Steeds meer beleggers doen iets met robots

We hebben al jaren geroepen dat een hoger rendement gehaald kan worden met beleggingsrobots. Wij doen dit al jaren en met succes. Sinds 2015 hebben we een rendement gehaald van 475%. Nu wordt dit door steeds meer beleggers omarmd.

Digitale beleggingsadviseurs zijn snel populair geworden, blijkt uit een onderzoek in opdracht van directbank Ebase. Dit komt voornamelijk door de Corona-crisis.

Zijn robo-adviseurs nog steeds een nicheverschijnsel? De cijfers spreken het tegen: volgens een onderzoek in opdracht van de B2B-directbank Ebase is bijna een derde van de Duitsers al bekend met digitale investeringshulpen. “Uit het onderzoek blijkt dat robo-advies steeds populairder wordt als moderne investeringsvorm”, zegt bestuurslid Kai Friedrich van Ebase. Robo’s zijn goed bekend bij mensen met een hogere opleiding of een hoger inkomen, maar ook bij investeerders met een hoge bereidheid om risico’s te nemen. Driekwart van de ondervraagden die robo’s kennen, kan zich voorstellen dat ze hun eigen investeringen in handen zouden geven van een robo-adviseur.

Bron: Ebase
Volgens Friedrich is het groeiende bewustzijn van oplossingen voor het beheer van digitale activa in ieder geval gedeeltelijk te wijten aan de coronapandemie. Het heeft ertoe geleid dat meer mensen in het algemeen op zoek zijn naar informatie over online aanbiedingen, ook als het gaat om beleggen. “De vereiste informatie over aanbiedingen van robo-advisor kan gemakkelijk online worden gevonden en is meestal gemakkelijk te begrijpen”, vat de baas van Ebase samen. “Bovendien moeten de aanbiedingen op zijn best op een relatief vanzelfsprekende manier worden afgerond.”

Lage kosten zijn belangrijker dan eerdere successen
Volgens het onderzoek besteden beleggers bij het kiezen van een robo-adviseur bijzondere aandacht aan lage kosten (belangrijk tot zeer belangrijk voor 68 procent van de respondenten), transparantie (66 procent), een begrijpelijke investeringsstrategie ( 64 procent) en goede evaluaties door neutrale instanties zoals analysehuizen of de Stiftung Warentest (63 procent). Daarnaast is het voor klanten belangrijk dat aanbieders meerdere jaren ervaring hebben in de markt (62 procent) en al investeringssucces kunnen aantonen (59 procent). Het merendeel van de respondenten wil hun geld echter niet volledig toevertrouwen aan een robo, maar juist een combinatie van digitale en persoonlijke ondersteuning.

Over de enquête: De onderliggende studie is een studie van de Europese Bank voor Financiële Diensten in samenwerking met het marktonderzoeksinstituut Toluna. Voor het onderzoek werden 1000 Duitse burgers met een minimumleeftijd van 18 jaar online geïnterviewd. De steekproef van deelnemers kan als representatief worden beschouwd voor de Duitse markt.

Heeft u ook interesse om deel te nemen aan ons systeem?  Dit zijn de kenmerken:

+Mooie winst: Rendement van ruim 475% sinds 2015.
+Gemak: U hoeft zelf niets meer te doen.
+Geen verplichtingen: U kunt te allen tijde stoppen.
+‘No cure no pay’: Alleen abonnementskosten bij winst.
+Flexibel: U kunt later eventueel uw deelname verhogen.
+Baas over eigen rekening: U blijft beschikken over uw eigen rekening.
+Inzicht: Resultaten kunt u op elk moment van de dag volgen.

Vraag de gratis brochure aan. KLIK HIER

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.