/2009) volgde een relatief korte cyclus, dat zou nu mooi corresponderen met de 16 maart van Noach.
    Voor de enkeling die vanmorgen vergeten is met Olga en Duco te oefenen volgt hier een inhaaloefening:

    #link naar dit bericht
    Avatar
    ted
    Bijdrager

    Het wordt steeds leuker en leerzamer hier.
    Noach, je poezie wordt zeer op prijs gesteld.

    Persijn

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Mijn reactie op GB

    Niet vaak en dat is bijna zelden zal ik iets zeggen over een andere analist.

    Het is een geschreven wet en iedere zelf respecterende analist houdt zich aan die wet niets te zeggen over een analyse of een tekst van een andere analist.

    [tekst weggehaald door beheerder] Dat de Kritische Belegger zich verlaagt tot een spreekbuis te zijn van GB doet mij in ieder geval besluiten elk contact vanaf nu te mijden.

    [tekst weggehaald

    Dit is slecht en ik wens hier helemaal niets mee te maken hebben.

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Het is de tweede keer dat tekst wordt verwijderd blijkbaar is kritiek iets wat slecht wordt verdragen hier.

    Zolang ik geen vieze of verkeerde woorden gebruik zou ik op prijs stellen mijn tekst te laten staan.

    Nou het is unicum dat iemand gewaardeerd en verbannen wordt in dezelfde week maar ik neem graag deze prepositie in.

    Joop je kan weer terug komen Noach heeft het pand verlaten.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Noach, ik heb alleen mijn journalistieke plicht gedaan. Wij zijn niemands spreekbuis.

    Laat ik direct erbij vermelden dat wij geen enkel belang hebben in het promoten van Guy Boscart. Wij stellen ons neutraal op en streven naar een evenwichtige beeldvorming waarbij de persoon in kwestie ook zijn verhaal kan doen. Ik ben me bewust van het feit dat Guy Boscart (GB) veel emoties los kan maken. Ik ga in op de belangrijkste kwesties die gesteld zijn in het artikel van Marktgevoel.

    En dat meen ik echt.

    @mereoc bedankt voor je reactie op de site.

    #link naar dit bericht
    mereoc
    mereoc
    Bijdrager

    Beste Tom,
    Vooropgesteld ik ben het met je eens, ongetwijfeld zelfs met de gecensureerde delen. Jouw inbreng hier waardeer ik zowel esthetisch als inhoudelijk, voorwaar een zeldzame combinatie. Ik betreur het zeer indien ik verstoken zou geraken door “derden” van jouw magistrale epistels. Scherpe geesten slijpen zich aan elkaar, en wat mijn botte geest betreft kan die wel een slijpsteen gebruiken. In een vorig bericht schreef ik over onbewogenheid (Brahma). Woede (Shiva) vernietigt veel, en kan alleen gerechtvaardigd worden als er vooruitgang voor in de plaats komt. Dat mensen positieve betekenis (Visnu) voor elkaar hebben is precies dat waar wij over vallen, maar anderen ook weer niet onthouden willen.
    Goed gaan! Johan

    #link naar dit bericht
    mereoc
    mereoc
    Bijdrager

    Beste Satilmis,
    In zaken heerst het “tit for tat” principe. Indien exposure verleend wordt op deze site, zal “de kritische belegger” exposure dienen te krijgen op usm.
    Overigens is door schade en schande wijs worden vaak meer waard dan het verloren geld. Desbetreffende luiden ontmaskeren zichzelf, en daarbij kunnen wij helpen. Het millenia oude orakel van Delphi “Ken uzelve” is daarbij nog steeds voor eenieder van toepassing.
    Goed gaan, Johan

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Nou geef normaal geen adviezen. Maar je inlaten met GB is een beetje vragen om zelfmoord. Maar goed je wilt natuurlijk wat meer hits op je site en dat is gelukt. De manier waarop je dit doet zegt iets over je zelf. De vraag welke rest is een ethische is het waard je zelf te verlagen.

    Aan de hand die rozen schenkt blijft plakken wat rozengeur.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Noach, woorden die tegen de wet indruisen kan en mag ik niet toestaan. Daarnaast heb ik maar 1 stelregel:

    Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

    Houd het netjes en ga respectvol met elkaar om.

20 berichten aan het bekijken - 21 tot 40 (van in totaal 109)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN